بازدید 1681

هیئتی از حماس به رهبری هنیه عازم مصر شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (جمعه) در راس هیئتی از رهبران این جنبش نوار غزه را به مقصد قاهره برای دیدار با تعدادی از مسؤولان مصری ترک کرد.
کد خبر: ۷۷۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 09 February 2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (جمعه) در راس هیئتی از رهبران این جنبش نوار غزه را به مقصد قاهره برای دیدار با تعدادی از مسؤولان مصری ترک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، فوزی برهوم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: سفر هیئت حماس به قاهره در چارچوب تکمیل مقدمه چینی‌های پیشین به منظور انجام رایزنی‌ها با مصر برای کمک به حل بحران‌های مختلف نوار غزه انجام می‌گیرد.

وی افزود: هیئت حماس با مسؤولان مصری در مورد تکمیل اجرای توافق آشتی براساس توافق ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ و برای پیشبرد تلاش‌های مصر جهت تکمیل توافق آشتی ملی گفت‌وگو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: سفر هیئت حماس در راستای تلاش‌های این جنبش برای حمایت از مساله فلسطین و رویارویی با تصمیم اخیر آمریکا در مورد قدس و رویارویی با شهرک‌سازی‌هاست.

مصر در اکتبر نظارت بر آشتی میان فتح و حماس را آغاز و پرونده‌هایی را جهت دادن فراهم کردن زمینه فعالیت دولت توافق ملی فلسطین در نوار غزه بررسی کرد که از برجسته‌ترین این پرونده‌ها برگزاری انتخابات، وضعیت دستگاه قضائی، بخش امنیتی، سلاح‌ها، سازمان آزادی بخش و دیدگاه سیاسی فلسطینی‌ها بود.
تماس تلفنی امیر قطر به هنیه / وعده اعطای کمک‌های فوری به نوار غزه

امیر قطر روز پنجشنبه در تماس تلفنی با "اسماعیل هنیه" وعده اعطای کمک‌های فوری به نوار غزه را داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، هنیه در این تماس تلفنی "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" را در جریان اوضاع انسانی ناگوار ساکنان غزه در سایه تداوم محاصره و کمبود مواد سوختی که باعث تعطیلی چندین بیمارستان و درمانگاه شده است، قرار داد.

امیر قطر در این تماس تلفنی به هنیه وعده تداوم حمایت های قطر از ملت فلسطین و تداوم اجرای پروژه های بازسازی این منطقه و نیز تلاش برای تامین سوخت مورد نیاز بخش های مختلف را داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز ضمن تشکر از امیر قطر به خاطر کمک‌های دائمی این کشور به ملت فلسطین، از توجه وی به ندای کمک خواهی ساکنان غزه قدردانی کرد.

در همین راستا، روزنامه "العرب" قطر اعلام کرد که امیر قطر وعده اعطای کمک‌های فوری به ارزش 9 میلیون دلار به نوار غزه را داده است و این کمک‌ها شامل دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سوختی مورد نیاز برای فعالیت موتور برق‌های بیمارستان‌های غزه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل