بازدید 2127

آمریکا و پاکستان می‌خواهند افعانستان را به زانو دربیاورند

رئیس جمهور سابق افغانستان با انتقاد از موضع آمریکا و پاکستان در قبال کشورش گفت: به نظرم نیت آنها این است که ما ضعیف باشیم تا به اهداف منطقه‌ای خود برسند.
کد خبر: ۷۷۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 09 February 2018

رئیس جمهور سابق افغانستان با انتقاد از موضع آمریکا و پاکستان در قبال کشورش گفت: به نظرم نیت آنها این است که ما ضعیف باشیم تا به اهداف منطقه‌ای خود برسند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حامد کرزای» در مصاحبه با آسوشیتد پرس گفت: افغانستان ایالات متحده آمریکا را مانند یک دوست و عامل آزادی در آغوش گرفت اما حالا می‌بیند که این کشور به جای کمک کردن، به ما ضربه می‌زند.» وی تاکید کرد که این رویکرد «باید عوض شود.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان در بخش دیگری از سخنانش گفت که آمریکا نمی‌تواند به ما بگوید اگر ما اینجا نباشیم اوضاع بدتر خواهد شد. همین الان هم ما در شرایط وحشتناکی قرار داریم، ما می‌خواهیم اوضاع بهتر شود، صلح و امنیت می‌خواهیم.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا قصد ایجاد پایگاه نظامی دائمی در افغانستان داشت و پاکستان نیز افغانستانی وابسته می‌خواهد گفت: «ه نظرم نیت آنها این است که ما ضعیف باشیم تا به اهداف منطقه‌ای خود برسند...آنها می‌خواهند کشور ما را به زانو دربیاورند. حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای توقف افراطی‌گری نیست.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان همچنین خواستار تحریم مقامات امنیتی و نظامی پاکستان شد اما در عین حال تاکید کرد که این تحریم‌ها نباید شامل مردم شود.

ایالات متحده و همپیمانانش در اواخر سال ۲۰۰۱ میلادی و تنها چند ماه پس از حملات یازدهم سپتامبر، حکومت طالبان در افغانستان را سرنگون کرد. بیش از ۱۶ سال پس از آن حمله، افغانستان کماکان با ناامنی و جنگ داخلی دست و پنجه نرم می‌کند. عملیات طالبان در این کشور متوقف نشده و از سال ۲۰۱۵ داعش، در ننگرهار فعال شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر