بازدید 1778

پایان تعطیلی دولت آمریکا/ کنگره بودجه را تصویب کرد

سنای آمریکا ظهر امروز جمعه با تصویب بودجه به تعطیلی دولت این کشور که از نیمه شب گذشته آغاز شده بود پایان داد.
کد خبر: ۷۷۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 09 February 2018

سنای آمریکا ظهر امروز جمعه با تصویب بودجه به تعطیلی دولت این کشور که از نیمه شب گذشته آغاز شده بود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سنای آمریکا هر چند دیر اما بودجه دولت را تصویب کرد تا به تعطیلی دولت پایان دهد.

این طرح که به طور موقت منابع مالی فدرال آمریکا را تا ۲۳ مارس امسال تامین کرده و شامل بودجه‌ای ۲ ساله برای دولت نیز می‌باشد، با ۲۳۴ رای موافق و ۱۸۳ رای مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد.

این طرح پیشتر در مجلس سنا با تاخیر در تصویب مواجه شده بود که همین مسئله تعطیلی مختصر (حدود ۵ ساعت) دولت آمریکا را درپی داشت.

سناتورهای آمریکایی قرار بود صبح جمعه به طرح موقتی که در مجلس نمایندگان برای ممانعت از تعطیلی مجدد و تامین بودجه دولت فدرال آمریکا تصویب شده بود رای دهند اما ابا مخالفت «رند پاول» این اتفاق رخ نداد.

سناتور پاول از ایالت کنتاکی با طرح سوال‌های مخالفت‌آمیز علیه طرح موقت بودجه، باعث از دست رفتن موعد و ضرب‌الاجل تعیین شده برای این جلسه و تعطیلی دولت فدرال آمریکا شد.

به نوشته نشریه «پالتیکو» این طرح اکنون برای اجرایی شدن به میز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور می‌رود و او نیز آن را به سرعت امضا خواهد کرد.

نیمه شب گذشته سنای آمریکا بدون‌ آنکه موفق به رای‌گیری درباره بودجه جدید این کشور شود، به جلسه خود خاتمه داد. مهلت تامین مالی دولت در نیمه‌شب به پایان می‌رسید.

پیشتر به دلیل آن‌که نمایندگان بر سر تامین مالی دولت فدرال به توافق نرسیدند، بخش هایی از دولت در ۲۹ دی ماه برای مدت ۳ روز تعطیل شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار