بازدید 6159
۱
گزارش

استقلال بزرگترین مانع پرسپولیس برای فتح جام قبل از عیدنوروز

کلیدی ترین نقش در قهرمانی یا عدم قهرمانی نورزوی پرسپولیس را استقلال ایفا خواهد کرد که تا پایان سال هم با فولاد روبه رو خواهد شد و هم با پرسپولیس...جشن قهرمانی در پایان دربی تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که در پایان دربی اختلاف با فولاد ۱۹ امتیاز یا بیشتر شود
کد خبر: ۷۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 10 February 2018

با نتایجی که پرسپولیس و سایر رقبا گرفته اند قهرمانی پیش از موعد و زودرس پرسپولیس در لیگ هفدهم به نظر قطعی می رسد و تنها موضوع مورد بجث آن است که سرخپوشان چند هفته قبل از پایان فصل می توانند این موفقیت را جشن بگیرند

به گزارش تابناک ورزشی، قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول با تعطیلات سال نو میلادی همزمان بود و در همان موقع برانکو این وعده را داد که همانطور که با سال نو میلادی جشن قهرمانی نیم فصل را بر پا کردیم در تعطیلات نوروز نیز جام قهرمانی را بالای سر خواهیم برد.

پرسپولیس تا پایان سال جاری تنها دو بازی در لیگ در پیش دارد و در مسیری قرار دارد که تحقق قول برانکو میسر است. مدافع عنوان قهرمانی هم اکنون با ۵۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد. تجربه نشان داده برای قهرمانی در لیگ برتر متوسط ۲ امتیاز در هر بازی کافی است و پرسپولیس می تواند با پیروزی در ۲ دیدار باقیمانده سال ۹۶ برابر دو استقلال حاضر در لیگ یعنی خوزستان و تهران به این حد نصاب برسد و در این صورت حتی اگر تمام بازی های بعدی را نیز ببازد بعید است خطری قهرمانی این تیم را تهدید کند.

Related image

اما برای جشن قهرمانی فقط مجموع امتیازات کافی نیست و باید فاصله امتیازات به حدی باشد که سایر تیمها نتوانند به پرسپولیس برسند.سرخپوشان برای قطعی شدن قهرمانی تنها احتیاج به ۹ امتیاز در ۷ بازی دارند ولی برای مسجل شدن قهرمانی ۵ هفته قبل از پایان بازیها ، ‌پرسپولیس باید با تیم دوم جدول حداقل ۱۶ امتیاز فاصله داشته باشد.با توجه به شکست ذوب آهن در دیدار این هفته مقابل سایپا ، در صورت برد پرسپولیس در ۲ دیدار مذکور تنها فولاد خوزستان است که می تواند فاصله ای کمتر از ۱۶ امتیاز با پرسپولیس داشته باشد. فولاد پس از دیدارهای هفته بیست و سوم با یک بازی کمتر از پرسپولیس ۱۶ امتیاز از صدرنشین لیگ عقب است.

فولاد یک بازی عقب مانده با پیکان و دوبازی با استقلال و سایپا دارد فولاد برای اینکه مانع قهرمانی نوروزی پرسپولیس شود باید در این ۳ دیدار حداقل ۷ امتیاز بگیرد در غیر این صورت پرسپولیس با پیروزی در هر ۲ بازی می تواند قبل از نوروز جشن قهرمانی بگیرد. سایت برنامه نود نوشته طبق اعلام مقامات سازمان لیگ، تیمی که موفق به قهرمانی شود در همان دیداری که قهرمانی اش مسجل شده می تواند جام قهرمانی را دریافت کند.بالابردن جام قهرمانی در برابر چشمان هواداران تیم رقیب چالش شیرینی برای سرخپوشان خواهد بود.

اما برنامه ریزی سازمان لیگ تا حد زیادی برآورده شدن این خواسته پرسپولیسیها را دچار مشکل کرده است.دیدار هفته بیست و پنجم فولاد مقابل سایپا یک روز پس از دربی ۸۶ برگزار می شود و جشن قهرمانی در پایان دربی تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که در پایان دربی اختلاف با فولاد ۱۹ امتیاز یا بیشتر شود که این مستلزم این است که فولاد در ۲ بازی پیش رو حداکثر ۳ امتیاز دشت کند.

به هر حال کلیدی ترین نقش در قهرمانی یا عدم قهرمانی نورزوی پرسپولیس را استقلال ایفا خواهد کرد که تا پایان سال هم با فولاد روبه رو خواهد شد و هم با پرسپولیس.به نظر می رسد جشن قهرمانی نوروزی پرسپولیس میسر است ولی جشن قهرمانی بعد از برگزاری دربی تا حدی مشکل است. حال باید دید هواداران پرسپولیس که برای دو جشن قهرمانی در لیگ ۹ سال صبر کردند آیا در یک اتفاق بی نظیر می توانند در یک سال تقویمی دو بار جشن قهرمانی بگیرند و سالی که با قهرمانی آغاز کرده بودند را با قهرمانی نیز به پایان ببرند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همه که دانستند پرسپولیس با جعل اسناد قرارداد مهدی طارمی و به جان خریدن خطر تعلیق فوتبال ایران توسط مافیای فوتبال و هزار و یک جور زد و بند فدراسیون فوتبال و کمیته نادوران این به اصطلاح قهرمانی را غصب کرد . حداقل دیگر این عکس و مقدمه را چاپ نمیکردین !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار