بازدید 7635

ثبت رکوردی جدید توسط فرودگاه‌های ترکیه

به گفته ی وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه، آخرین آمار های منتشر شده نشان می دهد که فرودگاه های این کشور در ماه ژانویه ی سال ۲۰۱۸ با پذیرش ۱۴.۷۶ میلیون مسافر شاهد بزرگترین ترافیک مسافری از ۱۲ سال پیش تا کنون بوده است. 
کد خبر: ۷۷۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 09 February 2018

ثبت رکوردی جدید توسط فرودگاه‌های ترکیهبه گفته ی وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه، آخرین آمار های منتشر شده نشان می دهد که فرودگاه های این کشور در ماه ژانویه ی سال ۲۰۱۸ با پذیرش ۱۴.۷۶ میلیون مسافر شاهد بزرگترین ترافیک مسافری از ۱۲ سال پیش تا کنون بوده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet، احمد ارسلان وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه اذعان کرده است در ماه ژانویه ی سال ۲۰۱۸ میلادی ''مجموع تعداد مسافرانی که وارد فرودگاه های ترکیه شده اند در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ تا ۲۸.۵ درصد افزایش یافته است''. 

ثبت رکوردی جدید توسط فرودگاه‌های ترکیه

در ادامه ارسلان عنوان کرده است که تعداد اشخاص خارجی ای که به فرودگاه های ترکیه وارد شده اند به طور سالانه افزایش داشته و در ماه ژانویه به ۵.۱۵ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که در حدود ۹.۶ میلیون نفر با پرواز های داخلی ترکیه مسافرت کرده اند. لازم به ذکر است که حجم پروازهای داخلی ترکیه رشد ۲۸.۲ درصدی را نشان می دهد. 

افزون بر این، احمد ارسلان بیان کرده است که بر اساس آمارهای منتشر شده فرودگاه های ترکیه در ماه ژانویه ی سال جاری پذیرای ۱۴۲،۰۰۰ هواپیما بوده اند. در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۷ میلادی، این میزان از ورود هواپیما به فرودگاه های ترکیه رشدی ۱۴.۳ درصدی را نشان می دهد. همچنین، به گفته ی وی میزان حمل و نقل بار از طریق فرودگاه های این کشور با رشدی ۲۷.۷ درصدی به مجموع ۲۶۰،۰۰۰ تن رسیده است. 

وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه افزوده است که فرودگاه های آتاتورک و صابیحا در استانبول و همچنین فرودگاه اسنبوا در آنکارا بیشترین نقش را در افزایش چشمگیر مسافران در ماه ژانویه ی سال جاری میلادی ایفا کرده اند. وی خاطرنشان کرده است که میزان عبور مسافر از سه فرودگاه نامبرده به ترتیب ۳۰، ۲۶ و ۴۸ درصد افزایش داشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر