بازدید 3813
سخنگوی انجمن‌های لوازم خانگی:

امتیازاتی که ایران برای سودجویی سامسونگ قائل شد

سخنگوی انجمن‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی با تشریح امتیازاتی که ایران برای سودجویی سامسونگ کره قائل شده است، گفت: واکنش وزرای صنعت و امور خارجه به رفتار نادرست کره‌ایی‌ها در بازی‌های المپیک زمستانی در حد واکنش یک فرد عادی بود.
کد خبر: ۷۷۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 09 February 2018

سخنگوی انجمن‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی با تشریح امتیازاتی که ایران برای سودجویی سامسونگ کره قائل شده است، گفت: واکنش وزرای صنعت و امور خارجه به رفتار نادرست کره‌ایی‌ها در بازی‌های المپیک زمستانی در حد واکنش یک فرد عادی بود.

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اتفاقاتی که اخیراً در بازی‌های المپیک زمستانی در مورد ورزشکاران ایرانی افتاده است، اظهار داشت: شرکت سامسونگ با وجود تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران قائل شده، هیچ‌وقت در فروش محصولاتش به ایران به این تحریم‌ها توجه نکرده و همواره تولیداتش را به بازار پرسود ایران صادر کرده است؛ و در چنین در چنین شرایطی شاهد رفتار نامناسب آنها با ورزشکاران ایرانی بودیم که باعث آسیب زدن به شأن و کیان ایرانی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه بازار ایران یک بازار بسیار پرسود برای تولیدات سامسونگ است، افزود: این شرکت کره‌ای برنامه‌ریزی وسیعی برای حضور دائمی در بازار ایران کرده و حتی بخش اقتصادی وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی گسترده در امور اقتصادی ایران برنامه‌ریزی کرده است و در واقع از طریق فارسی‌سازی رفتارشان سعی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی در ایران دارند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی توضیح داد: در حال حاضر هزینه بسیاری از نهادهای مدنی در ایران از طریق کره جنوبی تأمین می‌شود و کره‌ایی‌ها سعی دارند از طریق افزایش ضریب نفوذ خود در بخش‌های مختلف ایران، سود بالایی را حتی از نسل‌های آینده کشورمان برای خود فراهم کنند.

غزنوی تصریح کرد:‌حتی با وجود عذرخواهی شرکت سامسونگ و کمیته بین‌المللی المپیک، ورزشکاران غیرتمند ایرانی باید از پذیرش تلفن‌های همراه سامسونگ خودداری کنند زیرا این کار به دور از شأن ایران و ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه سطح برخورد مسئولان ایرانی با رفتار ناشایست کره‌ای‌ها، مناسب نبوده است، اظهار داشت: اعلام نظر وزیر امور خارجه و وزیر صنعت مبنی براینکه در صورت عدم عذرخواهی از ورزشکاران ایرانی، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهند کرد در واقع یک رفتار در حد یک فرد عادی در ایران است و مسئولان باید برای دفاع از کیان کشور برخورد جدی‌تری داشته باشند.

به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی هرچه قدر بازار ایران برای محصولات سامسونگ مهیا باشد، این مسئله به ضرر تولیدکنندگان داخلی خواهد بود و اشتغال ما را بیشتر به خطر خواهد انداخت زیرا در هر کشور ابتدا باید بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

غزنوی ادامه داد: کره جنوبی قبلاً نیز جزو کشورهایی بود که داوطلبانه تحریم‌های آمریکا را علیه ایران پذیرفت و امروز نیز رفتار بدی را با نمایندگان ایران داشته است و این در شرایطی است که در حوزه اقتصادی مقابله به مثلی با این کشور نمی‌شود. حداقل انتظار مردم این است که تبلیغات این شرکت در ایران محدود شود.

وی با اشاره به اخذ عوارض ۳۵ برابری بابت نصب تابلوی تبلیغاتی شرکت‌های غیرآمریکایی بر سر در مغازه‌ها در آمریکا نسبت به شرکت‌های آمریکایی گفت: در ایران چنین مسئله‌ای اجرا نمی‌شود و شرکت‌های خارجی به راحتی تبلیغات گسترده‌ای را در بازار انجام می‌دهند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه با اشاره به عکس‌العمل شرکت ال‌جی نسبت به اتفاقی که برای ورزشکاران ایرانی افتاده است، گفت: این شرکت اعلام کرده که از محصولات ال‌جی به ورزشکاران ایرانی اعطا خواهد کرد اما در واقع ال‌جی و سامسونگ دو برادر هستند و از موقعیت یکدیگر استفاده می‌کنند که هر دو متعلق به کره جنوبی هستند و از نظر ما ورزشکاران ایرانی نباید هدیه شرکت ال‌جی را نیز بپذیرند.

به گفته غزنوی، در سال ۲۰۱۶ کمتر از هزار میلیارد تومان توسط ال‌جی و سامسونگ بابت تبلیغات در ایران هزینه شد که نیمی از این رقم توسط شرکت‌های مادر در کره جنوبی پرداخت شده است و این مسئله نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها برنامه وسیعی را برای حضور در بازار ایران دارند.

وی همچنین با بیان اینکه اعلام نظر سامسونگ ایران مبنی بر تجدیدنظر در همکاری با شرکت مادر در واقع یک فرار روبه‌ جلو است و هیچ‌وقت این اتفاق نمی‌افتد، گفت: سامسونگ هیچ مزیتی برای بازار ایران فراهم نکرده و حتی در زمینه تحقیق و توسعه نیز اقدامی را انجام نداده‌اند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: در شرایطی که بازار ایران به اندازه دو برابر نیاز خود با سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی در صنعت لوازم خانگی روبه‌رو بود، باز هم کره‌ای‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کردند و گفتند که می‌خواهیم به صادرات محصولات‌مان در ایران بپردازیم ولی این اتفاق هم عملی نشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار