بازدید 3163

ماتیس: حملات ائتلاف ضد داعش به دیرالزور سوریه "تدافعی" بود!

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: حملات مرگبار توسط ائتلاف ضد داعش به سرپرستی آمریکا علیه نیروهای طرفدار دولت دمشق در شرق سوریه کاملا اقدامی "در دفاع از خود" بوده است.
کد خبر: ۷۷۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 09 February 2018

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: حملات مرگبار توسط ائتلاف ضد داعش به سرپرستی آمریکا علیه نیروهای طرفدار دولت دمشق در شرق سوریه کاملا اقدامی "در دفاع از خود" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با رد هرگونه حمله تهاجمی علیه نیروهای ‌هم‌پیمان ارتش سوریه مدعی شد: این عملیات خود تدافعی بوده است. ما به دنبال دخالت در جنگ داخلی سوریه نیستیم.

مقامات آمریکا اواخر روز چهارشنبه اعلام کردند: بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای ‌هم‌پیمان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در حمله‌ای توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند در استان دیرالزور کشته شدند.

ماتیس با اشاره به درگیری‌های رخ داده در نزدیکی شهر دیرالزور گفت: این اقدامی خرابکارانه و در واقع اقدامات انجام شده برای دفع حملات علیه متحدان کردتبار بوده است.

وی ادامه داد: بنا به دلایلی نیروهای طرفدار دولت دمشق که من نمی‌توانم توضیحی درباره دلیل این حملات ارائه دهم مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه که نیروهای ویژه آمریکا نیز در این منطقه حضور دارند، مورد هدف قرار دادند. نیروهای طرفدار دولت دمشق حملات توپخانه‌ای داشتند. آنها با دو تانک به این مناطق پیشروی کردند و آشکارا این تانک‌ها در مسیری حرکت می‌کردند که تیراندازی انجام می‌گرفت. در پایان تلاش‌های ما حملات توپخانه‌ای آنها دفع شد و دو تانک آنها منهدم شده و طرف مقابل تلفاتی داشته‌اند.

ماتیس در اظهارات خود تعداد تلفات این درگیری‌ها را اعلام نکرد.

پس از این اتفاق ائتلاف ضد داعش بلافاصله با همتایان روس خود تماس گرفته و تضمین کرد که تنش‌ها در این منطقه افزایش نیابد.

ماتیس اضافه کرد: روس‌ها اطمینان دادند که نیروهای آنها در آن مناطق حضور ندارند. این درگیری در منطقه‌ای در کمتر از ۱۰ کیلومتری شرق منطقه کاهش تنش رخ داد.

مسکو و واشنگتن درباره عملیات هوایی و زمینی علیه داعش در این منطقه همکاری و هماهنگی‌هایی با یکدیگر دارند.

ماتیس گفت: نمی‌توان اعلام کرد که مهاجمان دقیقا چه کسانی بودند. فقط ما می‌دانیم که آنها طرفدار رژیم اسد هستند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی به روسیه درباره حمله به نیروهای هم‌پیمان سوریه اطلاع قبلی داده بود.

سخنگوی پنتاگون افزود: این وزارتخانه با روسیه برای ممانعت از حوادث برخورد در سوریه در تماس دائمی است.

وی افزود، پنتاگون تصمیم روسیه مبنی بر عدم حمله به نیروهای ائتلاف را بعد از حمله به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه موضعی موفقت‌آمیز می‌داند.

این سخنگو افزود: پنتاگون نمی‌داند که آیا نظامیان روس نیز در این حمله هدف قرار گرفتند یا نه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر