بازدید 4005

کاهش قیمت نفت آمریکا با افزایش تولید این محصول توسط ایران

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه کاهش یافت. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری نگرانی بازار در خصوص افزایش چشمگیر عرضه ی نفت پس از تصمیم ایران بر افزایش سطح تولید این محصول عنوان شده است. 
کد خبر: ۷۷۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 09 February 2018

کاهش قیمت نفت آمریکا با افزایش تولید این محصول توسط ایرانروز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه کاهش یافت. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری نگرانی بازار در خصوص افزایش چشمگیر عرضه ی نفت پس از تصمیم ایران بر افزایش سطح تولید این محصول عنوان شده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۴۴ سنت (۰.۷ درصد) کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۴.۳۷ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با کاهشی ۶۲ سنتی (۱ درصد) بشکه ای ۶۰.۵۳ دلار صورت گرفت. قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت نسبت به بالاترین سطح خود در ماه ژانویه ی سال جاری میلادی در مجموع ۹ درصد کاهش یافته است. 

کاهش قیمت نفت آمریکا با افزایش تولید این محصول توسط ایران 

بر اساس اطلاعات منتشر شده، روز گذشته ایران که از اعضای اوپک است اعلام کرد که قصد دارد تا ۴ سال آینده حداقل ۷۰۰،۰۰۰ بشکه در روز تولید نفت خود را افزایش دهد. افزون بر این، گزارش های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که در هفته ی جاری میزان تولید نفت این کشور به ۱۰.۲۵ میلیون بشکه در روز رسیده و در این خصوص رکوردی جدید را به نام خود ثبت کرده است. باید خاطر نشان گردد که  آمریکا در مورد میزان تولید نفت با پیشی گرفتن از عربستان سعودی به دومین کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا تبدیل شده است.

گفته می شود که یکی از دلایلی که مانع تلاش های اوپک مبنی بر افزایش قیمت نفت و کاهش عرضه ی این محصول در بازارهای جهانی شده افزایش تولید نفت توسط آمریکا است. سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

افزون بر این، بر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار است که چین در ۲۶ مارچ سال جاری قرارداد آتی نفت خام جدیدی منتشر کند که انتظار می رود به شدت بر قیمت کالاهای اساسی در این کشور تاثیر بگذارد. همچنین، این اقدام باعث تاثیرگذاری بیشتر چین در تعیین قیمت نفت خام در منطقه و همچنین سهیم شدن این کشور در بازار قراردادهای آتی نفت که تریلیون ها دلار ارزش دارد می شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار