بازدید 23689

زمین‌خواری رسمی بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه کهنسال!

اگر از مصلای تهران و یکی دو پروژه دیگر صرف نظر کنیم، قدیمی‌ترین پروژه‌ی همواره «در دست ساخت» کشورمان، «آزادراه تهران-شمال» است؛ پروژه‌ای که به تازگی مشخص شده زیان هایش خیلی بیشتر از آن چیزی ا‌ست که تا کنون تصور می‌کردیم!
کد خبر: ۷۷۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 09 February 2018
اگر از مصلای تهران و یکی دو پروژه دیگر صرف نظر کنیم، قدیمی‌ترین پروژه‌ی همواره «در دست ساخت» کشورمان، «آزادراه تهران-شمال» است؛ پروژه‌ای که به تازگی مشخص شده زیان هایش خیلی بیشتر از آن چیزی ا‌ست که تا کنون تصور می‌کردیم!

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌های آغازین سال جاری زمانی که دولتمردان وعده افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال را تا پایان بهار دادند، کمتر کسی تصور می‌کرد این وعده جامه عمل بپوشد، چون گوش همگان از وعده‌های مشابه، به خصوص در این مورد خاص پر بود. وعده‌هایی که قدمت برخی شان به چند دهه هم می‌رسد.

اما این بار ظاهرا ماجرا فرق دارد. فرقی بسیار کلیدی و اساسی. درست است که آن وعده ابتدای سال محقق نشد و قرار نیست تا پایان سال هم محقق شود و حتی شاید بهار و تابستان سال آتی هم جامه عمل نپوشد، ظاهرا کار در این پروژه با سرعتی بی مثال در حال پیگیری ا‌ست؛ این را می‌شود از برخی شواهد و نشانه‌ها دریافت.

اگر در سال‌های نه چندان دور بحث در خصوص این پروژه ناتمام توسط مسئولی باز می‌شد و مدیران بنیاد مستضعفان در پاسخ، بدعهدی‌ها و بدقولی‌های دولتمردان در پرداخت هزینه یا نقص در دیگر همکاری‌ها را یادآور می‌شدند و این پروسه، مدام تکرار می‌شد، حالا مدتی است، دولتمردان و مسئولان بنیاد مستضعفان که متولی ساخت این آزادراه هستند، از برنامه زمانی برای پایان دادن به بخش‌های مختلف پروژه سخن می‌گویند و از پیشرفت‌های این برنامه خبر می‌دهند.

اتفاقی که در سخنان مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال هم هویداست. آنجایی که چندی پیش تأکید کرد، تراز مالی این شرکت مدام در حال بررسی است و عهده دار این کار، سازمان حسابرسی‌ است و بر اساس محاسبات صورت گرفته، هر یک از طرفین (وزارت راه و شهرسازی در یک طرف و در طرف دیگر، بنیاد مستضعفان) ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده‌اند.

همراهی عجیبی که ظاهرا همه حاشیه‌های این پروژه را به صفر نزدیک کرده تا ساخت آن سرعت بگیرد و بر مبنای برنامه بتوان برای بهره برداری از قسمت‌های مختلف پروژه وعده داد. اینجاست که می‌توان پرسید چرا در این همه سال چنین همکاری رقم نخورده بود؟ آیا نمی‌شد از خیلی پیشتر چنین برنامه‌ای تدارک دید تا دو طرف با همکاری با هم به سرعت کار را پیش ببرند و عمر این پروژه به چند ده سال نکشد و زیان ناشی از آن به فلک نرسد؟ اصلا تکلیف زیان انباشته این پروژه در این همه سال چه می‌شود؟

این پرسشی است که کنکاش در خصوص پاسخ آن، به نکات تلخی می‌رسد. نکاتی که نشان می‌دهد چگونه دولت و بنیاد در خصوص این پروژه به تفاهم رسیده‌اند و اختلافات وسیع و عمیق مالی شان در این پروژه، به هیچ انگاشته شده است. بخش‌هایی از مصاحبه اخیر محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان در این خصوص را بخوانید تا ماجرا برایتان روشن شود؛

«آزادراه تهران-شمال به آبروی کشور تبدیل شده است. به گفته کارشناسان و مسئولین از جمله معاون اول رئیس جمهوری، آزادراه تهران-شمال، بزرگ‌ترین پروژه و افتخار مهندسی کشور است.

دو بحث در مورد واگذاری اراضی کنار آزادراه به بنیاد مستضعفان وجود دارد: نخست اینکه اگر کسی بخواهد از این اراضی استفاده کند، بنیاد باید اجازه بهره‌برداری را بدهد و دوم آنکه از آنجایی که سرمایه گذاری در این مسیر با درآمد حاصل از عوارض برنمی‌گردد، قرار بر این شده که دولت حدود ۳۵ میلیون متر مربع از این اراضی را به بنیاد واگذار کند.

واگذاری بخشی از اراضی کنار آزادراه تهران-شمال [به بنیاد]مصوبه دولت است. البته بعد‌ها در خصوص واگذاری بخشی از این اراضی به بنیاد ایراد گرفتند که این مناطق جزو مناطق حفاظت شده است؛ پس از مذاکراتی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، این موضوع حل و در تفاهم کامل نسبت به جابه‌جایی اراضی واگذار شده به بنیاد اقدام کرده‌ایم.

برای اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه تهران-شمال قابل بازگشت باشد طبیعی است که کاربری اراضی واگذار شده به بنیاد کاربری مناسب داشته باشند.»

بله؛ ۳۵ میلیون متر مربع اراضی به بنیاد واگذار شده تا به ازای آن به تعهداتش در این پروژه عمل کند و آزادراهی را که چند دهه قبل انحصار ساخت آن را در دست گرفته، بسازد و تحویل دهد. این زمین‌ها از کجا پرداخت شده؟ اراضی ملی! چه کسی مجوزش را صادر کرده؟ دولت به طور اعم و وزارت خانه‌ای که عهده دار حراست و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع طبیعی‌ست، به طور اخص!

تکلیف زمین‌های واگذار شده چه خواهد بود؟ همه زیر ساخت و ساز قرار خواهند گرفت. این را می‌شود از سخنان رئیس بنیاد مستضعفان دریافت که تأکید کرده بی امکان تغییر کاربری، واگذاری این زمین‌ها به بنیاد توجیهی ندارد. به عبارت بهتر، اصلا این زمین‌ها را به بنیاد داده‌اند تا تغییر کاربری شان داده و با این کار برای خود سود کسب کند چراکه ظاهرا دولتمردان توجیه شده‌اند سود بنیاد در ساخت این پروژه کم در نظر گرفته شده و باید افزایشش داد؛ ولو با هبه کردن جنگل‌ها و اراضی ملی به ایشان!

اتفاقی که شکل متفاوتی از «زمین‌خواری» است؛ این را قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که مخالف واگذاری اراضی ملی برای تأمین مالی این پروژه است و تأکید دارد که تامین مالی پروژه باید از منابع دیگری صورت گیرد، نه به این شیوه که تفاوتی با زمین‌خواری ندارد. آباد کردن یک قسمت و فراهم آوردن رفاه با تخریب قسمت دیگر و نابودی آن.

اتفاقی که اگر باب شود، بعید نیست هیچ نهاد و ارگانی بی دریافت ما به ازایش از گنجینه‌های کشور، قدم از قدم بردارند؛ یکی راه را به ازای دریافت سهمش از جنگل خواهد ساخت، دیگری حیات وحش را به ازای سند زدن بخشی از پناهگاه حیات وحش مورد حفاظت قرار خواهد داد، بعدی انحصار واردات برخی اقلام را به ازای ارائه امور گمرکی خواهد خواست و دیگری مدعی خواهد شد که سودش از ساخت پروژه‌ای که زیرش امضا زده و متعهد به انجامش است، اندک شده و باید در بهره برداری از نفت سهیم شود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵۱
البته بنیاد به هیچوجه از نمونه های مدیریت ضعیف و تبعیض امیز نیست
نابود کنید جنگلها را ،
طوری صحبت میشود که انگار بنیاد بخش خصوصی است.
امیدوارم نمایندگان مجلس ، تغییر کاربری حتی یک متر از زمینهای ازادراه شمال را ممنوع کنند.(البته اگه لابی بنیاد اجازه دهد)
25 سال پیش که ایران سالها بود ازادراه تهران قزوین و تهران قم و... را داشت و ساخت ازادراه چالوس دوباره شروع شد. کشور چین حتی یک کیلومتر ازادراه نداشت و امریکا به عنوان اول دنیا 70 هزار کیلومتر ازاد راه داشت. ولی دولت چین که اتفاقا مدیریت دولتی هم دارد در این 25 سال میزان ازادراههای خود را با گرفتن عوارض و کمی مالیات از خودروهای جدید از صفر به 130 هزار کیلومتر ازادراه فوق مدرن رسانده که بسیاری از انها در کوهستان های چین و با هزاران کیلومتر پل و تونل مانند راه 100 کیلومتر ازادراه تهران چالوس است. فقط در سال گذشته دولت جین 12 هزار کیلومتر ازادراه جدید و فوق مدرن افتتاح کرد. ولی هنوز ادعایی ندارد ولی مدیران ایرانی 25 سال است که نتوانستند یک ازادراه 100 کیلومتری را با کمک چینی ها که تازه همه نقشه های ان از سال 1355 و توسط ژاپنی ها به عنوان مشاور اماده بود را اجرا کنند و 25 سال دیگر هم طول خواهد کشید و ادعاهای مدیران ایرانی هم به همان اندازه طولانی و بلند است. خجالت! چینی ها چنین ازادراهی را در کشور خود در سه سال اماده می کنند ولی در ایران 15 سال است که دارند بازی می کنند چون هم مدیریت ان چینی نیست هم چینیها هم متوجه شدند ایران جایی است که هر چه بیشتر طول بدی بیشتر می توانی بخور بخور داشته باشی.
پاسخ ها
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
احسنت جان کلام را گفتی
از ساختن یه بزرگراه مستاصل هستید بعد ادعای مدیریت وپیشرفت می کنید مشت نمونه خرواره
باز بهتره از پروژه بز اوردن براي مستضعفان توسط سردار رفيق دوست
ايران رو به ويران است،بدون منابع طبيعى ومحيط زيست ،منتظر كويرى بى آب وعلف باشيد كه نسلهاى بعدى رانابود خواهدكرد
ورزشگاه اصفهان افتتاح شد؟
1. هنگامی که این پروژه دردولت آقای رفسنجانی شروع شد؛ تبلیغ گسترده ای در باره این که هیچ کس مشکل مسکن نخواهد داشت و به زودی در مسیر تهران به شمال شهرهای جدید ساخته می شوند و در آن جا صاحب زمین خانه خوهدشد.
2. در همان زمان بین بنیاد و محیط زیست و اعلام زیان بار بودن این پروژه تنش های شدیدی نیز بروز کرد و مدت ها محیط زیست زیر بار نمی رفت تا این که اگر اشتباه نکنم تغییراتی در ساختار آن ایجاد کردند و سپس اعلام موافقت محیط زیست نیز صورت گرفت.
3. اگر قانون اساسی را نیز مد نظر قرار دهیم؛ هیچ کسی حق دست درازی به منابع ملی و انفال را ندارد.
4. چگونه و از چه طریقی بنیاد مستضعفان را متولی ساخت پروژه ای می کنند. آیا نه این است که خود بنیاد بر ثروتی نشسته خود متعلق به مردم است؟!
دست در دست هم کنیم ایران را نابود
درود بر زمین خوار !!! درود بر رانتخوار !!درود بر اختلاس گر !! مرگ بر افشا گر!! تنها کاری که توانستم بکنم.
مساله تازه ای در این کشور نیست. ما به سهم خودمان در پروژه های کوچک می بینیم که کار همیشه به نااهلان سپرده میشه(یا لابی و قدرت دارند و یا قیمت کم و ....) که هدف انجام کار نیست و اصطلاحا زخمی کردن کار هست و نون دونی درست کردن برای خودشون. پروژه که زخمی شد! راه برگشتی براش نمی مونه! باید با همان پیمانکار پیش بره! پیمانکاری که پولی برای این پروژه نداره و همه ی پول رو حیف و میل کرده! ولی باز راه برگشتی براش نیست! چون همون قدرت و لابی هست و از تصمیمی که گرفته شده نباید برگشت که آبروی نظام و اسلام میره! (ارتباط بی کفایتی مدیر و تصمیم گیرنده و بخور بخور اینها به اسلام و ... رو هنوز ما نفهمیدیم! ) دوباره میان که آقا ما پول نداریم و ... پروژه اون اول خوب برآورد نشده و ... که پول بگیرند. از همه معذرت می خوام اگر کار رو هم تحویل بدند با اصطلاح با تف مالی!! حالا اگه به جایی وصل نباشی که اولا پروژه براحتی بهت نمی رسه دوما اگه رسید و کارت رو
اندکی درست انجام ندی پوستت رو میکنن.
این میشه کا کاربلد ها همیشه در تنگنا می مونند و رشد نمی کنند. کم کم از این کشور می روند. قصه ی پر غصه ی پروژهای کشدار مملکت ما اینه. و از اون پر غصه تر که این حرفا گوش شنوا نداره و برچسب سیاه نمایی و توهین بهش می خوره! باز توهین به اسلام و نظام و مسلمین!
اجازه بدید این پروژه تموم بشه حتی اگر سود سرشاری نصیب بنیاد بشه، بالاخره اگر این وسط حیف و میلی هم انجام بشه (که جزو لاینفک از تمام پروژه های جهان سومه )چه بهتر که پروژه هم تکمیل بشه.البته ظاهرا یه عده دنبال این هستن که سهمشون رو بگیرن و نذارن بنیاد تنهایی به نوایی برسه ولی لطفا نکنید اینکارو بذارید این پروژه تکمیل بشه .زشته بخدا برای کشور ایران....تابناک با تو هستم
عجيبه شما اين حرفها را مي زنيد! این سال ها كجا بوديد كه حالا صدايتان در امده؟
به نظر من این پروژه متوقف بشه و زمینهای تخریب شده با درختان بومی جنگل کاری بشه خیلی بهتره
چند ده سال گذشته هنوز یک آزاد راه ساخته نشده بعد ادعای مسولین و برخی دیگر گوش فلک رو کر کرده
بعد میخواهیم در بازسازی سوریه کمک کنیم و مشاکرت داده بشیم !
هنوز ویرانی خرمشهر و آبادان آباد نشده میخواهیم در نظم جهانی شرکت داده بشیم !
وقتی پروژه ای با این وسعت در چند ده سال کامل نشده یعنی فساد در اون وجود داره
یعنی مدیران اون احتمال 99 درصد ژنشون خیلی خیلی خوب بوده
فقط خدا آگاه هست که چه خبره در این مملکت
کاش ما مستضعفان هم به اندازه بنیادی که به اسممونه قدرت داشتیم نه اینکه مثل بنیاد مال کسی را بخوریم حداقل نمیزاشتیم اینقد کلاه سرمون بزارن
من موندم بنیاد مستضعفان الان برای چی پابرجاست؟ برای مستضعفان کار میکنه؟ فلسفه تشکلیش معل.م بود اما خروجی اش چی هست؟! این ارگانهای شبه دولتی دارند چکار میکنند معلوم هست؟ تابناک یک گزارشی از عملکرد چندین دهه سازمانهای این چنینی تهیه کن!
یک حساب سرانگشتی کنیم که چه سودی در این میان وجود دارد.
مسیر تهران شمال حدود 200 کیلومتر است. اگر هزینه ساخت هر متر آن طبق ادعای خود مسئولین برابر 3 میلیون تومان باشد؛ هزینه ساخت برابر خواهد بود با:
200 * 1000* 3000000= 600 000 000 000
حال اگر 25 میلیون متر مربع زمین برای شهر سازی و غیر به کار رود و 30% از آن را برای مشاعات و فضاهای عمومی به کار برند؛ متراز باقی مانده برابر 17 میلیون و 500 هزار متر مربع خواهد شد. حال اگر فقط زمین به مردم فروخته و از قرار هر متر 1 میلیون تومان بفروشند!؛ در آمد حاصل را ببینید.

17500000*1000000= 17 500 000 000 000
حال سود را حساب کنید:
17 500 000 000 000 - 600 000 000 000= 16 900 000 000 000 تومان
خوب دقت کنید سود سرسام آور را خواهید دی. حال بگویید که برای مردم کار می کنند. این به معنی فروش منایع ملی به بنیاد مستعضفان!!!!!

این حساب ققط بر مبنای خداقل ها می باشد.
سلام
این موارد چیزی بو که قبلا هم اتفاق افتادا است زیادنگران نباشید این بنیا هم در ته مانده های این وضعیت قرار گرفته است.
بفرمایید انبار فرودگاه مهر اباد در اختیار چه گروهی قرار گرفته است . بفرمایید شرکتهای پتروشیمی به چه کسی واگذارشده است . بفرمایید خود این سرکتهای پتروشیمی خدمات خودشان را از چه بخشهای واگذاره شده در یافت میکنند . مدارس غیر انتفاعی به چه گروهی واگذار شده است .شرکتهای بخش دولتی واگذار شده را چه یمی از ان به ملت واگذار شده است . خدمات دولت الکترونیک دست چه گروهی است و هزاران موارد دیگر . پس جای نگرانی نیست تازه به ا حمدا... چیزی نمانده ودارد تمام می شود
دیگه از ایرانی بودن وحشت داریم...
چند وقت پیش کاخ سعد آباد و نیاورانو بنیاد گرفت، کم بود مثل اینکه حالا میخان جبران کنن
همین تنگ نظری ها و حرف های غیر تخصصی، این پروژه را نمیگذارند به بهره برداری برسد. روزانه در جاده ی شمال سی نفر می میرند اگر یکی از این مرده ها بستگان این نماینده باشد حاضر است کل جنگل ها را تغییر کاربری بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
چون فرهنگ رانندگی درست نداریم باید با
تخریب منابع طبیعی هم جان وشرایط زندگی خود و آینده گان را بخطر بیندازیم؟
برای مردم ایران تاکنون از این بنیاد چیزی حاصل نشده مگر ثروتهایی که در آن به صفر تبدیل شده است.
بعد از ساخت ازاد راه نوبت وبلا سازی و مکان های گردشگری وتجاری و فروش سرسام اور زمین های ملی و ساخت و پاخت بین اقایان اغاز میشود
حالا شما مواظب باش روسری خانمها کنار نره
پاسخ ها
زرشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
احسنت
واي واي واي؟!
اگر از فرمول ایجاد باید گردد . ابقاء باید گردد . رسوا باید گردد . استفاده میکردیم تا حالا ساخته شده بود !! بدهند به جناب قالیباف ببینند 5 سال دیگر اتوبان داریم یاخیر ؟؟؟!! کار را باید به کاردان سپرد !! چیزیکه در این مملکت کم اتفاق می افتد !!!
سلام ، این توافق در ابتدای ساخت آزاد راه انجام شد و بخشی از این اراضی در شمال واقع شده است که مساحت آن تا آنجا که به یاد دارم حدود 7000000مترمربع بود که در دولت سازندگی این توافق صورت گرفت دردولت اصلاحات خانم ابتکار به این موضوع اعتراض کردند ولی
به جایی نرسید ،اما اکنون با توجه به اینکه بنیاد به تعهدات خود به موقع عمل نکرده است باید به ازای دیرکرد از مساحت اراضی واگذار شده کاسته شود و پیشنهاد میکنم بجای این اراضی از اراضی ملی در سایر نقاط کشور معوض داده شود تا البرز مرکزی مورد تاخت و تاز گرو ه های مترصد دیگر نرسد.نفوذ به البرز مرکزی عواقب برگشت ناپذیر محیط زیست دارد.
یکی از مهمترین نهاد های انقلابی که قرار بود یاری رسان محرومان باشه ، اما حالا که رسم ش عوش شده پیشنهاد میدم که اسمش رو هم عوض کنن
اینها از آمریکا اومدن که اینطوری افتادن جون کشور و دارن همه چیز رو مثل جارو برقی میبلعند؟ آیا گرفتن جلو اینها از آزادسازی خرمشهر سخت تر است؟
الان نباید این مسائل مطرح کرد نمیشه این پروزه با این همه هزینه ای که شد متوقف بشه باید تموم بشه بعد کم کم اصلاح بشه مهم نیست کی سود میبره مهم اینکه هر پروزه ای که اجرا بشه اخر اول به مردم خواهد رسید انقد سنگ اندازی نکنیم با اینکارا فقط بیشتر عقب می افتیم دنبال جنگ جدال نباشید که ضرر می کنید با این حرفای روشنفکرانه ! فقط به خودمون اسیب میزنیم کاهمون قاضی کنیم این ازاد راه خیلی برای مملکت سود افرین هم شغل ایجاد میکنه هم از الودگی هوا جلوگیری میکنه هم باعث کاهش مصرف سود مردگ میر مردم عزیز میشه انقد فایده داره که هرچقدر هزینه کنن ارزش داره هرچقدرم هم تاخیر در اجراش بشه ضرر البته باید ایمنی کامل رعایت بشه
واقعا وظیفه بنیاد مستعضفان اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟طبیعیه داشتن این همه فقیر
جالب اینجاست که به نظرمیرسه دولت ها تعهدات خودراانجام داده وزمین هاراواگذارکرده ولی بنیادباگردن کلفتی به تعهدات خودعمل نمیکنه واین پروژه داره به تاریخ میپیونده
بنياد پول را صرف اباداني ميكند . نگران نباشيم. در عوض ميرويم شمال تفريح ميكنيم
بنده حرفی برای گفتن ندارم اجرکم عندالله
بجاي اينكه مديران اين پروثه را محاكمه كنند املاك ملت را حراج ميكنند
اغلب کسانی که اظهار نظر کرده اند اطلاعات دقیقی در مورد تمام سوابق پروژه ندارند. واقعیت این است که دولت منابع مالی لازم جهت اجرای این پروژه را در اختیار نداشت و بنیاد مستضعفان هم منابع لازم را نداشت ولی شرکت های پیمانکاری توانمند و ذیصلاح در بنیاد به حد کافی وجود داشت. قرار شد بنیاد پروژه را توسط شرکت های وابسته شروع نماید و منابع مالی مورد نیاز بخشی به صورت نقدی و بخش عمده با تغییر کاربری و فروش اراضی مسیر آزاد راه تامین شود
.در عمل دولت نتوانست بودجه لازم را تامین کند و تغییر کاربری اراضی نیز با مشکل مواجه شد و این پروژه طولانی شد و هنوز هم به نتیجه نرسیده است. تا زمانی که منابع مالی کافی تامین نشود این پروژه تمام نمی شود هر فرد یا سازمان یا نهادی را هم متهم کنیم پروژه تمام نمی شود.
یه بار نوشتم ولی چاپ نکردید بنیاد دانشجویان بورسیشو سرکیسه کرده پول که نمیده هیچ به محض اخراج و انصراف دانشجویان چند برابر هزبنه از دانشجویان طلب میکنه به دادمون برسید تابناک
یعنی سایر مسئولین که راه سازی انجام میدهند و درامد سرشار دارند تخلف نمی کنند
نمیدانیم این مسئولین در کشور چه فکری میکنند شما نظرات مردم در همین تابناک را پالایش کنید متوجه میشوید سمت و سوی مردم به چه طرف است ولی مسئولین برخلاف مردم در همه زمینه ها حرکت میکنند و این عاقبتی ندارد
این پروژه هیچ وقت به بهره برداری نمی رسه .
خدای ما را بمیران تا مردن ایران را شاهد نباشیم
من که دیگه نه رای میدم نه این چیزا برام مهمه
جواب خدا رو چی میخوان بدن انصافا؟
مدیریت پیش قرون وسطا
ایشااله تا وقتی شما بخاید ب شمال برسید دنیا به مریخ رسیده .
اگر بشه هر چی تا حالا بنیاد هزینه کرده بهش بدن و یک پیمانکار بین المللی بیاد خیلی زودتر تموم بشه و نیازی هم نباشه اراضی ملی هزینه بشه
تكليف اين نهادها خصوصا مسايل مالي شون بايد مشخص شه
بنیاد مستضعفان از ازوظیفه ایکه درابتدا به آن محول شده ارسال‌ها پیش عدول عدول کرده وبا داشتن مقادیر هنگفتی از نقدینگی ‌دارایی‌های ثابت بیلان واقعی عملکرد خودرا بصورت شفاف ‌کامل ارایه نداده و کنترل لازم ودقیقی
روی عملکرد مالی ودارایی‌های آن انجام نشده مجلس وقوه قضاییه بایستی به این موضوع ورود وبا استفاده ازحسابرسان غیر وابسته دلسوز وپاکدست تمام اموال ودارایی ها و نقدینگی های آن را از ابتدا تاکنون بررسی ‌گزارشات آنها برای هر دوره زمانی در جراید ‌‌‌تلویزیون به اسثحضار ملت بزرگ ‌ومقاوم ایران برسد وتصمیمات مقتضی اتخاذ شود-
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر