بازدید 22057
آخرین تحولات خاورمیانه؛

کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور/درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن/کشته شدن 13 نظامی ترکیه در عفرین سوریه/احتمال فروش اس400 به عراق

تأکید پنتاگون بر وارد جنگ نشدن آمریکا با ارتش سوریه، کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور، کمک ۹ میلیون دلاری قطر به غزه، درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن و احتمال فروش اس400 به عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن سیزده نظامی ترکیه در عفرین سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 February 2018

تأکید پنتاگون بر وارد جنگ نشدن آمریکا با ارتش سوریه، کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور، کمک ۹ میلیون دلاری قطر به غزه، درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن و احتمال فروش اس400 به عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن سیزده نظامی ترکیه در عفرین سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، 13 نظامی ترکیه در 9 روز گذشته در منطقه عفرین در شمال این کشور کشته شده اند.

این نهاد که وابسته به مخالفان سوری است، پنجشنبه شب در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، در این مدت 60 عضو گروه ارتش آزاد نیز در منطقه عفرین در درگیری با کردها کشته شده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه ادامه داد: در این مدت 37 نیروی کرد نیز در بمباران های هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه در منطقه عفرین کشته شده اند.

این نهاد سه روز قبل نیز در بیانیه ای اعلام کرد، از آغاز عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه تاکنون، 134 نظامی ترک و مخالفان مسلح سوری تحت حمایت آنکارا، کشته شده اند.

کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور/درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن/کشته شدن 13 نظامی ترکیه در عفرین سوریه/احتمال فروش اس400 به عراق

بیشتر کشته ها از عناصر 'ارتش آزاد' هستند که ارتش ترکیه را در این عملیات که در شمال استان حلب جریان دارد، همراهی می کنند.

ارتش ترکیه هفده روز پیش، عملیات «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد.

بر اساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.

تأکید پنتاگون بر وارد جنگ نشدن آمریکا با ارتش سوریه

پس از آنکه ائتلاف تحت رهبری آمریکا ـ که هدف خود را مبارزه با داعش اعلام کرده ـ بامداد پنجشنبه اعلام کرد، مواضع «نیرو‌های حامی حکومت» سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده است.

«دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت، آمریکا قصدی برای درگیری مستقیم با ارتش سوری ندارد.

وی در این باره افزود: «دیروز نیرو‌های دموکراتیک سوریه در دفاع از خود، در اقدامی که با حمایت نیرو‌های ائتلاف صورت گرفت، حمله نیرو‌های متحد رژیم سوریه در شرق این کشور را دفع کردند. این حمله نیرو‌های متحد سوریه در شرق رود فرات که خط مرزی منطقه تنش‌زدایی است، انجام شد. حملات با شلیک توپ به فاصله ۵۰۰ متری مقر نیرو‌های دموکراتیک سوریه شروع شد و این نیروها، با حمایت ائتلاف، در حمله‌ای با ترکیب شلیک توپخانه و حملات هوایی صورت پذیرفت. آن دسته از نیرو‌ها و خودرو‌های مهاجم که عقب‌نشینی کردند، مورد حمله قرار نگرفتند.»

وایت درباره ارتباطی که در زمان اوباما و برای جلوگیری از درگیری ناخواسته نیروهای آمریکا و روسیه و تحت نام "خط تنش‌زدایی" ایجاد شده بود نیز تصریح کرد: «در چند هفته اخیر، نیرو‌های ائتلاف، شاهد افزایش تدریجی حضور نیرو‌های حامی رژیم سوریه در منطقه بودند و مقامات ائتلاف، به روس‌ها در خصوص حضور نیرو‌های دموکراتیک سوریه در این منطقه هشدار داده بودند.»

کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور/درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن/کشته شدن 13 نظامی ترکیه در عفرین سوریه/احتمال فروش اس400 به عراق

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «پیش، در حین و پس از این حمله، نیرو‌های ائتلاف از طریق خط تماس موجود، با روس‌ها در ارتباط بودند و مقامات روس تضمین دادند به محل حضور نیرو‌های ائتلاف نزدیک نخواهند شد.»

خانم وایت سعی کرد، پیامی صلح‌جویانه از این حمله مرگبار خلق کند و با خطاب غیرمستقیم ارتش سوریه گفت: «نیرو‌های ما، حق ذاتی برای دفاع از خود دارند، ولی ما در پی درگیری با رژیم سوریه نیستیم. هر اقدامی که خارج از چارچوپ عملیات جاری ما برای شکست داعش صورت بگیرد، انحراف از مسیر اصلی خواهد بود.»

وی همچنین گفت، پنتاگون هنوز در خصوص حمایت روسیه یا ایران از نیرو‌های دخیل در حمله دیروز، هیچ‌گونه فرضیه‌ای ندارد.

کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور

منابع میدانی از احتمال کشته‌شدن شماری از مستشاران روسیه در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به دیرالزور سوریه خبر دادند.

روز گذشته ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این ائتلاف به شرق فرات در سوریه حمله کرده‌اند.

هرچند آمار دقیقی از تلفات این حمله در دسترس نیست، منابع میدانی به تسنیم گفتند، بر اثر این حمله که به منطقه گازی خشام انجام گرفته، 3 تن از نیروهای حزب‌الله، تعدادی از عشایر منطقه و تعدادی از مستشاران روس جان باخته‌اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود، نظامیان روس در منطقه‌ای که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در شرق فرات بمباران کردند، حضور ندارند.

خبرنگار تسنیم در سوریه هم در تماس با وزارت خارجه سوریه مطلع شد که قرار است این وزارتخانه تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای را در زمینه حمله فوق منتشر کند.

کمک ۹ میلیون دلاری قطر به غزه

امیر قطر در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از کمک‌ فوری ۹ میلیون دلاری برای ارسال به غزه خبر داد.

روز پنجشنبه، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دستور داد، کمک‌های فوری به ارزش 33 میلیون ریال قطر (معادل 9 میلیون دلار) شامل دارو، لوازم پزشکی، مواد غذایی و سوخت برای راه اندازی ژنراتور‌های بیمارستان‌ها به نوار غزه ارسال شود.

این دستور امیر قطر در پی تماس تلفنی وی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس صادر شد که طی آن بار دیگر بر حمایت مستمر دوحه از فلسطینیان نوار غزه، تأکید کرد.

کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور/درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن/کشته شدن 13 نظامی ترکیه در عفرین سوریه/احتمال فروش اس400 به عراق

«دولت قطر این کمک‌ها را به علت اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه و پیام‌های سازمان ملل در این خصوص برای مقابله با اوضاع دشوار این روز‌های ساکنان نوار غزه به علت کاهش شدید دارو و سوخت بیمارستان‌ها و دیگر مواد اساسی به علت محاصره، به نوار غزه ارسال می‌کند.»

هنیه در تماس تلفنی، امیر قطر را از اوضاع دشوار انسانی ساکنان نوار غزه به علت محاصره، مطلع کرده بود.

امیر قطر در گفت وگو با هنیه، بر ادامه حمایت‌های دوحه از مردم فلسطین و ادامه پروژه‌های سازندگی در نوار غزه و تلاش آن برای تأمین سوخت لازم برای بخش‌های مختلف این منطقه تأکید کرد.

درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن

یک روزنامه آمریکایی از تلاش‌های مقامات دیپلماتیک آمریکا برای باز کردن کانال ارتباطی برای مذاکره با ایران خبر داد؛ بهانه این مذاکرات نیز گفت وگو برای آزادی چند زندانی عنوان شده است.

بنا بر این گزارش، «وال استریت ژورنال» می‌گوید، کاخ سفید در دسامبر ۲۰۱۷ به دنبال ایجاد کانالی مستقیم برای مذاکره با ایران درباره آزادی زندانیان دو طرف بوده است.

چنانچه این گزارش درست باشد، می‌توان آن را به منزله نخستین تلاش دیپلماتیک دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه تلقی کرد.

وال استریت ژورنال تأکید می‌کند، به رغم دست کم سه بار تلاش واشنگتن برای باز کردن این کانال ارتباطی، ایران به پیشنهاد ارائه شده روی خوش نشان نداده و همچنان از تعامل با آمریکا امتناع می‌کند.

پیشنهاد دولت ترامپ در حالی مطرح شده است که تمام طول سال گذشته، سیاست آشکار وی تشدید فشار علیه ایران به ویژه در موضوعاتی نظیر برجام و برنامه موشک‌های بالستیک بوده است.

گفته می‌شود، در حاشیه نشست وین که اواسط ماه میلادی دسامبر برگزار شد، «تام شانون»، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، موضوع زندانیان خارجی را با مقامات ایرانی در میان گذاشته است.

ادعای وال استریت ژورنال در حالی مطرح می‌شود که دیروز چهارشنبه، «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه، خواستار آزادی اتباع آمریکایی را که به جرایم امنیتی در ایران به حبس محکوم شده اند، شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «باقر نمازی» پس از پایان مرخصی درمانی‌اش به زندان بازگردانده شده، گفت: ما از شنیدن خبر زندانی شدن نمازی به شدت ناامید شدیم و بار دیگر خواسته خود را مبنی بر آزادی همه آمریکایی هایی که در ایران زندانی شده اند تکرار می کنیم.

کشته شدن مستشاران روس در حمله آمریکا به دیرالزور/درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و رد آن/کشته شدن 13 نظامی ترکیه در عفرین سوریه/احتمال فروش اس400 به عراق

وی با طرح این ادعا که شماری از آمریکایی مدت هاست، در ایران بازداشت هستند، افزود: ایران باید آمریکایی ها را آزاد کند. اگر ایران می خواهد بخشی از دنیا باشد و اگر بخواهد دنیا به کشورش احترام بگذارد این بهترین راه برای چنین کاری است.

نمازی که از مقامات رژیم پهلوی بوده و پس از انقلاب فعالیت‌ های گسترده‌ ای در زمینه شبکه‌سازی داخل ایران داشته است در سال ۲۰۱۶ به اتهامات امنیتی بازداشت و به زندان محکوم شد.

زمزمه فروش اس400 به عراق

سفیر روسیه در بغداد گفته است، اگر عراق خرید سامانه اس 400 را درخواست کند، مسکو آماده است این موضوع را بررسی کند.

ماکسیم ماکسیموف در گفت و گو با اسپوتنیک ـ که روز پنجشنبه در رسانه های عراقی بازتاب یافت ـ نسبت به درخواست خرید این سامانه و نیز سلاح های روسی دیگر از سوی بغداد اظهار امیدواری کرد.

وی گفت: مقادیر بزرگی از سلاح و تجهیزات نظامی تاکنون در چارچوب همکاری میان دو کشور در اختیار عراق قرار گرفته و کیفیت و توانایی خود را در میدان نبرد با داعش به خوبی نشان داده است.

به گفته سفیر روسیه در بغداد، این تجهیزات از جمله شامل بالگردهای می 35 ام و می 28 اچ، جنگنده های 'سو-25' و نیز سامانه موشکی ضد تانک 'کورنیت تی ای' بوده است.

وی با اشاره به تداوم گفت و گوها در این زمینه با بغداد اظهار امیدواری کرد، شاهد درخواست های جدیدی از سوی عراق برای خرید سلاح از روسیه باشیم که می تواند شامل سامانه اس 400 هم باشد.

این اظهارات سفیر روسیه در عراق در حالی است که شورای وزیران عراق 29 آذرماه گذشته به وزارت دارایی این کشور اجازه داد برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح این کشور با چین وارد مذاکره شود.

این شورا به وزارت دارایی اجازه داد، برای خرید سلاح، تجهیزات و امکانات لجستیکی مورد نیاز وزارتخانه های دفاع و کشور، سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نهاد مبارزه با تروریسم این کشور با چین اقدام به مذاکره و عقد قرارداد کند.
در این بیانیه به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نشده بود.

عراق در سال های اخیر همواره تلاش کرده، منابع تأمین نیازهای تسلیحاتی خود را متنوع کند و در این راستا تاکنون علاوه بر آمریکا از کشورهای مختلف از جمله روسیه، کشورهای اروپایی شرقی و کره جنوبی خرید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
نیروهای ائتلاف آمریکایی حزب الله و روسها رو زدن..دریغ از یک بیانیه..ابتکار عمل در سوریه دست آمریکا افتاده متاسفانه..
روسیه آخرش با ماست یا برماست.اس300به زور به ما داد .حالا اس400میده به عراق
كارى به حق و ناحق بودن بازداشت اينها ندارم، ولى با كسى كه با پاسپورت ايرانى وارد ايران شده از نظر دولت ايران و طبق قوانين و بر مبناى عقل سليم بايد به عنوان شهروند ايران رفتار شود نه شهروند كشور ديگر. طبق قانون مدنى ايران كه از پيش از انقلاب وحود دارد دولت ايران دو تابعيته بودن شهروندانش را نمى پذيرد. يعنى كسى كه با پاسبورت ايرانى آمده و از حقوق ايرانيها در ايران برخوردار شده قانوناً نمى تواند به هنگام ايجاد مشكل تابعيت دومش را به ميان بكشد. از زمان رضاشاه هم اين قانون بوده و براى حفظ منافع ملى قانون درستى هم هست.
این سیایت صفر و یکی تا چه زمان قراره ادامه پیدا کنه؟؟؟.
چرا درخواست مذاکره رو رد مبکنن وقتی از طرف اوناست؟؟
مگه پیامبر با مشرکان صلح نکرد؟؟؟
ارتش ترکیه کار خیلی سختی پیش رو داره
اوف بر اسد بیعرضه که کشورش ومردمش را این چنین در دامان در گیری سایر کشورها و منافع آنها انداخت،اگر هم پیروز شود تا ابد باید تحت انقیاد روس ها بماند و بر یک ویرانه حکومت کند، چه افتخاری!!!
جالبه ما مثل عروسکهای قدرتهای بزرگیم امریکا به امارات و عربستان موشک و تجهیزات نظامی می فروشد و روسیه به ایران و عراق و عربستان.باز امریکا تکلیفشو روشن کرده و به ایران سلاح نمی فروشه ولی روسیه براش فرقی نداره کی بخره به همه می فروشه.تمام کشورها دنبال منافع خود هستند به غیر از ایران.
آمریکا فهمیده اگه مثل کرکوک کوتاه بیاد همه چیش بر باد میره.
مزمه فروش اس400 به عراق

سفیر روسیه در بغداد گفته است اگر عراق خرید سامانه اس 400 را درخواست کند مسکو آماده است این موضوع را بررسی کند.
چرا از مذاکره میترسیم ؟ با آمریکا و عربستان باید مذاکره کنیم. چرا نکنیم ؟ چرا مخالفین سیاسی ایران از خلا حضور سیاسی ایران در آمریکا بهره میبرند ؟
هرجا نفت هست آمریکا و استعمارگران اونجا هستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار