بازدید 5409

کشته شدن 13 نظامی ترکیه در عفرین سوریه

نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که 13 نظامی ترکیه در 9 روز گذشته در منطقه عفرین در شمال این کشور کشته شده اند.
کد خبر: ۷۷۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴ 09 February 2018

نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که 13 نظامی ترکیه در 9 روز گذشته در منطقه عفرین در شمال این کشور کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، این نهاد که وابسته به مخالفان سوری است،پنجشنبه شب در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که در این مدت 60 عضو گروه ارتش آزاد نیز در منطقه عفرین در درگیری با کردها کشته شده اند.
دیدبان حقوق بشر سوریه ادامه داد: در این مدت 37 نیروی کرد نیز در بمباران های هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه در منطقه عفرین کشته شده اند.
این نهاد سه روز قبل نیز در بیانیه ای اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه تاکنون، 134 نظامی ترک و مخالفان مسلح سوری تحت حمایت آنکارا، کشته شده اند.
بیشتر کشته شده ها از عناصر موسوم به 'ارتش آزاد' هستند که ارتش ترکیه را در این عملیات که در شمال استان حلب جریان دارد، همراهی می کنند.
ارتش ترکیه 17 روز پیش، عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد.
بر اساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.
خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که ارتش ترکیه به حملات خود در روزهای گذشته شدت بخشیده و تاکنون کنترل مناطق حساسی از جمله کوه راهبردی 'برصایا' در حومه عفرین و یک روستا به نام 'عمر اوشاقی' را به دست گرفته است.
دولت آنکار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است.
مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب کردهای مسلح ، منطقه را ترک خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار