بازدید 2521

قطر به حمایت خود از حماس ادامه می‌دهد

برای اولین بار پس از آنکه رئیس جنبش حماس در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، امیر قطر در تماسی تلفنی با او، اعلام کرد که حمایت قطر از حماس ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳ 09 February 2018

برای اولین بار پس از آنکه رئیس جنبش حماس در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، امیر قطر در تماسی تلفنی با او، اعلام کرد که حمایت قطر از حماس ادامه می‌یابد.

بر اساس فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (پنجشنبه) تماسی تلفنی از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دریافت کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، هنیه در این تماس تلفنی، امیر قطر را در جریان «اوضاع فاجعه‌بار نوار غزه» در پی ادامه محاصره و کمبود سوخت قرار داد؛ این کمبود سوخت تا کنون منجربه بسته شدن چند بیمارستان و مرکز درمانی در نوار غزه شده است.

امیر قطر هم بر ادامه حمایت از ملت فلسطین و ادامه طرح‌های عمرانی در نوار غزه تأکید کرد و گفت دوحه سعی می‌کند سوخت لام برای بخش‌های مختلف غزه را فراهم کند.

وزارت بهداشت فلسطین ماه جاری (بهمن‌ماه) اعلام کرد ژنراتورهای برق هفت مرکز درمانی-بهداشتی در پی اتمام سوخت در این منطقه متوقف شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از کاهش خدمات‌دهی خود در بیمارستان کودکان «بیت‌حانون و الدره» و عودت مراجعان به بیمارستان‌های دیگر به دلیل پایان سوخت خبر داد.

در مقابل، اسماعیل هنیه نیز از جانب خود و مردم غزه از امیر قطر به دلیل حمایت از ملت فلسطین حمایت کرد.

این تماس، نخستین تماس امیر قطر و هنیه پس از آن است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در ژانویه گذشته (ماه پیش) اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش را در لیست «تروریسم» قرار داد.

در این اوضاع نابسامان غزه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به تحمیل مالیات جدید و برگرداندن مالیات بر ارزش افزوده از یک تا 16 درصد در نوار غزه گرفته است. این تصمیم منجر به اعتراض‌های شدید در نوار غزه شده است.

غزه هفت گذرگاه دارد که ارتباط داخل و خارج از غزه فقط از این گذرگاه‌ها امکان‌پذیر است. شش گذرگاه، تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی و یک گذر در مرز غزه و مصر است که مصر نیز پس از هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی آن را برای مردم غزه باز می‌کند.

اکنون نزدیک به 11 سال است که رژیم صهیونیستی با بستن این گذرگاه‌ها، نوار غزه را محاصره کرده و مشکلات مردم این منطقه به اوج خود رسیده است.

هفت گذرگاه غزه به ترتیب زیر هستند:

** گذرگاه «المنطار» واقع در شرق غزه و تحت تسلط کامل رژیم صهیونیستی : این گذرگاه مهم‌ترین گذرگاه غزه و بزرگترین آنها برای عبور کالاهای تجاری میان غزه و فلسطین اشغالی (اسرائیل) است.

**گذرگاه بیت‌حانون واقع در شمال نوار غزه و تحت تسلط کامل رژیم صهیونیستی: این گذرگاه ویژه ورود و خروج انسانی از قبیل عبور بیماران، دیپلمات‌ها، روزنامه‌نگاران، تاجران و غیره است.

**گذرگاه «العوده» واقع در شرق رفح و تحت تسلط کامل رژیم صهیونیستی: یک گذرگاه کوچک ویژه اقدامات تجاری. از این گذرگاه (در صورت باز بودن) بیشتر برای انتقال مواد ویژه ساخت و ساز استفاده می‌شده است.

**گذرگاه «الشجاعیه» در منطقه «الشجاعیه» واقع در شرق غزه و تحت تسلط کامل صهیونیست‌ها: گذرگاهی بسیار حساس است که از آن برای انتقال سوخت به نوار غزه استفاده می‌شود؛ موضوعی که غزه همیشه دست به گریبان آن است و همواره با بحران سوخت دست و پنجه نرم می‌کند .

**گذرگاه «کرم ابوسالم» واقع در نقطه مرزی مصر-فلسطین و اسرائیل: با هماهنگی مصر تحت تسلط رژیم صهیونیستی قرار دارد در اصل ویژه اقدامات تجاری است اما احیانا برای عبور کمک‌ها به نوار غزه نیز از این گذرگاه استفاده می‌شود.

**گذرگاه «القراره»: بین خانیونس و دیرالبلح قرار دارد و تحت تسلط کامل رژیم صهیونیستی است. گذرگاهی ویژه تحرکات نظامی اسرائیلی است و از طریق آن تانک‌ها و دسته‌های نظامی صهیونیستی وارد نوار غزه می‌شوند.

** گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه و در مرز غزه و مصر که توسط مصر می‌شود. بر اساس توافق امضا شده میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در سال 2005، گذرگاه رفح برای عبور هر شخصی که هویت فلسطینی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. از این گذرگاه همچنین برای صادرات کالاهای فلسطینی و تولیدات زراعی (علیرغم اعتراض صهیونیست‌ها) استفاده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر