بازدید 2624

کمیته بین‌المللی المپیک مسئول توزیع گوشی‌های سامسونگ است

سامسونگ اعلام کرد: مسئولیت توزیع هدایا و گوشی‌های سامسونگ با کمیته بین‌المللی المپیک بوده و ارتباطی به این شرکت ندارد.
کد خبر: ۷۷۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 09 February 2018

سامسونگ اعلام کرد: مسئولیت توزیع هدایا و گوشی‌های سامسونگ با کمیته بین‌المللی المپیک بوده و ارتباطی به این شرکت ندارد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ایران سفیر کره جنوبی را در پی انتشار گزارشاتی از سوی رسانه‌های ایرانی مبنی بر اینکه شرکت سامسونگ به ورزشکاران ملی‌پوش المپیک ایران در کره جنوبی هدایای تبلیغاتی را نداده است، فراخواند.

این گزارش اعلام کرده است که قرار بوده به همه ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ گوشی‌های ۱۱۰۰ دلاری داده شود که در این میان ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل آنچه که تحریم‌های این دو کشور خوانده شده مستثنی شده‌اند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز اعلام کرد که به کره جنوبی گفته شده اگر سامسونگ در مقابل این اقدام غیرمنطقی خود عذرخواهی نکند، در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با سامسونگ تجدیدنظر خواهند کرد.

سامسونگ اعلام کرد کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مسئول توزیع هدیه‌های بازی المپیک خواهد بود، کمیته بین‌المللی المپیک در این باره اظهارنظری نکرده است.

سازمان بازی‌های المپیک بازی‌های زمستانی همچنین اعلام کرد که مسئولیت تحویل گوشی‌های هوشمند با کمیته بین‌المللی المپیک بوده است.

در پی تحریم‌های بین‌المللی و همچنین محدودیت‌های مسافرتی و نیز ممنوعیت برای فروش کالاهای لوکس و همچنین وسایل ورزشی، تلاش مسئولان المپیک در کره جنوبی را برای انتفاع همسایه‌اش کره شمالی از این هدایا بسیار دشوار کرده است.

براساس «کفی بازار» بزرگترین بازار اپلیکیشن ایران، هنوز روشن نیست که چرا ورزشکاران ایرانی باید از دریافت گوشی هوشمند سامسونگ استثنا بشوند، این در حالی است که این نوع محصول به صورت گسترده در دنیا به فروش می‌رسد و روابط تجاری و دیپلماتیک خوبی بین ایران و کره جنوبی وجود دارد. حدود ۱۸ میلیون ایرانی گوشی سامسونگ دارند.

یک مسئول المپیک هفته پیش به رویترز اعلام کرد که کره جنوبی مطمئن نیست که کره شمالی می‌تواند این گوشی‌های سامسونگ را به دلیل تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل بگیرد یا نه. مقامات هنوز جزئیاتی ارائه نکرده‌اند اما کارشناسان می‌گویند تحویل این گوشی‌ها می‌تواند نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد به دلیل امکان استفاده دومنظوره بازرگانی و نظامی باشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان