بازدید 7990
۱

5 دانشجوی دختر از خوابگاه دانشجویی اخراج شدند/ حتی رئیس دانشگاه هم نمی داند دو دانشجوی بازداشتی کجا هستند!

با پایان پر حاشیه نیم سال اول تحصیلی سال جاری که در جریان آن، حواشی فراوانی برای برخی از فعالین دانشجوی رخ داد، در حالی نیم سال دوم سال تحصیلی آغاز شده است که هنوز نا آرامی های هفته های گذشته فروکش نکرده است. این وضعیت به ویژه در دانشگاه تهران به شکل چشمگیرتری دیده می شود و این دانشگاه را همچنان در حاشیه نگاه داشته است.
کد خبر: ۷۷۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 08 February 2018

5 دانشجوی دختر از خوابگاه دانشجویی اخراج شدند/ حتی رئیس دانشگاه هم نمی داند دو دانشجوی بازداشتی کجا هستند!با پایان پر حاشیه نیم سال اول تحصیلی سال جاری که در جریان آن، حواشی فراوانی برای برخی از فعالین دانشجوی رخ داد، در حالی نیم سال دوم سال تحصیلی آغاز شده است که هنوز نا آرامی های هفته های گذشته فروکش نکرده است. این وضعیت به ویژه در دانشگاه تهران به شکل چشمگیرتری دیده می شود و این دانشگاه را همچنان در حاشیه نگاه داشته است.

به گزارش «تابناک»، به رغم پایان نا آرامی های اجتماعی هفته های گذشته که برای مدتی تعدادی از شهرهای بزرگ و کوچک کشور را در برگرفت، اخبار دریافتی از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران حکایت از این دارد که هنوز آن نا آرامی ها بر محیط دانشگاه سایه افکنده و تعدادی از دانشجویان از این فعل و انفعالات متضرر شده اند.

برای مثال اوایل هفته جاری برخی تشکل های دانشجویی خبر دادند که دو دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران به نام های وحید لنجان زاده و زهرا رحیمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و تلاش ها برای اطلاع از چرایی این بازداشت و نیز آزادی آنها تا کنون بی ثمر بوده است.

از این دو دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که به ترتیب در تاریخ 15 بهمن و 16 بهمن بازداشت شدند، هم اینک اطلاع دقیقی در دست نیست و رئیس دانشگاه نیز بر این بی اطلاعی تأکید دارد.

 محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: چند دانشجوی بازداشتی روزهای اخیر هیچ گونه فعالیت سیاسی در دانشگاه نداشتند ما هیچ گونه مشکلی با این دانشجویان در دانشگاه نداشتیم و آنها نیز با دانشگاه مشکلی نداشتند. بنابراین ما علت بازداشت این دانشجویان را نمی دانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به همکاران در دانشگاه گفته‌ام که موضوع بازداشت دانشجویان را بطور جدی پیگیری کنند و ببینند به چه علت این دانشجویان بازداشت شده اند. اگر چه مسئولان امنیتی همه اطلاعات در این خصوص را در اختیار ما قرار نمی دهند. دکتر نیلی ادامه داد: همانطور که عنوان شد هیچ گونه مشکلی با چند دانشجوی بازداشتی روزهای اخیر در دانشگاه نداشتیم و اگر این دانشجویان سابقه فعالیت سیاسی هم داشته باشند نباید این موضوع برای آنها مشکل ساز باشد.

 نیلی خاطر نشان کرد: اگر تخلف دانشجویان بازداشت شده در خصوص مسائل دانشگاه باشد ما به هیچ عنوان راضی به دستگیری آنها نیستیم و اگر در دانشگاه نیز خلاف مقررات اقدامی کرده باشند. ابتدا با تذکر موضوع را حل می کنیم و در شرایط بحرانی در  کمیته_انضباطی بررسی می شود. اما در خصوص مسائلی که در بیرون از دانشگاه از سوی دانشجویان صورت می گیرد به دلیل عدم تسلط ما به موضوع نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

بازداشت این دو دانشجو که رئیس و جامعه دانشگاهی نیز نه راضی به بازداشت آنها هستند و نه اطلاعی از سرنوشت آنها دارند، اگرچه نگرانی های فراوانی را برای دانشجویان دیگر و خانواده های آنها ایجاد کرده است، اما تنها مسئله حاشیه ای این دانشگاه در روزهای گذشته نیست.

جدا از موضوع مذکور، خبر لغو مجوز اسکان 5 دانشجوی دکتر دوره کارشناسی دانشگاه تهران نیز از جمله مسائلی است که در این روزها که نیم سال دوم تحصیلی آغاز شده است، حاشیه های فراوانی را به همراه داشت.

عدم صدور مجوز برای تمدید سکونت 5 دانشجوی دختر و تزریق استرس و نگرانی مفرط به آنها در حالی در چارچوب مدیریت دانشگاه تهران رخ داده است که رئیس دانشگاه در رابطه با دو دانشجوی بازداشتی نهادهای امنیتی را به صعه صدر و اکتفا به رفتارهایی از قبیل توصیه دعوت کرده است.

دکتر حسن به نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تأیید لغو مجوز سکونت 5 دانشجوی دختر این دانشگاه به رسانه ها گفت: همه دانشجویان دانشگاه تهران برای اسکان در خوابگاه ثبت نام کردند؛ اما حدود ۵ نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه چمران دانشگاه تهران که به مقررات رفت و آمد در خوابگاه اعتراض داشتند، هنوز موفق به ثبت نام نشدند و مسئولان حراست خواستار این هستند این دانشجویان برای اسکان در خوابگاه باید اطمنیان بدهند که به مقررات و مصوبات خوابگاهی احترام بگذارند.

وی افزود: ما در جریان مطالبات و اعتراضات دانشجویان مذکور به مقررات خوابگاهی هستیم و البته این اعتراضات که اغلب به ساعت‌های ورود و خروج از خوابگاه است و خواستار تساوی مقررات بین پسران و دختران خوابگاهی هستند را مورد بررسی قرار دادیم و در آینده نیز جلساتی نیز با اعضای شورا‌های صنفی دانشگاه‌ها در این خصوص برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم مقررات فعلی را بررسی و در نهایت مصوبات جدیدی تدوین کنیم، اما تا زمانی که مصوبات جدیدی در این زمینه وجود نداشته باشد دانشجویان باید به مقررات قبلی خوابگاه احترام بگذارند.

بر این اساس دو موضوع کاملاً حاشیه ای و جنجالی که در موضوع اول ریاست دانشگاه نیز از جزئیات مسئله آگاهی ندارد و در دومی نیز تصمیمی بر حل مسالمت آمیز مسئله گرفته نشده است، در هفته جاری این دانشگاه را با حاشیه هایی رو به رو کرد که انتظار می رود در ادامه بر طرف شوند و این دانشجویان نیز در کنار سایرین نیم سال دوم را آغاز کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آقای بهنژاد فردی بد اخلاق و غیر منطقی است و بیشتر شایستگی ریاست زندان دارد تا معاونت دانشجویی دانشگاه درجه اول کشور.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان