بازدید 2465

ضرورت ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی

کد خبر: ۷۷۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 08 February 2018

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران بر لزوم توجه جدی‌تر همگان برای به حداقل رساندن آسیب‌های موجود در دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین جلسه کمیسیون تخصصی فرهنگی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ در باغ موزه نگارستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، کیومرث فرح‌بخش، رئیس کمیسیون تخصصی فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تاکید بر کارآمد بودن جلسات این کمیسیون، گفت: امیدواریم این جلسه نیز دستاوردها و نتایج خوبی در راستای رسیدن به یک مدل جامع در زمینه ارزیابی و تضمین کیفیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها داشته باشد. در این زمینه دانشگاه‌هایی که با برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی داشته‌اند، گزارشی از عملکرد خود ارائه می‌کنند که بتوان در مجموع به یک مدل جامع از آنها دست یافت.

وی افزود: امیدوارم تحقیقات و بررسی‌های ما تا اردیبهشت ۱۳۹۷ به نتیجه برسد، در این ماه همایش سالانه ارزیابی در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهیم داشت که برای اولین بار بخشی از آن همایش به بررسی مسائل فرهنگی و ارزیابی و نظارت و پایش فرهنگی اختصاص خواهد داشت.

فرح‌بخش در پایان اظهار کرد: «هدف ما از برگزاری این جلسات نقد و بررسی فعالیت‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها نیست بلکه می‌خواهیم با مدلی که داشته‌اند آشنا شویم و بتوانیم از این مدل استفاده کنیم و بیاموزیم.
ضرورت ارزیابی کیفیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه تهران

در ادامه این جلسه، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر لزوم ارزیابی کیفیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: درست است که مؤلفه‌های فرهنگی بیشتر کیفی هستند تا کمی، اما با وجود این می‌توان از ارزیابی برخی مؤلفه‌های کمی نتایجی را برای ارتقای کیفی امور این حوزه به‌دست آورد.

معاون فرهنگی دانشگاه بر لزوم ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی، تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی از نظر من، فارغ از اینکه در کجای جهان باشیم و یا چه ملیت و قومیتی داشته باشیم، بر چند اصل استوار است؛ نکته اول بحث اعتماد سازی است یعنی اگر نتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید، هر کاری انجام دهید نتیجه عکس می‌دهد، نکته دوم منش و رفتار فرهنگی خود ما به عنوان مسئولان و فعالان این حوزه است؛ یعنی در درجه اول باید نشان دهیم که خودمان دارای منش فرهنگی هستیم. موضوع مهم و تأثیرگذار دیگر این است که باید برای سلیقه‌های گوناگون برنامه‌های متناسب داشته باشیم. نمی‌توان برای فرهنگ در دانشگاه و یا جامعه یک نسخه واحد نوشت. باید برای ذائقه‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی مختلف در نظر گرفت».

همچنین در این جلسه، محمدعلی زارع چاهوکی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه نظارت و ارزیابی کیفیت حوزه فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه تهران پرداخت و شاخص‌های ارزیابی حوزه فرهنگی دانشگاه را معرفی کرد.

سپس، حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، گزارشی از ارزیابی وضعیت آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویی ارائه کرد و بر لزوم توجه جدی‌تر همگان برای به حداقل رساندن آسیب‌های موجود در دانشگاه تاکید کرد.

در ادامه جلسه از سوی اعضای این کمیسیون پرسش‌هایی درباره نحوه مدیریت فرهنگی در دانشگاه تهران مطرح شد.

پایان‌بخش این جلسه بازدید اعضای حاضر در نشست از بخش‌های مختلف مجموعه باغ‌موزه نگارستان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل