بازدید 4200

زمان اجرای مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگران

کد خبر: ۷۷۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 08 February 2018

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دارندگان بالاترین اولویت کسر خدمت ایثارگری می توانند از ۲۳ بهمن با دریافت کسر خدمت از یگان مربوطه از این تسهیلات بهره مند شوند.

به گزارش مهر، سردار ابراهیم کریمی افزود: در پی ابلاغ مصوبه بهره‌مندی سالانه ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران از کسر خدمت در طول برنامه توسعه ششم و اصرار مجلس شورای اسلامی بر اجرای آن و با توجه به اتمام ثبت نام مرحله اول و پالایش آمار ثبت‌نام شدگان، اجرای این مصوبه از تاریخ ۲۳ بهمن ماه جاری توسط ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که واجدان شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات در سال ۹۶ که دارای بیش از ۲۴ ماه سابقه رزمندگی بوده به تعداد ۱۲۲ هزار نفر هستند لذا بر اساس مصوبه، امسال تعداد ۲۰ هزار نفر از آنان که دارای بیشترین سابقه هستند در اولویت بهره‌مندی از این تسهیلات قرار گرفته و مابقی افراد در صورت غیرغایب بودن در سال‌های آتی (هر سال به تعداد ۲۰ هزار نفر) می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، فرزندان مشمولان غیرغایب ایثارگران که دارای سابقه رزمندگی به مدت ۲۹ و ۲۸ ماه هستند و یا تلفیق سابقه رزمندگی، جانبازی و آزادگی آنان به ۲۸ یا ۲۹ امتیاز می‌رسد، می‌توانند با ارائه مدرک ایثارگری لازم از تسهیلات معافیت از خدمت استفاده کنند.

کریمی تاکید کرد: اولویت بهره‌مندی از این امتیاز به ترتیب با سربازان در حال خدمت، مشمولان دارای برگه اعزام، مشمولانی در مهلت قانونی معرفی و همچنین مشمولان دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: افراد واجد شرایط از تاریخ ۲۳ بهمن ماه سال جاری می‌توانند برای اخذ گواهی جبهه به سازمان نیروهای مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند و سازمان‌های نیروهای مسلح برابر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای ۳۰ ماه جبهه یا فرزندان ایثارگران متولد ۱۳۷۲ به قبل عمل می کردند نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان تصریح کرد: جزئیات و چگونگی اجرای این مصوبه از طریق این سازمان اطلاع رسانی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر