بازدید 2854

ریشه یابی توقف ۴ نماد بانکی در بورس

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی بورس، نماد معاملاتی چهار بانک بنا به دلایل متفاوت همچنان در بازار سهام متوقف است و هیچ خرید و فروشی به روی سهم این بانک ها صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۷۷۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 08 February 2018

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی بورس، نماد معاملاتی چهار بانک بنا به دلایل متفاوت همچنان در بازار سهام متوقف است و هیچ خرید و فروشی به روی سهم این بانک ها صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تازه ترین فهرست نمادهای متوقف شده بازار  بورس تهران تا تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۹۶ نشان می دهد که نماد معاملاتی چهار بانک «صادرات، پارسیان، پاسارگارد و تجارت» در بورس در حالت «ممنوع-متوقف» دچار تعلیق نماد شده اند که از این بین دو بانک مجمع سالیانه خود را برگزار کرده اند و احتمالا به زودی بازگشایی نماد آن ها در بورس انجام خواهد شد.

بانک صادرات

این گزارش می افزاید : نماد معاملاتی بانک صادرات از روز ۲۹ تیر ماه ۹۵ تا به امروز در بازار سهام متوقف شده است و با توجه به این که مجمع آن در چند روز گذشته برگزار شده است انتظار می رود تا به زودی با شفاف سازی صورت های مالی و وضعیت عملکردی این شرکت نماد آن باز شود. در عین حال تعیین مدیرعامل جدید بانک صادرات نیز به این گشایش نماد می تواند کمک ویژه ای کند. همچنین آخرین وضعیت بانک صادرات در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بانکی، منفی (۴.۳۷) مرتبه و «EPS» آن نیز منفی (۲۳۰) ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است. بر اساس گزارش ایبِنا، پنج سهامدار عمده بانک صادرات، شامل «دولت با ۱۸.۳۱۰ درصد، سازمان خصوصی سازی با ۴.۹۹۰ درصد، شرکت سرمایه گذاری استانی با ۴.۰۶۰ درصد، بیمه سلامت ایران با ۳.۵۱۰ درصد و خدمات پشتیبانی مهر۷۸  با ۳.۴۰۰ درصد» است.

بانک پارسیان

افزون بر این، نماد معاملاتی بانک پارسیان از روز ۱۵ آبان ماه ۹۵ تا به امروز بر اساس اعلام ناظر بازار به علت ابهام در ارائه اطلاعات در بازار سهام متوقف شده است و تا زمانی که شفاف سازی در این زمینه صورت نگیرد بازگشایی این نماد در تالار شیشه ای صورت نمی گیرد.

البته مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم بانک پارسیان، دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۶، برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اکثریت بیش از ۸۰ درصدی سهامداران این بانک برگزار شده است.

در عین حال آخرین وضعیت بانک پارسیان در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بانکی، ۶۳.۶۱ مرتبه و «EPS» آن نیز ۱۸ ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است. بر اساس اطلاعات گردآوری شده از سوی ایبِنا، پنج سهامدار عمده بانک پارسیان، شامل «سرمایه گذاری تدبیر با ۸.۱۰۰ درصد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۵.۹۷۰ درصد، سرمایه گذاری سمند با ۵.۷۴۰ درصد، مهرآفرینان دوران با ۴.۹۹۰ درصد و توسعه اقتصادآینده سازان با ۴.۹۹۰ درصد» است.

بانک پاسارگارد

در سویی دیگر، نماد معاملاتی بانک پاسارگارد از روز ۲  آذر ماه ۹۵ تا به امروز در بازار سهام متوقف شده است و ناظر بازار سهام در آخرین اطلاعیه در باره این بانک اعلام کرده که نماد بانک پاسارگارد به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شده است. همچنین آخرین وضعیت بانک پاسارگارد در تالار شیشه ای نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بانکی، ۶.۰۹ مرتبه و «EPS» آن نیز ۱۶۴ ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است. بر اساس بررسی های ایبِنا، پنج سهامدار عمده بانک پاسارگارد، شامل «سرمایه گذاری پارس آریان با ۷.۱۷۰ درصد، نیک اندیشان سروش فجر با ۴.۷۸۰ درصد، هوردادرایان با ۴.۶۳۰ درصد، سام گروه با ۳.۷۵۰ درصد و میلادگسترنوآوران با ۳.۶۹۰ درصد» است.

بانک تجارت

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، نماد معاملاتی بانک تجارت از روز ۲۷ تیر ماه ۹۶ تا به امروز به علت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی در بازار سهام متوقف شده است و پس از برگزاری مجمع این شرکت که در ۱۸ دی ماه سال جاری انجام شد، می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک شاهد رفع توقف نماد آن در بورس باشیم. لازم به ذکر است، آخرین وضعیت بانک تجارت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بانکی، منفی (۹.۰۵) مرتبه و «EPS» آن نیز منفی (۶۶) ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است. بر مبنای گزارش ایبِنا، پنج سهامدار عمده بانک تجارت، شامل «دولت با ۱۷ درصد، سرمایه گذاری صباتامین با ۷.۶۴۰ درصد، سازمان خصوصی سازی با ۴.۹۹۰ درصد، سرمایه گذاری استان تهران با ۴.۰۶۰ درصد و سرمایه گذاری استان خراسان رضوی با ۳.۲۴۰ درصد» است.

توقف ۱۱ نماد غیربانکی

لازم به ذکر است، علاوه بر توقف نماد چهار بانک در بورس، بر اساس آمارهای موجود نماد معاملاتی ۱۱ شرکت دیگر نیز از مدت ها پیش تا به امروز در بازار سهام متوقف شده اند. گزارش ایبِنا می افزاید: نماد شرکت های « کنتورسازی، سیمان بهبهان، بهنوش ایران، صنایع آذر، کاشی و سرامیک حافظ، تامین ماسه ریخته گری، های وب، سرمایه گذاری البرز، سرمایه گذاری صنعت بیمه، سرمایه گذاری صنعت نفت و سرمایه گذاری نیرو با دلایلی همانند «افشاط اطلاعات مالی، برگزاری مجمع و ...» در بورس متوقف شده است و عملا سرمایه های سهامداران به روی این سهم ها بلوکه شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر