بازدید 5925

واکنش دمشق به تجاوز جدید رژیم‌صهیونیستی

وزارت خارجه سوریه، حملات مکرر اسرائیل به این کشور را در راستای ادامه سیاست‌های خصمانه و خطرناک این رژیم در حمایت از گروه‌های تروریستی دانست.
کد خبر: ۷۷۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ 07 February 2018

تسنیم نوشت: وزارت خارجه سوریه، حملات مکرر اسرائیل به این کشور را در راستای ادامه سیاست‌های خصمانه و خطرناک این رژیم در حمایت از گروه‌های تروریستی دانست.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به این کشور، دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان و رئیس شورای امنیت این سازمان نوشت.

در این نامه آمده است که حملات مکرر اسرائیل به سوریه در راستای ادامه سیاست‌های خصمانه و خطرناک این رژیم در حمایت از گروه‌های تروریستی به منظور طولانی کردن بحران در سوریه و تقویت روحیه فروپاشیده تروریست‌ها است.

وزارت خارجه سوریه افزود: رژیم صهیونیستی در ساعت 3:42 دقیقه بامداد چهارشنبه بار دیگر از حریم هوایی لبنان یکی از مناطق را در حومه دمشق هدف قرار داد. این حمله با حملات اخیر گروه‌های تروریستی به دمشق و مناطق دیگر که ده‌ها شهید و صدها زخمی بر جا گذاشته، همزمان شده است.

این نامه می‌افزاید: همزمانی حملات اسرائیل به سوریه با حملات گروه‌های تروریستی مزدور این رژیم به محلات مسکونی امن در شهر دمشق و حومه آن و دیگر شهرهای سوریه، دلیل محکم دیگری بر هماهنگی و ائتلاف بین این رژیم و گروه‌های تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه افزود: ادامه تروریسم بین ‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و هماهنگی مستمر آن با گروه‌های تروریستی به‌ویژه گروه تروریستی النصره و سایر گروه‌های تروریستی مرتبط با آن تاکید می‌کند که دیگر هیچ شکی وجود ندارد که اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و خطر این رژیم کمتر از خطر دو گروه تروریستی داعش و النصره نیست.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تجاوزهای مکرر اسرائیل به سوریه در حمایت از شرکای این رژیم و مزدوران تروریست آن موفق نشده و نخواهد شد. کما اینکه این رژیم نمی‌تواند ارتش عربی سوریه را از ادامه پیروزی‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و مزدوران خود در بسیاری از مناطق سوریه باز دارد.

وزارت خارجه سوریه در بخش دیگری از این نامه به اسرائیل درباره پیامدهای خطرناک حملاتش به سوریه و حمایت‌‌های ادامه دار آن از گروه‌‌های تروریستی و ادامه اشغال سرزمین‌های عربی به‌ویژه جولان اشغالی هشدار داد.

سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست که این تجاوزهای آشکار اسرائیل را محکوم کرده و تدابیر فوری و قاطعانه‌ای برای تحت پیگرد قرار دادن اسرائیل اتخاذ کند.

پیش از این ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه از فراز آسمان لبنان موشک‌هایی را به‌سوی یک مرکز نظامی در حومه دمشق شلیک کرده‌اند.

در بیانیه فرماندهی نیروهای مسلح سوریه آمده است که واحدهای پدافند هوایی سوریه با این موشک‌ها مقابله و اکثر آن‌ها را نابود کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر