بازدید 2266

حدود 20 درصد کارآموزان جذب بازار کار می‌شوند

کد خبر: ۷۷۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 07 February 2018

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل وضعیت مربیان این سازمان حدود 3 هزار مربی تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گزارش فارس، از سبزوار، سیدعلی موسوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر سازمان فنی و حرفه‌ای با 70 دستگاه دولتی، خصوصی و عمومی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است، اظهار کرد: هدف اصلی در این تفاهم‌نامه‌ها آموزش مهارت‌های لازم به نیروی انسانی است و با صاحبان مشاغل تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.

وی افزود: همچنین برای آموزش شاغلان صاحبان مشاغل دولتی و غیردولتی کلاس‌های آموزشی در قالب تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 170 هزار نفر در قالب تفاهم‌نامه همکاری آموزش‌های شغلی مورد نیاز را دیده‌اند.

موسوی بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به‌صورت میانگین سالانه به یک‌میلیون و 400 هزار نفر آموزش شغلی در بخش دولتی و غیردولتی می‌دهد از این تعداد 700 هزار نفر در بخش دولتی و 700 هزار دیگر در بخش غیردولتی از آموزش‌های این سازمان بهره‌مند‌می شوند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شاغلان بخش دولتی به‌صورت رایگان است و در بخش غیردولتی شهریه کامل از کارآموز دریافت می‌شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در سیستم سازمان فنی و حرفه‌ای مربی به فردی گفته می‌شود که در بنگاه اقتصادی و صنعت استخدام‌شده و برای ارائه آموخته‌های خود به کارآموزان می‌پردازد بنابراین پس از اتمام دوره آموزشی به سمت صنعت بازمی‌گردد.

موسوی با بیان اینکه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای این است که مهارت‌ها بر اساس فنّاوری و نیازهای روز به کارآموزان جامعه آموزش داده شود، افزود: مربیان فنی و حرفه‌ای باید با صنعت و بازار به‌خوبی ارتباط مؤثر برقرار کنند، همچنین باید ساختار فعالیتی مربیان این سازمان اصلاح شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود هفت هزار مربی رسمی، پیمانی و حق‌التدریس زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که قراردادهای همکاری با مربیان در قالب دوره‌های آموزشی منعقد می‌شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل وضعیت مربیان این سازمان، بیان کرد: بر اساس این قانون حدود سه هزار مربی تبدیل وضعیت شده‌اند و با وجود محدودیت منابع دولتی در ایجاد پست جدید برای مربیان، با همکاری مدیران استانی در سایر دستگاه‌های اجرایی کشور استخدام‌ شده‌اند.

موسوی گفت: در صورت نیاز سازمان فنی و حرفه‌ای مربیان با پست استخدامی به مراکز آموزش منتقل شوند.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید نیازهای اشتغال‌زایی جامعه را برطرف کند و با توجه به برنامه‌های توسعه اشتغال‌زایی فراگیر همانند تکاپو، مشاغل خانگی، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، اشتغال روستایی و غیره در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به موضوع اشتغال فراگیر متصل می‌شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به برنامه‌های توسعه سهم آموزشی مشخص تعیین می‌شود، بیان کرد: حدود 20 درصد افراد جویای کار پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند که در سال آینده با برنامه‌های جدید سازمان به بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد و براساس ظرفیت‌های مناطق روستایی و شهری باید آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای به علاقه‌مندان و کارآموزان داده شود.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر حدود 700 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شعب ثابت و شهری در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: طی سال آینده در هر استانی یک مرکز تخصصی شبانه‌روزی پشتیبانی تجهیزاتی و مالی برای پاسخگویی به نیاز کاریابی‌ها انجام می‌شود که کارآموزان برای آموزش برخی از رشته‌های خاص به مراکز استان با امکانات رایگان مراجعه کنند.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: در کاریابی سازمان فنی و حرفه‌ای سالانه برای 400 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود و صاحبان مشاغل براساس نیاز درخواست جذب نیروی کار می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار