بازدید 2512

مشکل تأمین آب همچنان پا برجا است

استاندار تهران با تأکید بر اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر همچنان نگرانی تأمین آب وجود دارد، گفت: ساخت‌وساز در مناطق ۲۱ و ۲۲ باید مسئولان را به فکر تأمین آب مردم معطوف کند.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 07 February 2018

استاندار تهران با تأکید بر اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر همچنان نگرانی تأمین آب وجود دارد، گفت: ساخت‌وساز در مناطق ۲۱ و ۲۲ باید مسئولان را به فکر تأمین آب مردم معطوف کند.

به گزارش فارس، محمدحسین مقیمی در آیین بهره‌برداری از سامانه آب‌رسانی مخزن ذخیره خطوط انتقال و شبکه توزیع غرب تهران با تأکید بر محدودیت آب در شهر تهران گفت:‌ علی‌رغم بارش‌های اخیر هنوز در مورد تأمین آب نگرانی وجود دارد، اما نیروهای توانمند وزارت نیرو برای استفاده بهینه از آب باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

وی افزود: در صددیم نیازهای مردم را تأمین کنیم و با توجه به اینکه در منطقه 22 اجازه ساخت‌وساز داده شده و بارگذاری جمعیت بالایی قطعاً در این مناطق اجرا خواهد شد، باید آب شرب مردم را نیز تأمین کنیم.

مقیمی همچنین در برخورداری منطقه 22 از شبکه فاضلاب تأکید کرد و گفت: تمام سختی‌ها و مشکلات تحمل می‌شود، اما تحمل کمبود آب کار سختی است، پس آب‌رسانی به جمعیت 11 میلیونی استان تهران و 8 میلیون شهر تهران کار ساده‌ای نیست.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار دولت و وزارت نیرو این است که اقدام به تأمین آب و پروژه‌های بزرگ کند، پس این اقدامات نیازمند بودجه‌های مورد نیاز است.

وی افزود: با توجه به ساخت و سازهای فراوان باید با تأسیس مخازن اقدام به تأمین آب برای ساکنان این مناطق کنیم؛ چرا که اگر نتوانیم مخازن را به‌ موقع آماده کنیم، مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

امروز سامانه آبرسانی مخزن ذخیره خطوط انتقال و شبکه توزیع غرب تهران به حجم 15 هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسید و قرار است یک مخزن دیگر به حجم 17 هزار مترمکعب در این منطقه به بهره‌برداری برسد. همچنین یک مخزن 40 هزار مترمکعبی نیز امروز در منطقه خرگوش‌دره برای آبرسانی به مناطق 21 و 22 کلنگ‌زنی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار