بازدید 1996

انتشار تصاویری جدید از دژهای دریایی چین در دریای چین جنوبی

ساخت و ساز نظامی چین در دریای چین جنوبی در تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که به دست یک روزنامه فیلیپینی رسیده است، فاش شده است.
کد خبر: ۷۷۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 07 February 2018

ساخت و ساز نظامی چین در دریای چین جنوبی در تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که به دست یک روزنامه فیلیپینی رسیده است، فاش شده است.

به گزارش ایسنا، چین ظاهرا هفت صخره در جزایر اسپارتلی را به دژ نظامی با باند پرواز و برج‌های دیدبانی تبدیل کرده است. براساس گزارش دیلی اینکوایر فیلیپین، این استحکامات نظامی در تصاویری که از ارتفاع ۱۵۰۰ متری در شش ماه پایانی ۲۰۱۷ گرفته شده است، نمایان است.

طبق این گزارش، یکی از استحکامات نظامی در جزیره پانگانیبان واقع است که دادگاه تحت حمایت سازمان ملل متحد پیشتر حکم داده بود که متعلق به فیلیپین است. این تصاویر تاسیسات نظامی متنوعی از جمله هلی‌پاد سیمانی، برج‌های دیده‌بانی و لنگرگاه ناوشکن مسلح به موشک را نشان می‌دهد.

وزاری خارجه کشورهای جنوب‌شرق آسیا سه‌شنبه اعلام کردند، ادامه فعالیت‌های نظامی چین حس اعتماد میان مدعیان رقیب در این منطقه را از بین برده است و می‌تواند به افزایش تنش‌های منطقه‌ای ختم شود.

 

چین تقریبا بر کل این آبراه ادعا دارد و اقدام به تبدیل صخره‌ها و جزایر کوچک به دژهای نظامی کرده است. اعضای آسه‌آن شامل مالزی، برونئی، فیلیپین، ویتنام و تایوان هم بر بخش‌هایی از این آبراه ادعا دارند. در سه صخره بزرگ شامل کاگیتینگان، پانگانیبان و زامورا به نظر می‌رسد که باندهای فرود آن آماده پذیرش هواپیماهای نظامی باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل