بازدید 5884

قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست 2018 افزایش خواهد یافت

بانک بی ان پی پاریباس فرانسه پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا شش ماه نخست 2018 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 07 February 2018

بانک بی ان پی پاریباس فرانسه پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا شش ماه نخست 2018 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک بی ان پی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که قیمت طلا می تواند در شش ماه نخست امسال روند صعودی ژانویه را ادامه دهد.

بر اساس این گزارش بانک بی ان پی بر این باور است که قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم امسال تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت و احتمالا با کاهش روبرو خواهد شد. علت اصلی این مساله عادی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی بانک بی ان پی اعلام کردند که افزایش انتظارات تورمی و کاهش ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شود.

بانک بی ان پی اعلام کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی به بیش از 1315 دلار خواهد رسید. این بانک فرانسوی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2019 میلادی به کمتر از 1170 دلار خواهد رسید.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش داد ولی قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش 13 درصدی روبرو شده است. پیش بینی می شود که فدرال رزرو امسال نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد افزایش نرخ تورم در آمریکا و منطقه یورو طی ماه های آینده عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا خواهد بود. افت احتمالی شاخص سهام در بازارهای بورس نیز می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. ولی تورم در شش ماه دوم امسال احتمالا تعدیل خواهد شد و نرخ بهره واقعی اوراق قرضه افزایش خواهد یافت و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

فدرال رزرو آمریکا نیز سیاست عادی سازی سیاست های پولی را همچنان دنبال خواهد کرد. این بانک فرانسوی پیش بینی کرده است که فدرال رزرو امسال 4 بار و سال 2019 نیز یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر