بازدید 9197
۱

افشاگری وزیر از اقدام زشت اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما قول داده ایم و پیگیر هستیم تا حافظ حریم خصوصی مردم باشیم، باید روال های فعلی که اشتباه هستند مورد اصلاح قرار گیرند.
کد خبر: ۷۷۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 06 February 2018

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با ایسکانیوز درخصوص منع اپراتورها در زمینه افشای اطلاعات مشترکان گفت: پیامک تبلیغاتی و نیز حریم خصوصی افراد، به عنوان موضوعاتی مطرح می شوند که برای ما بسیار قابل اهمیت هستند.

او در ادامه بیان کرد: اتفاقی که در حال رخ دادن بود، استفاده از اطلاعات افراد به صورت بانک اطلاعاتی و نیز بهره گیری از آن‌ها در کارهای تبلیغاتی بود؛ بنابراین هر دو موضوع با یکدیگر پیوند خورد تا زمینه ساز مشکلات اخیر بوده باشد.

جهرمی خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات براساس مصوباتی که ارائه دادیم موظف به پیگیری شد، همچنین گزارشات مختلفی که در این زمینه ارائه شد به طور کامل مورد رسیدگی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تخلفاتی که در اپراتورها رخ داد با تذکر و برخورد رسیدگی شود و تلاش هایی جهت جلوگیری از آن‌ها انجام شد، اما بخش دیگری از تخلفات در دفاتری به غیر از اپراتورها مانند دفاتر خدمات شهری رخ می‌دهد و این بدان معنا نیست که خروج اطلاعات از داخل اپراتور رخ نمی دهد اما به طور قطع از مکان های دیگر مانند مراکز فروشگاهی، خروج اطلاعات رخ می دهد و این مسائل درکنار یکدیگر باعث شد تا مقررات ویژه ای را وضع کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر از مقررات کاملی برای حفاظت اطلاعات حریم خصوصی افراد برخوردار نیستیم، اکنون در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم تا برای نیمه نخست اسفند ماه همایش دو روزه ای را برگزار کنیم و از لایحه های قانونی که برای حفاظت از حریم خصوصی و ساختارهای قانونی فعالیت مجازی که دارای 5 لایحه مهم هستند، رونمایی شود.

او خاطرنشان کرد: در ابتدا باید زیرساخت های قانونی و بعد چارچوب های نظارتی درست شود، در حال حاضر به دلیل اینکه چارچوب نظارتی وجود ندارد نظارت این فرآیند بسیار دشوار است اما همچنان سازمان تنظیم مقررات در حیطه فعالیت اپراتورها در حال تلاش است.

جهرمی گفت: برای دهه فجر سامانه ای برای این موضوع راه اندازی می شود تا مردم بتوانند شکایات خود را در زمینه نقض حریم خصوصی اطلاع رسانی کنند و سازمان تنظیم مقررات اقدام به پیگیری مشکلات کند تا منشا نقض حریم خصوصی مشخص و به صورت ریشه ای با آن ها برخورد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: ما قول داده ایم و پیگیر هستیم تا حافظ حریم خصوصی مردم باشیم، باید روال های فعلی که اشتباه هستند مورد اصلاح قرار گیرند، البته مشکلات موجود ساده نیستند و همکاری های همه جانبه ای را می طلبد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اقای وزیر
پنج هزارتومن شارژ میخرم . هزارتومن عوارض و مالیات و کوفت و زهر مار کسر میشه چهار هزارتومن شارژ میشه.دزدی تو روز روشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر