بازدید 2439

کاشت درخت به ازای تعداد دانشجویان و اساتید

کد خبر: ۷۷۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 06 February 2018

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به رشد ۱۳ درصدی بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ گفت : حل مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیازمند بودجه بیشتری است.

به گزارش آنا، از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین عسکریان‌ابیانه در نخستین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز در دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تشکر و قدردانی از سازمان برنامه و بودجه کشور برای افزایش بودجه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ بودجه آموزش عالی معادل ۲ درصد بودجه کل کشور بود که هم‌اکنون در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به 2.63 (دو و شصت وسه صدم) درصد بودجه کل کشور افزایش یافته است؛ با این حال، این بودجه پاسخگوی نیازهای صدها دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناورانه و کاربردی مدیریت سبز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها برای توسعه در زمینه انرژی پاک و کاهش مصرف انرژی نیازمند سرمایه‌گذاری دولتی و غیر‌دولتی بیشتری هستند.

عسکریان ابیانه در پایان گفت: به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است که اسفندماه حداقل یک درخت به ازای تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه‌هایی که فضای لازم دارند کاشته شود.

نخستین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار خراسان رضوی و روسای دانشگاه‌های کشور امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده و تا دو روز ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر