بازدید 8423
۳

دیرکرد جرایم رانندگی بخشیده شد

کد خبر: ۷۷۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 06 February 2018
معاون حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بخشش جریمه دو برابری ناشی از دیرکرد پرداخت جرایم رانندگی تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

سرهنگ محمد ترحمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با تصویب نمایندگان مجلس جریمه دو برابری دیرکرد جرایم رانندگی تا پایان سال ۹۶ مورد بخشش قرار گرفت و بر این اساس از زمان اجرایی شدن بودجه سال ۹۷ این بخشودگی‌ها نیز اعمال شده و رانندگان می‌توانند تا پایان آذرماه سال آینده از این بخشودگی‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه احتمالا امسال آخرین سالی خواهد بود که این بخشودگی اعمال می‌شود. گفت: برابر ماده ۵ قانون تخلفات رانندگی پس از جریمه، تا ۶۰ روز مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردی طی این مدت دو ماهه نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکند جریمه‌اش دو برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بخشودگی مربوط به اصل جریمه نبود و تنها جریمه دو برابری آن بخشیده می‌شود، گفت: جرایم الصاقی، تسلیمی و خودداری‌ها جزو جرایمی است که در حال حاضر مشمول افزایش دو برابری جریمه دیرکرد می‌شود.

معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این بخشودگی فعلا اجرایی نشده است، درباره زمان اجرای آن نیز گفت: با اجرایی شدن بودجه سال ۹۷ که احتمالا از سال آینده است این بخشودگی‌ها نیز اعمال خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
چه جالب که به متخلفین جایزه میدهید و کلاه میره سر کسانی که به موقع پرداخت کرده اند و افرادی هم که اصولا خلافی نکرده اند تشویق نمیشوند!!!!
طرح تشویقی برای رانندگانی که جرائم خود را تاکنون پرداخت نکرده اند !!!!!! در کشور ما متاسفانه برای بی توجهی به قوانین و انجام وظائف مقرر شما تشویقی دریافت میکنید .... بخشش جرائم دیرکرد تسهیلات . بیمه و عوارض شهرداری و جرائم رانندگی و.... شما تشویق میشوید. حالا مسئولین انتظار دارند با این مدیریت جامعه قانون مند هم بشود؟!!!!!
شنیده شده بیش از نود در صد برگه های صادر شده جریمه ، پرداخت نمیشود و این مشکل بزرگی برای راهنمائی و رانندگی ایجاد کرده و بهمین خاطر با بخشیدن جریمه دوبرابری دیرکرد سعی میشود رانندگان متخلف را به پرداخت
جریمه های خود تشویق کنند. اما دریغ از یک پاپاسی در جیب خلق.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر