بازدید 5789
گزارش

عربستان؛صاحب اختیار فوتبال آسیا/فیفا هم بازیچه دربار سعودی شد

کد خبر: ۷۷۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 06 February 2018

یک بار دیگر فدراسیون عربستان با اعمال فشار و لابی های وسیع و احتمالا صرف هزینه های هنگفت موفق شد رای خود را در مالزی، از سیر تا پیاز به کرسی بنشاند و حتی کشور میزبانی ایرانی ها را هم خودش انتخاب کند، ننگی که تحملش برای هر ایرانی آزاده ای دشوار است.

به گزارش تابناک ورزشی، اعتراف رئیس فدراسیون فوتبال به نامه AFC و اعلام عمان به عنوان میزبان قطعی نمایندگان ایران یکبار دیگر ثابت کرد که فوتبال ایران در آسیا نقش کاملا منفعلانه دارد و کنفدراسیون قاره نیز زیر یوق سعودی هاست. عربستان حتی تز سد فیفا هم گذشت و به نظر می رسد با کشاندن اینفانتینو به ریاض و پذیرایی از او در قصر طلایی پادشاه، حسابی نمک گیرش کرد تا صدایی از فدراسیون جهانی هم در نیاید و سیاست به طور واضح در فوتبال دخالت کند.

استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال و الاهلی عربستان همگروه هستند و کشور قطر را به عنوان میزبان بازی های خود با سعودی ها معرفی کردند. با این حال رسانه های عربستانی از همان هفته گذشته تاکید داشتند که عمان میزبان نمایندگان ایران در بازی با الهلال و الاهلی است.

عربستانی ها که در تقابل با قطر برای کشاندن بازی با تیم های این کشور در زمین بی طرف کاملا ناکام ماندند، حالا تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا از میزبانی تیم های ایرانی در قطر جلوگیری کنند. در واقع عربستان نه تنها بازی نمایندگانش با تیمهای ایرانی را به کشور بی طرف کشاند و این خواسته خود را برای سومین سال پیاپی در کنفدراسیون آسیا پابرجا نگه داشت بلکه حتی در تعیین کشور بی طرف برای سهم میزبانی ایرانی ها هم دخالت کرد و با اعمال فشار، مانع میزبانی ایران در قطر شده است.

این در شرایطی است که عمان سال گذشته میزبان چند تیم ایرانی بود و گویا فدراسیون فوتبال ایران هم تا پیش از رای AFC مبنی بر رد درخواست عربستان برای بازی در قطر، مسقط را به عنوان گزینه اصلی میزبانی در نظر داشت!!تاج در این باره گفته است: «قبلا ما عمان را به عنوان میزبان انتخاب کرده بودیم اما مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در زمان مشخص جواب ما را ندادند و بعد از آن AFC با عمان رایزنی کرد که میزبانی ما را قبول کند اما عمان هنوز هم جواب ما را نداده و فقط به AFC نامه نوشته است.»

تاج هفته گذشته از نامه نگاری با AFC و فیفا برای لغو حکم بازی با تیمهای عربستانی در زمین بی طرف خبر داده و در قبال بعضی از رسانه ها مبنی بر انفعال فدراسیون فوتبال، تاکید کرده بود بدون هیاهو کار را جلو می برد. بر اساس نامه کنفدراسیون آسیا به ایران در روز گذشته، نه تنها بازی در کشور بی طرف لغو نشده بلکه حالا در انتخاب کشور بی طرف هم اختیاری از خودمان نداریم تا یکبار دیگر ثابت شود هم زمام فوتبال ایران و هم زمام فوتبال آسیا در دست عربستانی هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
تحریم بهتر از ذلت و خواری....خاک برسرتان اگه بروید...
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اين جنگ واقعي با وهابيت است ... بپاييد در حضور نسل هاي بعد شرمنده نشويد ....
متاسفانه مسئولین فوتبال حرف راست را به مردم نمی گویند و ناتوانی خودشان را پنهان میکنند مگر آخرین باری که نماینده فوتبال ایران آقای اسدی به دادگاه عالی ورزش نرفت و گفتید کار دیگر تمام است و رای به نفع ایران شده و عربستان باید خسارت بدهد و بازیها در ایران است ... پس چه شد ؟ موضوع مسکوت ماند دوباره امسال از ابتدا گفتید بازیها در ایران است ولی دست آخر باز هم نشد... مگر بار ها اعلام نکردید فقط در ایران بازی میکنیم پس چه شد؟ برای یکبار هم که شده بازیها را تحریم کنید غیبت تیمهای ایرانی بهتر از شرکت کردن آنهاست امسال هم اردو های تیم ملی با بازیها تداخل دارد بهتر است برای یک بار هم که شده انقلابی تصمیم بگیرید.
غيرت و شرف حكم مي كند كه در اين دوره شركت نكنيم .
خاك برسرمسئولين بي غيرت. بازي نكنيد چي ميشه!!!!!!!!!
همسایه های شمالی و شرقی و غربی دارند مفاخر ما را به نام خودشون سند میزنند ایران منفعلانه رفتار میکنه شیخ نشین های جنوبی خلیج فارس ابرو و اعتبار ایران را بازیچه قرار میدهند و معمولا پیروز می شوند باز منفعلانه عمل می کنیم. مدام در حال بازی خوردن و خیانت از دوست و دشمن هستیم باز هم هیچ نمی گیم!
میدانید چرا؟
ننگ بر مافیای عربستانی و آفرین بر مسئولین فوتبال ما که هردفعه مغلوب می شوند..... دل هزاران ایرانی را به درد آوردید..... آقا بازی نکنیم مقابل تیم های عربستانی تا صدای ما به دنیا برسد.... مرگ برآل سعود
از بس بی عرضه هستیم...
نباید به هیچ عنوان در عمان بازی کنیم... حتی اگر از آسیا حذفمون کنند
کاش ازفدراسیون عراق یاد بگیرند
خاک...
خاك برسرمسئولين بي غيرت. بازي نكنيد چي ميشه!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار