بازدید 4053

آغاز دومین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی

کد خبر: ۷۷۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 06 February 2018
دومین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم در شعبه ٦٣ دادگاه تجدیدنظر استان تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، جلسه نخست تجدیدنظر شنبه گذشته با حضور متهم و وکیل مدافع وی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

مهران عبدالله پور وکیل بقایی پیشتر اعلام کرده بود که به گفته رئیس دادگاه این جلسه علنی برگزار می شود اما روز دادگاه با وجود باز بودن در دادگاه، از حضور خبرنگاران ممانعت شد. البته غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قصاییه در صدو بیست و چهارمین نشست خبری خود گفت که وضع مشخصی در قانون برای علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تجدیدنظر پیش بینی نشده و رئیس رسیدگی کننده پرونده بقایی در شعبه تجدیدنظر، علنی بودن دادگاه را اعلام نکرده است.

براساس این گزارش، مهران عبدالله پور وکیل بقایی روز گذشته در کانال دولت بهار از استعفای خود در این پرونده خبر داد و اعلام کرد که با توجه به تاخیر در دست گرفتن پرونده و اشراف نداشتن روی موضوع اتهامات و همچنین با توجه به نپذیرفتن رییس شعبه تجدیدنظر برای به تعویق انداختن زمان دادگاه به منظور مطالعه بیشتر پرونده، نمی تواند دفاعیات خوبی از موکلش در برابر اتهامات وارده داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حمید بقایی روز 18 تیر 1396 تیر به دستور بازپرس بازداشت شد.

وی پس از اعتصاب غذا و انتقال به بیمارستان بقیه‌الله، روز چهارشنبه 4 مردادماه با تامین وثیقه 20 میلیارد تومانی تعیین شده از سوی دستگاه قضایی، آزاد شد.

دادگاه بدوی حمید بقایی و حبیب الله جزخراسانی در شعبه ١٠٥٧ دادسرای کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری در چهار جلسه غیر علنی با عناوین اتهامی تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی، برگزار شد که بقایی و جزخراسانی متهمان پرونده تنها در دو جلسه آن حضور یافتند.

دادگاه اواخر آذر امسال حکم این متهمان را صادر کرد که بقایی در هر عنوان اتهامی به چند سال حبس محکوم شد که در نهایت با اجماع محکومیت ها طبق قانون مجازات اسلامی، بیشترین حکم برای او در نظر گرفته می شود.

عبدالله پور وکیل جدید بقایی(به دنبال محکومیت حسینی وکیل قبلی) سپس از اعتراض به این حکم صادره خبر داده و گفته بود، دادگاه علنی است اما قاضی اعلام کرده در اتاقش جز برای طرفین اصحاب دعوا جایی برای نشستن وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار