بازدید 2647

آموزش الکترونیکی 5 هزار دانشجوی دانشگاه تهران

کد خبر: ۷۷۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 05 February 2018

رئیس آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران از ارائه 115 رشته کارشناسی ارشد با حضور 5 هزار دانشجو در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش آنا، سید امید فاطمی درباره آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران گفت: آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و در مقاطع کارشناسی و دکتری آموزش الکترونیکی نداریم.

وی افزود: در مقطع کارشناسی و دکتری در حال برنامه‌ریزی هستیم، البته دوره دکتری چون اصل آن پژوهش هست یک مقداری مسئله فرق می‌کند، اکنون قسمت عمده‌ای از پژوهش و رابطه بین استاد و دانشجو الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران درباره جذب دانشجویان ادامه داد: جذب این دانشجویان از طریق کنکور است و همه دوره‌های الکترونیکی شهریه می‌پردازند. مدرک آموزش الکترونیکی مورد تایید وزارت علوم است و دانشجویان امکان تحصیلی در رده‌های بعدی را دارند.

رئیس آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران دلیل ارائه آموزش الکترونیکی به دوره کارشناسی ارشد را طول دوره اعلام کرد و گفت: طول دوره کارشناسی ارشد 2 سال است و این مدت باعث شده که راحتر بتوانیم آموزش الکترونیکی را ارائه دهیم. دلیل دیگر این است که چون این روش مقداری با روش سنتی متفاوت است برای دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه (مقطع کارشناسی) سخت‌تر است.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که تعداد زیادی از متقاضیان دوره کارشناسی ارشد از شاغلان هستند به همین دلیل علاقه‌مند که آموزش‌ها را در مدت کمتری و آسانتر دریافت کنند.

فقط رشته‌های کارشناسی آموزش‌محور به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

فاطمی درباره ارائه پایان‌نامه در دوره‌های الکترونیکی دانشگاه تهران بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر در دانشگاه تهران کارشناسی ارشد آموزش‌محور یعنی بدون پایان‌نامه ارائه می‌شود که این مسئله مناسبی نیست.

رئیس آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران ادامه داد: امکان ارائه پایان‌نامه و هدایت دانشجو توسط استاد به راحتی در یادگیری الکترونیکی امکان‌پذیر هست ولی هنوز این مسئله در دانشگاه اجرا نشده است. جهت‌گیری ما حرکت به سمت پایان‌نامه‌دار کردن است.

وی درباره آمار دانشجویانی که آموزش الکترونیکی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 115 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند و 5000 دانشجو در حال تحصیل در این رشته‌ها هستند.

رئیس آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران همچنین درباره رضایت دانشجویان از ارائه آموزش‌های الکترونیکی گفت: در برخی از رشته‌ها رضایت خوبی وجود دارد و در برخی رشته‌ها کمتر. یک عامل اصلی نارضایتی این است که جامعه با این دانشجویان متفاوت برخورد می‌کند. مثلا برخی می‌گویند چون شما از روش الکترونیکی استفاده کرده‌اید ضعیف‌تر از دانشجویان حضوری هستید.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کمی مقاوم در دریافت آموزش‌های نو هستند و آموزش سنتی را ترجیح می‌دهند و این رویکرد دو علت دارد؛ یکی ندانستن این که یادگیری الکتروینیکی چیست، دوم اینکه بعضی ارائه‌ها در آموزش مجازی کیفیت مطلوب را ندارد.

رئیس آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران گفت:‌ یادگیری الکترونیکی مبنای یادگیری آینده است و در صورتی که درست طراحی و اجرا شود از یادگیری سنتی موثرتر است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی یادگیری الکترونیکی اضافه کرد: آموزش الکترونیکی نیاز به زیرساخت‌های گسترده‌تر دیگری مانند زیرساخت‌های تولید محتوا و زیر ساختهای فرهنگی و ترویجی برای شناخت این روش نیز نیاز دارد. باید علاوه بر تقویت زیرساخت ارتباطی در این زمینه‌ها نیز خود را تقویت کنیم، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم در حال حاضر همه چیز به صورت ایده‌آل شکل گرفته است.

ارائه دو رشته ایران‌شناسی و آموزش فارسی در سطح بین‌الملل

فاطمی در خصوص جذب دانشجویان بین‌المللی در آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران گفت: بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا از این طریق دانشجو جذب می‌کنند این یکی از فرصت‌های ایده‌ال برای یادگیری الکترونیکی است. در حال حاضر برنامه‌ریزی برای دو رشته ایران‌شناسی و آموزش فارسی کارشناسی ارشد بین‌المللی انجام داده‌ایم.

فاطمی در پاسخ به اینکه آیا این رشته‌ها جزو پردیس خودگردان دانشگاه هستند،‌ گفت: نه جزو پردیس‌ها نیستند، پردیس‌های خودگردان و دانشکده‌های (غیر‌خودگران) دانشگاه هم این فرصت را دارند که آموزش الکترونیکی ارائه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار