بازدید 20813
پاسخی به سخنان معاون رئیس‌جمهور درباره مافیای خودرو؛

آنهایی که از افزایش تعرفه واردات خودرو 102.500.000.000.000 تومان سود کردند، به مردم معرفی کنید!

از طرفی بد نیست مشخص شود، شرکت خودروسازی که شرح فعالیت آن پیشتر گفته شد، چند هزار خودروی کره ای طی ماه های اخیر وارد کرده؟ قیمت واردات این خودروها چقدر بوده و امروز با چه قیمتی به بهانه هایی نظیر طرح ویژه 22 بهمن و ... همین خودروها را دارند به مردم می فروشند؟ آقایان دولتی! دلالی و مافیا تنها در صورتی افزایش و رشد پیدا می کند که سکوت شما همچنان ادامه یابد و از پشت پرده این اتفاقات دستگاه قضایی و مردم را آگاه نسازید، پس اگر اعتماد مردم و «حق الناس» برایتان اهمیت دارد، هرچه زودتر رویه تان را عوض کنید.
کد خبر: ۷۷۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 05 February 2018

«عیسی کلانتری»، معاون رئیس جمهور، که از زمان انتصابش به ریاست سازمان محیط زیست، اظهارات و رفتارهای تأمل برانگیز و جنجالی کم نداشته است، هفتم بهمن ماه جاری نیز در «همایش مبارزه با سرطان با اشاره به تأثیر آلودگی‌های زیست‌محیطی بر ابتلا به انواع سرطان» از معضل و مافیایی سخن گفت که حتی رئیس جمهور هم زورش به آنها نمی رسد؛ موضوعی که با واکنش برخی از جمله سخنگوی دستگاه قضایی روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»؛ کلانتری با بیان اینکه زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد، گفته: «خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند. شاید حتی زور رئیس جمهور نیز برای جلوگیری از تولید این خودروها نرسد. در دولت قبل تصویب شد که خودروهای فرسوده باید به ازای خودروهای جدید از رده خارج شوند، اما به دلیل قدرت صنعت خودروسازی در کمتر از یک ماه این مصوبه لغو شد. در این شرایط نباید انتظار هوایی پاک داشته باشیم.»

روز گذشته، «حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به ادعای «عیسی کلانتری» درباره وجود مافیای خودرو که کسی جلودارش نیست، گفت: «خب این خودرو از کجا می آید و چه کسی گشایش اعتبار می‌کند و مسئول گمرگ چه کسی است و مسئول پلاک کردن کیست؟»

آنهایی که از افزایش تعرفه واردات خودرو 102.500.000.000.000 تومان سود کردند را به مردم معرفی کنید!

وی درخصوص اظهارات رئیس سازمان محیط زیست (کلانتری) که گفته در بحث آلاینده ها حتی رئیس جمهور زورش نمی رسد که برخورد کند، آقای قوه قضاییه زورش می رسد، گفت: «معتقدم یک مدیر وقتی حرفی را می زند خوب است که مستند صحبت کند و اگر به جایی نرسید این گونه اعلام کند. اینکه یک معاون رئیس جمهور بگوید مافیا داریم و رئیس جمهور هم زورش نمی رسد حرف درستی نیست و فکر نمی کنم روحانی هم این حرف را قبول داشته باشد.»

سخنگوی قوه قضاییه گفت: «اما در صورتی که چنین چیزهایی هست و می دانند کار خلافی صورت می گیرد، اعلام کنند. مسئول ورود و پلاک کردن این خودروها کیست؟ اگر تولید داخلی هم هست که بیشتر باید اطلاع دهند، اگر مدرکی دارند ارائه دهند. من معتقد نیستم کسی زورش نمی رسد گزارش کنند انشاءالله که زورمان می رسد.»

جدای از پاسخ هایی که سخنگو و معاون اول دستگاه قضایی به سخنان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست داده است، ذکر چند نکته به نظر ضروری می رسد که آقای کلانتری با مراجعه به آنها می تواند پاسخ سخن خود را دریافته از مافیا و پشت پرده آنچه گفته رئیس جمهور زورش به آنها نمی رسد، اطلاع پیدا کند.

«محمدباقر نوبخت» چند ماه پیش از کسری بودجه نزدیک به 50 هزار میلیاردی دولت خبر داد، موضوعی که علیرغم تکذیب رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گویا دولتی ها خوب راه جبران آن را یاد گرفته اند. تنها ایده ای که در این باب به نظر آقایان دولتی می رسد، جبران کسری بودجه از جیب مردم است! موضوعی که تماما «حق الناس» است و گویا مدیران محترم دولتی فراموش کرده اند که در باب «حق الناس» چه سفارش ها و توصیه هایی در دین مبین اسلام شده است.

قبلا اگر راهکار صرفا افزایش نرخ ارز از جمله دلار بود، حالا راه ها و راهکارهای دیگری نیز برای کسری بودجه به دست آمده که افزایش قیمت و تعرفه خودرو و ... را می توان در این راستا هم تحلیل کرد. همین اخیرا پس از افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور که بر خلاف آنچه کلانتری عنوان کرده «خودروهای تولید خارج کیفیت بالایی داشته و آلایندگی بسیار زیاد و البته مصرف کمی دارد» تحت عناوین مختلف و با یک اشتباه دولتی ها افزایش چشمگیری پیدا کرد.

الان با افزایش قیمت دلار، 30 درصد از دارایی مردم ظرف چند هفته کاهش یافته و از طرفی تعرفه خودرو نیز با استدلال خنده دار تلاش برای جلوگیری از خروج ارز از کشور تا 50 درصد نسبت به چند ماه قبل افزایش پیدا کرده است، هر دو موضوع جیب برخی سرمایه داران را پرتر و جیب مردم عادی را خالی و میزان دارایی آنها را کاهش داده است، اما دولت برای این موضوع هیچ پاسخ قانع کننده و راضی کننده ای ندارد.

در همین ماجرای افزایش تعرفه واردات خودرو گفته شد که 9 نفر توانسته اند با استفاده از رانت اطلاعاتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان سود به جیب بزنند. آقای کلانتری و دولتی ها که به خوبی می دانند این افراد چه کسانی هستند، چرا جلوی استفاده از این سود سرسام آور را به نفع مردم نمی گیرند و این افراد را به قوه قضائیه و مردم معرفی نمی کنند تا معلوم شود چه دست هایی پشت پرده این سوء استفاده مالی از افزایش قیمت خودرو بوده است؟

با چه منطقی مردم باید برای سوار شدن ماشین با کیفیت سه برابر قیمت جهانی آن را پرداخت کنند؟ اگر دولت بنایش توسعه متوازن عدالت است احتمالا به خوبی می داند که افزایش چندین برابری قیمت خودرو برای سرمایه داران و افراد پولدار مسأله خاصی نیست و این قشر متوسط رو به پایین جامعه است که فاصله اش با قشرهای غنی و پردرآمد بیشتر و بیشتر خواهد شد و این شکاف طبقاتی در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

چندی پیش، فیلمی از دپوی چندین هزار خودروی خارجی در یکی از پارکینگ های تهران منتشر شد و همچنین یکی از شرکت های خودروسازی که اتفاقا به وسیله برخی هم حزبی های افراد موثر در دولت اداره می شود، با عقد قرار داد با یک خودروسازی خارجی نسبت به واردات خودروی کره ای اقدام کرد و البته قرار است خط تولید آن هم گویا در کشور راه اندازی شود، بهتر است متولیان امر بگویند آن چندین هزار خودروی دپوشده با چه قیمتی وارد شده و امروز به چه قیمتی فروش می رود؟

از طرفی بد نیست مشخص شود، شرکت خودروسازی که شرح فعالیت آن پیشتر عنوان شد، چند هزار خودروی کره ای طی ماه های اخیر وارد کرده؟ قیمت واردات این خودروها چقدر بوده است و امروز با چه قیمتی به بهانه هایی نظیر طرح ویژه 22 بهمن و ... همین خودروها را دارند به مردم می فروشند؟ آقایان دولتی! دلالی و مافیا تنها در صورتی افزایش و رشد پیدا می کند که سکوت شما همچنان ادامه یابد و از پشت پرده این اتفاقات دسستگاه قضایی و مردم را مطلع نسازید، پس اگر اعتماد مردم و «حق الناس» برایتان اهمیت دارد، هر چه زودتر رویه تان را عوض کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۱۴
چیزی که تو این مملکت اصلا مهم نیست مردمه
پاسخ ها
محم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
از ماست که بر ماست
دولتهای دور دومی به درد نمی خورند !!!
اگه زور شما بهشون نمیرسه معرفیشون کنید زور مردم بهشون میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
جرات نمی کنن
اردلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
چرا تو این مملکت همه بگم بگم راه میندازن
ولی چیزی نمیگن
در حال حاضر وارد کنندگان و پزشکان دو گروهی هستن که خوب دارن پول در میارن. حداقل مثل اروپا مالیات 50 تا 90 درصدی ازشون بگیرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
درسته
فقط به حال این مردم باید گریست
این ها چندان قدرتمند و بهم پیچیده اند که توانسته اند شرکت کره ای را وادار کنند، سانتا فه را با موتور 2400cc تولید کند تا بتوانند آنرا بر اساس حجم موتور مورد تأیید وارد کنند.
ما که نداریم اینم روی بقیه نداریمون. !!!
با این پول میشه ۶۸۰ هزار اتومبیل ۱۵۰ میلیونی خرید مجددا به مبلغ نگاه کنید چه خبره ؟
آقا ما ديگه سرمون درد ميكنه حرف های اينها رو با حرص خوردن تو كوچه بازار تجزيه تحليل كنيم !!

روحاني مچكريم

تدبير براي نا اميد كردن مردم (گرون كردن همه چيز) بسرعت داره كار ميكنه نه ميشه بهش رسيد نه از آوارش در امان موند ديگه نقش بن بست رو برامون داره

لطفا درج
این اتفاق در هر کشوری اتفاق افتاده بود الان بسیاری از اعضای دولت محاکمه شده بودن.اصولا با این بالا رفتن شدید قیمت دلار مگه چقدر مردم توان خرید خودرو خارجی داشتند که لازم باشد برای جلوگیری از واردات تعرفه را هم بالا ببرند.مطمئن باشید این کار از جای دیگری آب میخورد.
سرطان فقط علتش آلودگی هوا نیست. شنیدن هر روزه اینگونه اخبار و استرس و ناامیدی حاصل از آن هم میتواند علت ابتلا به انواع سرطان باشد.
هاپولي كردن پول مردم دروقت اضافه!!!!!!!!!!

مچكريم
غیر از تاسف دیگه چی میشه گفت به رسانه ای که مثلا معتبر است و همچین دروغی را تیتر میکند
همین مبلغ رو به دلار تبدیل کنید میشه بیش از 22 میلیارد دلار!! کل واردات خودرو دو میلبارد دلاره چطور میشه ازش 22 میلیارد د دلار سود برد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
هوشنگ خان اینی که گفتی ۲ میلیارد دلاره از کجاست الان؟؟آمار داری ؟ مسیولش خودتی ؟؟
باهمكاري صميمانه 9 نفر يا كارگزار شركتهاي وارد كننده معضل كمبود بودجه 50 هزار ميلياردي دولت بخوبي حل شد !!

نصف مال ما نصف مال اونا

واقعا تبريك داره !!

دوروز هم چند نفر و سايت اعتراض ميكنن تموم ميشه ميره

ما مديريت جهاني داريم
من مطلب را نخوندم فقط عدد را سعی کردم بخونم نتونستم. این ععد بالا از اختلاس خاوری هم بیشتره؟
تابناک جان چرا یه نظر سنجی در این مورد نمیذاری؟
بعدشم چرا به مردم اجازه اعتراض نمی دهند واقعا دارن سر مردم کلاه میذارن. موقع رای گیری چه حرفهایی که نمی گن
جمع کنن واقعا
این رقم را من نتونستم بخونم اگه میشه به حروف بنویسید .
ادم ساده .حق الناس کیلوئی چند .
مافیا کجا بود همین کشاورزا و کارکرا ومردم عادی هستن مافیا مگه داریم ......
تابناک عزیز این اخبار را میگذاری بیشتر دل ملت بسوزد

اخه چه فایده
پاسخ ها
عسگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
هر روز خبر ناامید کننده بابا بسه دیگه پدرمون درومد.
از کرامات شیخ ما اینست.....
چرا نمی خواهید مردم آقایی کنند خوب زندگی کنند. ماشینی که در امارات35میلیون است اینجا فقط پولدارها ی نو کیسه می توانند تا 300میلیون بخرند وآله اگر برای پولشان زحمت کشیده بودند هرگز این کار را نمی کردند به فکر مردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
چرا بی عرضگی خودت رو به گردن دیگران می اندازی؟ از کجا میدونی همه نو کیسه هستند؟ وقتی جنابعالی زیر پتو دراز کشیده بودی خیلی ها در سرما و گرما کار کردند و زحمت کشیدند و به اینجا رسیدند همه که دزد نیستند. شما به جای کوبیدن اون کسی که داره مردم رو با تعرفه سه برابری غارت میکنه اومدی مردم بدبخت رو میکوبی؟
اين اقدام در صورت تصويب موجب شفافيت در بازار خودرو وارداتي وايجاد رقابت واقعي توليد خودرو داخلي و از بين رفتن رانت براي ويژه خواران خواهد شد . ضمن اينكه خود دولت كريمه نيز از اين شرايط ايجادي بخشي از كسري بودجه را به ازاي فلاكت بيشتر قشر متوسط وضعيف وثروتمند تر شدن وارد كننده سفارش شده دولت مي گردد .
چه کسی باید پاسخگو باشه ؟ رئیس جمهوری که کابینه را هم نمیتونه انتخاب کنته ؟!
یک خانم محیط زیست هم هست که وظیفه اش سنگ انداختن جلوی تولید خودرو الکترونیکی توسط افراد عادی و مستقل است البته به بهانه الودگی محیط زیست توسط خودرو الکتریکی !!!!
از بس كامنت براي زد و بندهاي مختلف نوشتم واقعا كم آوردم ولي متوجه شدم مسولين در باب اين فقره زد و بندها چه همت بلندي دارن كه ما مردم كم مياريم ولي الحمدالله مسولين استوار و پابرجا هستن
آقای رئیس جمهور تنها مسئولی هستند که افراد دیگر را توصیه به داشتن گوش شنوا برای مردم می کنند که خود گوش شنوا ندارند و فقط سکوت می نمایند
چرا نباید مجلس سریعا قانونی رو تصویب و به اجرا بگذاره تا کسانی که اینطور میخوان سر مردم و کشورشون رو کلاه بگذارند نقره داغ کنه؟ قانونی مثل اینکه ماشین هایی که توی گمرک خوابوندن تا بعد از تغییر تعرفه با تعرفه گمرکی قدیم وارد کنن باید هم تعرفه گمرکی قبلی رو بدن و هم بعدی رو تا دیگه هوس این کلاه برداری ها به سرشون نزنه؟!
کسی که این امار را ارائه کرده به شعور مخاطبان توهین کرده(سود هر یک دستگاه 1025میلیارد تومان؟؟؟؟؟؟)تو غلو کردن کمی دقت کنید!
آمار واردات طی 8 ماه گدشته 52000
سود به میلیارد تومان 102500
حتما مثل بقیه معرفی میشن... حتما....
قشرمتوسطی دیگه وجود نداره الان یا مرفه هست یا ضعیف قشر پولدار که پولدارتر قشر ضعیف هم که ضعیف بود سیساتهای دولت هم حتی در مواقع یارانه و مالیات وام کم بهره و امثالهم فقط قشر ضعیف را دید و عملا متوسطی وجود ندارد یا درحال از بین رفتن است . در خصوص اختلاس و ظلمی که در حوزه خودرو به مردم ایران شده که تبدیل به بغضی شده ...
افزایش ظالمانه تعرفه وارادت خودرو باید سریعا کاهش پیدا کنه
وقتیکه من شهروند برای خورو کیا سراتومونتاژسایپا 110میلیون باید بدهم در حالیکه قیمت واقعی آن باید 50میلیون باشد خوب معلوم آن 9نفر تریلیونی سود میکنند باید مردم به این مسایل اعتراض کنند باید دولت اقدام کند.
احسنت تابناک جان. خیلی خوبه که جامعه به سمتی بره که صاحبان شرکت ها و کسانی که از این جور تصمیم ها سود میبرن رو حداقل بشناسن. این گام اوله. شفافیت
تابناک جان شما اسم این 9 نفر رو اعلام کنین. مطمئن باشین گروههایی هستند که مدافع مردمم هستند و انتقام خواهند گرفت
ببخشیدتابناک جان رقمواشتباهی نوشتی یاصد ودوهزارمیلیادتومان معادل نصف بودجه یکسال کشوره چراخودت دولت اینکارونمی کنه وچشمشودوخته به ۴۵ هزارتومان مردم
تا وقتی اقتصاد کشور دولتی است و دست دولت تو جیبه مردمه و بودجه ی کشور به جای هزینه در صنعت و بهداشت و آموزش و پروش و آموزش عالی کشاورزی و نظامی جاهای دیگه صرف بشه دولت ناچاره برای تامین بودجه ،ملت وتحت فشار قرار بده و وضعیت کشور بی سرو سامان باشه که می تونه عواقب جبران ناپذیری داشته باشه.
تابناک کارت درسته
باید با فساد مبارزه کرد با مشت آهنین
نه دست افلیج که زور بلند کردن خودش را هم نداره
بازم پای خرزوخان وسطه انگار!
خودتون و خودشان
چرا یک مدل خودرو توسط کرمان موتور نزدیک به ۲۰۰ میلیون و همان خودرو توسط اسان موتور حدود ۱۶۰ میلیون پیش فروش می شود. ،؟؟؟؟
ای بابا تنها چیزیکه برای آقایون مهم نیست مردم هستن به فکر جیب خودشونن. مطمئن باشید آقایون، مردم این مسائل رو فراموش نمیکنن
البته آقای کلانتری درست می فرمایند چرا که وارد کنندگان چه کسانی هستند آیا فرزندان مقامات و ....نیستند که وارد می کنند لذا جون اینها خودی و ژنهای خوب هستند لذا همه چشم پوشی می کنند تادر بقیه موارد هوای همدیگر را داشته باشند.
کمر قشر متوسط تو این مدت خم شده بود والله دیگه داره میشکنه هر روز بدتر از دیروز داریم تو خط فقر غرق میشیم
با این وضع اقتصادی فقط باید به حال ملت ایران گریه کرد .
واقعا که دولت نتواند حسابهاي اين ٩نفر را بررسي و نسبت به رسيدگي و اخذ ماليات و جرايم ناشي از
استفاده از اطلاعات رانتي را از انها واعوان و انصارشان نگيرد
منتی نیست!
جوانی خود را در انقلاب و جنگ سپری کردیم و به آن افتخار میکنیم. اما این جوانی را برای اماممان دادیم و خاک کشورمان. آن را برای آقایان تقدیم نکردیم که جوانهایمان بیکار باشند و جوانهایشان به ریش ما بخندند و محکوممان کنند!
آقای کلانتری جوری صحبت میکند که انگار از همه جا بی خبر است و فریاد کی بود کی بود من نبودم سر داده است!
آقای معاون ، نگاهی به اطراف و اکناف و هم کیشان خود بیندازید شاید تخم شتر مرغ دزد را پیدا کنید!
مشکل اینجاست که وقتی این دوستان سرنخ را پیدا کرده و دنبال آن را میگیرند به ژن های خوب و برتر میرسند که بعد از آن با انبوه تلفن ها و پیامکها مواجه میشوند که : حاجی جان با ما هم؟

باز هم بزن غیر قابل انتشار !!!

اما این بند فکر کنم از اصول سایت شماست:
5ـ اعتقاد به ارزش های نظام و تقدس مصادیق آن از جمله امام (ره) اصل روحانیت، شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ارزش های اخلاقی و فرهنگی اسلامی، عدالت و مبارزه با ظلم و مفاسد در ابعاد مختلف.
من یک ال90 اتوماتیک خریدم 50 ملیون باور کنید حداکثر 15ملیون هم نمی ارزد یعنی روی همین یک دستگاه30 ملیون بالا کشیدن لزومی ندارد مافیا را به قوه قضایی معرفی کرد وظیفه هرسه قوه نظام است از حق و حقوق مردم دفاع کنند راه وروشش نیز مشخص است.ولی کوتایی میشود.
برو بابا دلت خوشه!
فقط اگر بررسی شود سانتافه توسط چه کسانی وارد و با چه قیمت هایی واگذار میشود بد نیست مشت نمونه خروار
معرفیشون نکنید تورو خدا،اگه مردم بفهمن کیا هستن بیچارشون میکنن!!!خخخخخخخ
در خصوص این خیر فکر کنم بجای ریال اشتباها تومان زدید چون اگه ۱۰۰ هزار خودروی وارداتیم در نظر بگیریم برای امثال و از هر خودرو ۱۰۰ میلیونم سود بخورن وارد کننده ها تازه میشه ۱۰۰۰۰میلیارد تومان البته واقعا این رقم خیلی بزرگه و من واقعا از انتشار این اخبار توسط شما خیلی خوشحالم ولی متاسفانه کسی گوشش بدهکار این حرفها نیست بازم از شما ممنونم
معرفی نخواهند شد..محاله..به هیچ وجه..اوضاع هم به همین منوال ادامه خواهد داشت تا ابد...وقتی حرف از این موارد میزنین بدونین که وضعیت بدتر خواهد شد که بهتر نخواهد شد..مردم ما لایق بهترینها یا قیمت های واقعی و مناسبن ولی کی نیست که بدونه به هزار و یک بهانه مسخره ماشینای 35 ملیونی رو 500 ملیون قیمت میذارن..بهترینای دنیارو به ده ها برابر میفروشن..اجناس بنجل خودشون رو هم که وضع کیفیت و قیمت ها کاملا مشخصه...این وضع الی الابد پایدار خواهد بود و هیچکس نمیتونه این سرطان بدخیم ریشه دوانده رو درمان کنه..هیچکس
یکی از رسالتهای خبرنگاری افشای همین موارده هست وگرنه هیج وقت توقع از این آقایان نداشته یاشید
حتی افغانستان و عراق هم به سازمان تجارت جهانی ملحق شده اند و این انحصارها را حذف کردند اما در ایران امکان نداره که انحصار حذف بشه.
با انتقادات بی ماخذ آب به آسیاب دشمن نریزید.
کسی هم بخواهد واقعیت را بگوید اینطور بهش حمله میکنند . وای بر کسی که بر علیه مردم تصمیم میگیرد.
تابناک اگه این رقم درست باشه واقعا باید جامه درید وبه بیابان رفت.این رقم میشه نزدیک 20 میلیارد دلار.این فاجعه میشه که این همه سود بره تو جیب چند نفر.مگه درامد فروش نفت کشور سالانه چقدر هست?در بهترین حالت 60 میلیارد دلار!!!مقایسه با خودتون.
شخصا دیگه تاب شنیدن این همه خبر دزدی و رانت و اختلاس، این همه خبر بد، این همه نفرت و ریا و ظلم رو ندارم .
برای نسل جوان و تحصیلکرده که پارتی و رابطه با بزرگان و خواص ( اعم از با بصیرت و بی بصیرت) نداره تنها راه دنبال کردن آرزوها، خروج از کشوره.
اقا مافیا همینه دیگه ، مگه قراره برخورد بشه باهاش.
فقط موضوع خودرو نیست. این دولت تمام بازرگانی ایران را انحصاری کرده است. نه تنها ثبت سفارش خودرو بلکه ثبت سفارش لوازم خانگی و تبلت و موبایل و...... در انحصار چند شرکت است.
نه در دوران هاشمی و خاتمی و نه حتی احمدی نژاد هم چنین انحصار گری وجود نداشت. دولت روحانی انحصار طلب ترین دولت است و دست پیش میگیرد و مظلوم نمایی هم میکند.
من با ۳۴ سال سن حدود یک ماه هست که نمیتونم یک پراید ۱۵ ملیونی بخرم!!!! خودتان قضاوت کنید. برای خدا رواست یا نه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
این از بی عرضگیه خودتان هست.
خود دولت عامل اصلی بی ثباتی اقتصادی است. افزایش ناگهانی و بی منطق تعرفه خودرو یک نمونه است که با گران کردن محصولات بی کیفیت داخلی دود آن بزودی به چشم آسیب پذیرترین قشر ها خواهد رفت.
اگر می خواستند نام این افراد را ببرند که این مملکت می شد سوئد .این افراد نه این گروه بهتر است گفته شود .
همیشه مردم تو این مملکت نامحرم بودن و هستن
روحانی مچکرییییییییییییییم
ای آقا کار از این حرفا گذشته اصلا روزی که از این خبرا نشنویم اون روز شب نمیشه ...
عددی که نوشتین هفده هجده میلیارد دلاره و برای حجم اقتصاد ایران بسیار زیاد. عدد واقعی حدود یک دهم این مقداره حدااکثر. اما اهمیت قضیه در این است که کسانی که قدرت را در دست دارن از جمله خود دولت و نهادها با نوسانهای عمدی عملا بجای اینکه مامنی برای مردم باشند خود در نقش یک دلال قدرت طلب ظاهر میشوند! افزایش اخیر دلار هم از همان جنس است!
روحانی با این وزیرصنعتش ابروی خودش رو برد
عجب...
اگر دنبال مبارزه با فساد هستید باید ببینید چه کسی زمینه ان را فراهم میکند.چه کسانی زمینه حقوق نجو می بگیران را ایجاد کردند؟چه کسانی زمینه را برای غارت اموال مردم فراهم می کنند؟ چه کسانی با تغییر نرخ ارز ، طلا و تغییر تعرفه واردات زمینه را برای غارت اموال مردم فراهم میکنند؟ قطعا درپشت این افراد دولت ها نقش اصلی را بازی می کنند.
باید به شدت با اقای کلانتری برخورد شود .تنها راه اجرای عدالت
این مطلل و نوشتی یکم دقت بعد نیست اگر فرض کنیم این ۹ نفر از هر خودرو صد میلیون سود کرده باشن باید بیش از یک میلیون خودروی خارجی انبار کرده باشن در حالی که کل واردادت خودرو در سال زیر ۱۰۰ هزار خودرو میباشد اخه چجوری اینا یک میلیون خودرو انبار کردن مردیم از دست این مردم شایعه پخش کن واین متفکرای ما که این مطنارو منویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
شما ریاضیاتت رو تقویت کن
روحانی پدر مردم رو در اورده گرانی و بی مدیریتی مردم رو بد بخت کرده
تابناک از بیسوادی شما واقعا شوکه شدم ‌. گاهی واقعا نمیتونم باور کنم که اینقدر بی اطلاع از اعداد و ارقام باشین . یکی دو مورد هم نیست ...
مثلا شما نمیتونین حساب کنین که صد و دو هزار و پانصد میلیارد تومن میشه رقمی بیش از ۲۰ میلیارد دلار و کل تولیدات و واردات خودرو در ایران روی هم یک دهم این مبلغ هم نمیشه اونوقت چجوری اینقدر سود بردن ؟؟
یاد رشوه ۴ میلیارد دلاری سیگار که آقای احمدی نژاد مطرح کرد افتادم ...
خیلی وقته مهم نیست
چیزایی که واسه مردم کشورای دیگه بدیهیات زندگیه واسه ما رویا و آرزوی دست نیافتنی شد
چه راحت حق زندگی معمولی گرفته شد از خیلیامون
چه راحت زیر فشار گرونی له شد غرورمون
چه راحت نابود شد بهترین سالهای عمرمون
چه راحت.....
و چه راحت شب سر به بالین میگذارن یه عده
اندکی صبر کمی نفس تازه کنیم لااقل.....
مردم سیری چند؟!!!!
دلتون خوشه.
پدر مردم‌درومده
خسته شدن دیگه
مگه میشه کسی بدون اجازه دولت اب بخوره
تاوان رو‌مردم‌بدبخت میدن
بعد میان میگن ما به فکر مستضعفیم
بسه دیگه خسته شدیم میفهمین خسته
مسؤل تمامه اين نابسامانيها شخص رييس جمهور و تيم اقتصاديش هستند كه بايد جوابگو باشند ولي مردم رو به هيچ حساب ميكنن و جوابي نميدن
تابناك از دوست سابق اصولگرايان ، ونزوئلا چه خبر؟!!
کسانی که خیانت کاران را پوشش می دهند خودشان هم خیانتکار به این ملت و مملکت هستند.
نه اسمشان را می برند نه محاکمه نه از کار برکنار می شوند.
بهتر نيست همه مسوولين عوض شن و مسولين جديد با ايده هاي نو بيان سر كار، صدراعظم اتريش تازه ٣٠ سالش شده!
از ِآقای روحانی و دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری در این چهل سال خواستم بپرسم برای چی کاندید می شوید و کلی خرج می کنید همی شما سیاستهاتون برای مردم یک جور بوده یعنی همیشه هر جا کم آوردید تقصیر را انداختید گردن تحریم ودشمن و دست کردن تو جیب مردم پس بهتره بین خودتون قرعه کشی کنید یا بر اساس سن هر چهار سال نوبتی رئیس جمهور شوید .وزیرهاتون هم که سرقفلی وزارت خانهاتون را به ارث بردند وخانوادگی اداره می کنند .راحترین کار تو ایران کابینه تشکیل دادن است .خسته نباشید دلاوران
ای بابا مافیا یکیش دولت است که آنقدر تجارت خودرو چه داخلی و چه خارجی سودآوری داره که دست از آن بر نمی داره.
مردم باید هوشیار باشند.
همینه دیگه شفافیت اطلاعات نباشه همین میشه یکی واسه خودش خودرو وارد میکنه با روشا عجیب میلیاردر میشه یکی اطلاع پیدا میکنه ارز بخزه تا توکمتر 4ماه اونم ره 100 ساله رو 4ماهه بره
علی برکت الله!!
این خبر تابناک به نظرم اصلا ارزش توجه کردن نداره مگر اینکه بتونه دقیقتر از اعداد و ارقامی که داده دفاع کنه.
به عبارت دیگه اصلاً ناراحت نمیشم اگر بر فرض محال قوه قضائیه یا هر نهاد ذیربط دیگه بیاد و سایت تابناک رو متهم کنه که با انتشار این خبر پخش اکاذیب کرده و بذر ناامیدی ( که دیگه از مرحله بذر گذشته و داره تبدیل به نهال تناوری میشه!) رو در دل مردم تقویت کرده . . .
واقعا چه جوری انتظار داشته باشیم با پخش دروغ و دغل هایی از این دست از حق و حقوق مردم دفاع کرد؟
به نظر من اگه دو خودروساز (ایران خودرو و سایپا ) بسته بشن همه چی درست میشه
تابناک: با چه منطقی مردم باید برای سوار شدن ماشین با کیفیت سه برابر قیمت جهانی آن را پرداخت کنند؟

شما بفرمایید یک خودروساز خارجی با چه منطقی و با تقبل آن همه هزینه خط تولید و مواد و تست ایمنی و دستمزد و مالیات و تبلیغات فروش و خدمات پس از فروش، برای سودی تعریف شده باید خودرو تولید کند در حالیکه در واردکننده رانتی بدون تقبل هیچکدام از این هزینه ها، سود خالص چند صدر درصدی را به جیب مبارک واریز می نماید؟؟؟؟
9 نفر توانسته اند با استفاده از رانت اطلاعاتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان سود به جیب بزنند
و با چه منطقی مردم باید برای سوار شدن ماشین با کیفیت سه برابر قیمت جهانی آن را پرداخت کنند؟
متولیان امر بگویند آن چندین هزار خودروی دپوشده با چه قیمتی وارد شده و امروز به چه قیمتی فروش می رود؟

دولتمردان محترم

این شکاف طبقاتی در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
آنقدر پول باد آورده دست تعدادی از مردم زیاده که امکان سودجویی اینگونه رانتخوارها به خوبی فراهم میشه.
مملکت فقط شده برای زندگی درصد قلیلی از آقایون و خانواده هاشون که بقیه ملت بایستی خوب کار کنند تا آنها بتوانند خوب و خوش سپری کنند.
بلا شک اگر اخبار درستی از اینگونه اتفاقات و موارد مشابه که تعدادشان هم کم نسیت، به دست رهبر میرسید قطعا کاسه کوزه این طور برنامه ها را یک بار برای همیشه بر میچیدند.
در خودرو و تعرفه های آن دولت واقعاً به ملت ظلم می کند.
تابناک چرا خودت رو می زنی به اون راه.کسی که این پول بدست آورده دولت عوض می کنه بعد تو چی میگی.البته شما که میگید با فساد مبارزه می کنیم یا افرادی مثل توکلی چرا جرات نمی کنید اینها رو معرفی کنید؟
وارداث خودرو عجیب غریب سود داره . نمی دونم چطوری با این همه تعرفه این همه هم سود می کنند . هم ولایتی ما که اول افتاد تو ایران خودرو بعد رفت شرکت خصوصی واردات هکتار هکتار زمین تو تالش به اسم مادرش می خره حالا هم که آلمان زندگی می کنه هیچ همه ی 6 تا برادر خانم و خواهر خانوم هاش هم زندگی شون کن فیکون شد از لحاظ توپ شدن . حالا نفری یکی یه دونه هم نمایندگی دارند
هیچ چی جز واردات و اختلاس و حقوق نجومی تو این مملکت تا نمی تونه وضع آدمها رو در عرض چند سال کن فیکون کنه .
تابناک محترم لطفا در این اوضاع که قشر متوسط هیچ صدا و نماینده ای ندارند و مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر نمایندگی طبقه "متصلان به نفت " رو دارند ، شما تابناک محترم صدای مردم باش و این موضوع رو پیگیری کنید .
متشکرم
آقا چرا لقمه رو دور سرت می چرخونی؟ بگو کدوم شرکت خودروسازی که بایت تو کار تولید باشه رسما شده وارد کننده یه شرکت خاص. شما نمی تونی بگی من می گم.
کرمان موتور - هیوندای توسان، النترا، سوناتا، سانتافه
ایران خودرو - پژو 508
سایپا - سیتروئن c4
یه جو اگر مدیران غیرت داشتن نمیذاشتن این فاجعه اون هم با این حجم اتفاق بیوفته. البته که خودشون و خانوادشون سهیم اند تو این شرکت ها........
ببین برادر تابناک
کار بسیار ناشایستی کردن و سازمان بازرسی باید ورود کنه ولی یه صحبت هم با شما:
نظرات مربوط به این تحلیل هایی که خودتون می ذارین را صدتا صدتا چاپ می کنی برای بازارگرمی
ولی نظرات مربوط به خبرهایی که برات هزینه دارن رو اصلن نمی زنی و سانسور می کنی خودم چند نظر مودبانه و اخلاقی برای کشتی طلا زدم یکی اش رو نزدید
خودتون آخر مافیا و سوپاپ تشریف دارین
هستین یا نه این این پیام رو بذار
عدد اعلامی چند تا صفر اضافه داره.
کل واردات سالانه خودرو در بازار ایران مگه چقدره که اینقدر رانت داشته باشه؟
گیریم دولت نمیگه که کار خیلی اشتباهیم میکنه. مگه قوه قضائیه بازوی نظارتی نداره؟مگه خودش اختیار قانونی و توان ورود مستقیم نداره؟ هممون میدونیم که خیلیم داره. پس نباید منتظر معرفی از طرف کسی بشینه . هگه دنبال احقاق حقه
اقتصادی که پز از رانت اطلاعات و رانت اداری و فساد باشد بیشتر از این انتظار نمی رود. ان وقت توقع داریم که در این اقتصاد بخش خصوصی فعالیت نماید.
جالبتر از همه بی خبری مدعی العموم از اغلب وقایع است! یعنی ایشان نمی بینند که خودروسازان با حمایت های بی انتها، چگونه هر بار از وظایف خود شانه خالی می کنند!؟
نمی بینند که چگونه کالایی را به چند برابر قیمت می فروشند و چگونه از زیر بار جمع آوری خودروهای فرسوده شانه خالی می کنند!
افسوس! نمی بینند انگار!!
نور چشمی ها و ژن های برتر
با سلام
تابناک جان یک نظر سنجی درخصوص نظر مردم درمورد افزایش تعرفه واردات خودرو بگذارید، واقعا دولت دارد کمبود منابع خودش رو از جیب مردم تامین می کند.
همچنین درخصوص خودروهای هیبریدی هم از 5 تا کارشناس مطرح دعوت کنید و با ذکر نام کارشناسان نظرات ایشون رو بیان فرموده و با اظهارات جناب نوبخت و شخص رئیس جمهور مقایسه بفرمایید و بعدش یک نظرسنجی هم از مردم بکنید که با توجه به آلودگی فعلی هوا، نظر شما درخصوص اقدامات موثر دولت در حذف آلودگی نظیر تعطیلی مدارس، افزایش تعرفه خودروی هیبریدی و درخواست از مردم جهت کاهش تردد و ... چیست؟
مسئولین محترم تابناک لطفا به عددی که به عنوان سود نوشته اید توجه کنید
102500000000000 را بر 4800 تومان تقسیم کنیم بیش از 21 میلیارد دلار خواهد شد .
درست است ما درک درستی از هزاران میلیارد نداریم ولی 20 میلیارد دلار عد بسیار بزگی است.

لطفا مثل افراد عادی و کم سواد و سطحی نگر با اخبار برخورد نکید
کشور این همه شهید داد که این بشه وضعش؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار