بازدید 11220
تقاضای وزارت بهداشت از استانداری تهران پیرو آلودگی هوا؛

هم مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کنید و هم ساعت کاری را کاهش دهید +تکمیلی

در پی تشدید آلودگی هوا در تهران در روزهای اخیر، وزارت بهداشت دست به کار شد و طی نامه‌ای رسمی، از استاندار خواست به سرعت به این شرایط واکنش نشان داده و تصمیمات عاجل بگیرد. در این نامه پیشنهاد وزارت بهداشت برای مقابله با اثرات شوم آلودگی هوا ذکر شده است.
کد خبر: ۷۷۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 05 February 2018
در پی تشدید آلودگی هوا در تهران در روزهای اخیر، وزارت بهداشت دست به کار شد و طی نامه‌ای رسمی، از استاندار خواست به سرعت به این شرایط واکنش نشان داده و تصمیمات عاجل بگیرد.
 

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در نامه‌ای به استاندار تهران از وی خواست تا به دلیل تشدید معضل آلودگی هوا، علاوه بر تعطیلی کلیه مهد‌های کودک، مقاطع تحصیلی، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و مسابقات ورزشی در شهر تهران در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه، ساعات اداری کارکنان ادارات با دو ساعت تأخیر آغاز و این موضوع به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش وبدا، متن نامه بدین شرح است؛

«جناب آقای مهندس محمد حسین مقیمی

استاندار محترم استان تهران

با عنایت به تشدید آلودگی هوای شهر تهران در روز‌های اخیر و با توجه به اینکه مطابق اطلاعیه شماره ۹۳ سازمان هواشناسی مبنی بر پایدار بودن جو و تشدید این معضل و قرار گرفتن شاخص در محدوده اضطرار که باعث اثرات زیانباری بر سلامت آحاد جامعه خواهد شد، با توجه به آیین نامه شرایط اضطرار خواهشمند است دستور فرمایید ضمن اطلاع رسانی همگانی به نحو ممکن در جهت حضور هر چه کمتر افراد در محیط آزاد و کاهش مواجهه با آلاینده‌های هوا، علاوه بر تعطیلی کلیه مهد کودک ها، مقاطع تحصیلی، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و مسابقات ورزشی در شهر تهران، کاهش ساعات اداری کارکنان ادارات بمدت ۲ ساعت در روز سه شنبه مورخ ۱۷/۱۱/۹۶ به عموم مردم اعلام گردد. به امید اینکه تا پایان دولت دوازدهم تدبیر و امید شاهد کاهش چشمگیر این گونه معضلات بخصوص در سطح کلان شهر‌های کشور باشیم.»

این در حالی است که ساعاتی پیش، علیرضا راهپیما، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از احتمال تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه با توجه به وضعیت قرمز آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن شاخص آلودگی هوای پایتخت که در وضعیت قرمز (شاخص ۱۵۰ تا ۲۰۰) قرار گرفته است و شاهد تداوم آلودگی هستیم به احتمال زیاد مدارس شهر تهران فردا نیز تعطیل خواهد بود. در حال حاضر منتظر اعلام نهایی تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا هستیم و هر زمان که به ما ابلاغ شود، وضعیت دایر بودن یا نبودن مدارس را از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

تکمیلی: مدارس استان تهران روز سه شنبه تعطیل شد

در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران که با حضور محمد حسین مقیمی استاندار در شهر رودهن برگزار شد، روز سه شنبه (۱۷ بهمن ماه) کلیه مدارس در تمامی مقاطع به غیر از مدارس شهرستان دماوند، پردیس و فیروزکوه در مقاطع ابتدایی، متوسطه، پیش دبستانی‌ها و مهد کودک‌ها تعطیل اعلام شد.

همچنین اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل، جلوگیری ورود و تردد کامیون‌های آلاینده و توقف کارخانه‌های آلاینده نیز اجرا می‌شود. علاوه بر این، فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران نیز تعطیل است. در حال حاضر میزان شاخص آلودگی هوای تهران ۱۷۵ بوده و در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸
فقط بودجه تصويب مي کنيدخودروسازي ويران ايران را هم نابود کرده اگر بودجه مقابله با آلودگي به کارگران خودروئيها داده شود و خودرو وارد شود خيلي به نفع مملکت خواهد بود روزگاري بهترين ماشين خارجي سوار مي شديم الان لگنته هاي ايرانخودرو و سايپا بلاي جان هوا و تنفس و کشتار ملت شده اند دو الي سه برابر خودرو خارجي سوخت مصرف و به دليل عدم استاندارد 3برابر بيشتر آلودگي دارند. بس کنيد تخصص نداريد کشور را رها کنيد
به نظر بنده حقیر اگر ساعت شروع کاری کارمندان و مدارس را یک و نیم ساعت دیر تر شروع کنند به احتمال زیاد خیلی از افراد با وسایل نقلیه عمومی به سر کار یا مدارس خواهند رفت .
سلام و عرض ادب
در مورد الودگی هوا اینکه وزارت بهداشت به فکر افتاده خوب هست ولی اولین و ساده ترین و پرخرجترین راه برای رفع موقت و غیر اصولی الودگی هوا همین تعطیلی ادارات و مدارس وغیره هست که هیچ کس به زیان اقتصادیش توجه نمی کنه متاسفانه و ظاهرن عزم جدی برای رفع این مشکل وجود نداره با چند راه حل کم هزینه تر میشه مشکل رو موقت و بهتر و با یک برنامه سه ساله میشه برای همیشه بر طرف کرد
این موضوع برای نیروی انتظامی تبدیل به منبع درامد شده در روزهای زوج و فرد با یک جریمه ساده امکان تردد برای ماشین های مهیا هست و اگر علاوه بر جریمه خودرو در روزهای الودگی هوا به پارکینگ منتقل بشود قطعن کسی دیگه ماشینش رو بیرون نمیاره
من یک ماه پیش برای گرفتن معاینه فنی اقدام کردم و خودروی من بدون داشتن کاتالیزور و با یک باک بنزین سوپر موفق شدم گواهی رو دریافت کنم ولی وقتی برای گرفتن معاینه برتر مراجعه کردم مجبور شدم که کاتالیزور نصب کنم ، به چند نمایندگی سایپا مراجعه کردم تو این شرایط الودگی هوا هیچ کدومشون کاتالیزور نداشتن و یک جایی هم گفت دست دوم 180 هزار تومن و مجبور شدم به یک اگزوز سازی مراحعه کنم و با 140 هزار تومن کاتالیزور رو نصب و معاینه فنی برتر بگیرم و پس از مقایسه دو گواهی که داشتم تفاوت فاحشی رو در میزان الایندگی ها دیدم که فقط با نصب کاتالیست ایجاد شده بود مثلن co معاینه عادی 0.63 و Hc عادی 201 بود که بعد از نصب کاتالیست به ترتیب تبدیل شده بود به 0.03 و 38
اگر واقعن دولت قصد رفع الودگی رو داشت روی نصب کاتالیست یارانه میداد تا با قیمت خیلی کمتر همه مجاب بشن که نصب کنند و در ضمن استاندارد های معاینه عادی رو تغییر میداد
ابن الودگی هوا برای دولت ، خودروساز و راهنمایی و رانندگی تبدیل به منبع درامد شده است از سال 2020 قرار شده تو اتحادیه اروپا ماشین بنزین سوز تولید نشود دقیقن میشود همین روش رو تو ایران پیاده کرد و خودرو سازها مجبور شوند تغییراتی رو در تولید خودرو ایجاد کنند و شرایط تولید خودروهای برقی یا گازسوز رو ظرف سه سال فراهم کنند
ریه های ما خار داره؟ تعطیل کنید کل شهرو راحت شیم
واقها تو این هوا سر دردای کشنده می گیرم با تهوع..
میدونید برای هر ساعت تعطیلی چه هزینه ای به کشور وارد میشه؟ حالا هی از تولید ماشینهای بی کیفیت حمایت کنید.بخاطر ابنکه پول بیشتری از این مردم بگیرید .شما حتی بخاطر اینکه به فروش ماشینهای بی کیفیتتون اسیب نخوره به دروغ گفتید ماشینهای هیبریدی لوکسه .حال انکه میتونستید حداقل تاکسی ها را هیبریدی کنید.برای منه ایرانی باعث خجالت که رئیس برنامه وبودجه وسخنگوی دولت که کارکرد ماشینهای هیبریدی دا نمیدونه.شایدم فکر میکنه مردم اونقدر ساده هستند که میشه گولشون زد.بعد هم میان مظلوم وار میگن حریف مافیا نمیشیم. مردم همه چیز را میدونن و وقتی تسمیم بگیرند هیچ مافیای جلو دارشون نیست.
دانشگاه ها تعطیل شده است؟
این همه درایت فقط از فرازمینی ها بر میاد وبس
آقا ما دانشجوها چی؟
تنها راهکار مسعولان در مواقع بحرانی تعطیلی مدارس است و در موارد حادتر از مردم می خواهند که دعا کنند
کشور را تعطیل کنید .راحت شوید.
این وضع تا کی ادامه خواهد داشت؟!!!
این دولت خیلی خیلی به اقتصاد توجه داره. حتی به قیمت مرگ کارمندا هم به تعطیلی یا تاخیر فعالیت ادارات رضایت نمیده....
سلام وعرض خسته نباشید. مگر ریه کارمندان از آهن است خصوصاً امثال بنده که چند نوع بیماری دارند.
سوال: چرا جلسه در رودهن تشکیل شد؟ آیا به مفهوم فرار استاندار از تهران به علت آلودگی هوا نیست؟
آقای وزیری که پول زیادی باعث شده تا سر بینی لت را هم نبینی شما نمیخواد طرح بدی , ببر زن و فرزندت را بهترین کشورها.وقتی طرح تعرفه خودرو برقی 1100 برابر شد تو کجا بودی, نگران صندلی و قدرتت بودی؟
یکی لطفا به من بگه که تعطیلی مهد کودک ها واسه چیه؟
آخه مهد کودک مگه اجباریه؟
وقتی پدر مادر تعطیل نیستند این چه قانون مسخره ایه که مهد کودک ها رو تعطیل میکنند. ماشین هم که نمیتونیم ببریم بیرون باید کلی هزینه آژانس بدیم و شرمنده اقوام بشیم که چند ساعتی از بچه ها مراقبت کنند. حالا اونهایی که کسی توی تهران ندارند که بچه رو پیشش بذارن نمیدونم چکار میکنند.
وزارت بهداشت چرا وقتی هوای خوزستان اونجوری وحشتناکه بیانیه نمیده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس