بازدید 4946

کار ویژه دانشگاه ها چیست

کد خبر: ۷۷۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 05 February 2018

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه تنها یک نهاد علمی نیست، بلکه کار ویژه و مأموریت این نهاد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و بنا براین است که دانشجویان در این مکان زندگی کردن را بیاموزند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا غفاری امروز در جشن انقلاب ویژه دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با شجاعت افرادی که برای پیروزی تلاش کردند، به دست آمد و دستاوردهای بسیاری داشته و مجموعه‌های مختلف در آن صاحب نقش بودند و دانشگاهیان نیز نقش بی‌بدیلی در این تحول داشتند.

غفاری تاکید کرد: دانشگاه به عنوان یک سرمایه و یک مجموعه که همواره بر مبنای عقلانیت و هوشیاری عمل کرده است نقش فعالی در توسعه کشور دارد اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که برای هر تحولی باید «نقد خویشتن» انجام شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه در عین موفقیت باید خود را نقد کند، تصریح کرد: هر تحولی باید بر مبنای شرایط آن دهه تحلیل شود و نقصان‌های آن را به نقد گذاشت.

غفاری تصریح کرد: دانشگاه تنها یک نهاد علمی نیست، بلکه کار ویژه و مأموریت این نهاد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و بنا بر این است که دانشجویان در این مکان زندگی کردن را بیاموزند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشگاه نسل چهارم دانشگاهی است که نسبت به محیط پیرامون خود احساس مسئولیت کند، گفت: همانگونه که شهروند مسئول، فردی مطالبه‌گر و متعهد به وظایف خود است،دانشگاه نیز باید در تحقق این امر موثر واقع شود.

غفاری اظهار کرد: سیاست دیگر دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی علمی، پرورش نیروی تربیتی نیز هست، به شکلی که دانشگاه باید دانشجوی مسئول، آگاه و ناقد تربیت کند.

وی بیان کرد: نهاد دانشگاه در فرآیند توسعه پایدار مطرح است یعنی دانشگاه به مسائل زیست محیطی حساس است و تنها در پی تربیت فارغ‌التحصیل نیست .

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بان اینکه دانشگاه موثر دانشگاهی است که در آن دانشجویان و اساتید و کارکنان با یکدیگر تعاملات صحیح و مناسب داشته باشند و اعتماد اجتماعی میان آنان وجود داشته باشد، تاکید کرد: امروزه به دلیل فراگیر شدن آموزش، دانشجویان آن گونه که باید جایگاه خود را نمی‌دانند.

غفاری با بیان اینکه اکنون حاکمیت مسئولیتی را عهده‌دار است اما نباید تمام مسئولیت را به عهده دولت گذاشت، اظهار کرد: شهروندان فعال که می‌خواهند عاملیت انسانی به درستی در آن‌ها شکل گیرد باید به دنبال کسب مهارت باشند. دانشجویان نیز باید با کسب مهارت جانبی لازم در کنار تحصیل، برای کسب شغل آینده خود تلاش کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اکنون در دوران بلوغ است اما این بلوغ به معنای تکامل نیست و باید اصلاح ضعف‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد که امید است با تعامل و گفت و گو با یکدیگر شاهد موفقیت‌های بیشتر در جامعه باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل