بازدید 4409

دیدار نماینده خبرنگاران وعکاسان با رییس شورای شهر درمورد طرح ترافیک

کد خبر: ۷۷۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 05 February 2018

نمایندگان هیأت مدیره انجمن ورزشی نویسان جهت پیگیری طرح ترافیک خبرنگاران صبح امروز با محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از ایسجا؛ جهانگیرکوثری و محمود عبدالهی دبیرکل انجمن دو نماینده هیأت مدیره انجمن در این نشست بودند که با طرح مشکلاتی که مصوبه جدید اعضای شورا درباره طرح ترافیک برای جامعه خبری به وجود آورده، خواستار رسیدگی و اصلاح طرح شدند.

کوثری با اشاره به معدل و میانگین حقوق دریافتی اصحاب رسانه که جزو کم درآمدترین اقشار جامعه قرار می گیرند اظهار داشت: متأسفانه دوستان در شهرداری و شورا بدون بررسی کارشناسی درصدی به عنوان تخفیف برای اهالی رسانه در نظر گرفته اند که با درنظر گرفتن همین تخفیف هم یک روزنامه نگار یا عکاس باید حدود 30درصد درآمد سالیانه اش را برای دریافت آرم طرح ترافیک پرداخت کندکه انصافاً نهایت بی عدالتی در حق این قشر زحمت کش است.

در ادامه نشست محمود عبدالهی دبیر کل انجمن ورزشی نویسان ایران نیز موضوع موقعیت مکانی اکثر خبرگزاری ها و روزنامه ها را مطرح کرد و افزود: یک بررسی سطحی توسط کارشناسان شورا مشخص می کند که اکثر خبرگزاری ها، روزنامه ها و حتی مکانهایی که نشستهای خبری و رویدادهای مهم رسانه ای در آنجا شکل می گیرد در محدوده طرح ترافیک قرار دارند. حال خبرنگاران و عکاسان رسانه های مکتوب و تصویری برای حضور در محل کار و رویدادهای مشخص موظفند در ساعت پیک که اتفاقاً گرانترین تعرفه خرید طرح ترافیک را هم شامل می شود وارد محدوده شوند.

این تصمیم و رویه مطمئنا در روند پوشش خبری و حتی حضور اهالی رسانه در محل کار خود تاثیر منفی خواهد گذاشت. ضمن آن که اصحاب رسانه در تأمین رقم 4 تا 8 میلیونی خرید آرم طرح ترافیک به مشکل خواهند خورد و این موضوع در تضاد با شعارهای اعضای محترم شورای شهر است. در پایان این نشست مهندس هاشمی نیز با اشاره به تصمیمات اخیر شورا اعلام داشت که متاسفانه در لیست ارائه شده به شورا برای درنظرگیری سهمیه و تخفیف نامی از اصحاب رسانه و خبرنگاران وجود نداشت و نام این قشر نیز با هماهنگی و حمایت آقای مسجد جامعی و خود ایشان در لیست سهمیه های تخفیف دار قرار گرفت.

وی در پایان ضمن ابراز همراهی و حمایت از جامعه خبری اظهار داشت: این طرح در شورا مصوب شده اما مطمئنا با هماهنگی و همراهی اعضای شورای شهر و سایر نهادهای مرتبط قابل اصلاح است؛ من این اطمینان را می دهم در صورتی که سایر نهادهای تصمیم گیرنده هم با موضوع ارائه سهمیه خبرنگاری همانند سالیان قبل موافقت کنند شورا مخالفتی با این موضوع نداشته باشد.در پایان این نشست، نامه درخواست و اعتراض اعضای انجمن ورزشی نویسان که به امضای 400 عضو انجمن و همچنین 350 خبرنگار غیر ورزشی رسیده بود تحویل رئیس شورای اسلامی شهر تهران شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر