بازدید 2667

اولین دانشجوی دکتری مطالعات اعتیاد فارغ التحصیل شد

کد خبر: ۷۷۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 05 February 2018

دکتر محمد جواد مربی، به عنوان اولین دانشجوی دکترای تخصصی (PhD) مطالعات اعتیاد کشور از پایان نامه خود دفاع کرد و فارغ التحصیل شد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد جواد مربی، به عنوان اولین دانشجوی دکتری تخصصی (PhD) مطالعات اعتیاد کشور از پایان نامه خود دفاع کرد و فارغ التحصیل شد.

دکتر مربی هنگام دفاع از پایان نامه خود با عنوان «ارزیابی کارایی داروی Pexacerfont در مدیریت قطع مواد» توضیح داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مسائل سیستم سلامت است و درمان های دارویی موجود جهت درمان بسیار محدود بوده و در مورد برخی از مواد مانند امفتامین ها اساسا درمان تایید شده ای وجود ندارد. لذا توجه به توسعه درمان های دارویی جدید، موثر و ایمن از ضروریات دانش اعتیاد است.

مربی خاطرنشان کرد: مانند همه بیماری ها توجه به پاتوفیزیولوژی بیماری راهنمای خوبی برای یافتن درمان های دارویی جدید است.

وی گفت: با توجه به نقش اساسی سیستم استرس و به ویژه فاکتور آزاد کننده کورتیکوتروپین و گیرنده های نوع یک در ایجاد علائم قطع مصرف مواد، در این مطالعه برای اولین بار در دنیا به ارزیابی کارآیی یکی از انتاگونیست های گیرنده نوع یک CRF در مدیریت علائم قطع مواد بررسی شد که نتایج امیدوارکننده ای در برداشت و امیدواریم دریچه جدیدی در درمان اعتیاد به مواد گشوده شود.

دکتر عمران محمد رزاقی و دکتر شاهین آخوندزاده اساتید راهنما و دکتر محمدرضا زرین دست و دکتر نسیم وثوقی اساتید مشاور این پایان نامه بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار