بازدید 1963

آلمان: اروپا باید سردمدار خلع سلاح هسته‌ای در جهان باشد

وزیر امور خارجه آلمان گفت: اروپا باید در پی پیشنهادهای اخیر در آمریکا به منظور گسترش و تقویت زرادخانه هسته‌ای‌اش سردمدار پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای در جهان شود.
کد خبر: ۷۷۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 05 February 2018

وزیر امور خارجه آلمان گفت: اروپا باید در پی پیشنهادهای اخیر در آمریکا به منظور گسترش و تقویت زرادخانه هسته‌ای‌اش سردمدار پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای در جهان شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت: ما در اروپا همچون زمان جنگ سرد اکنون نیز خطر ویژه‌ای را از جانب یک رقابت تسلیحات هسته‌ای احیا شده، احساس می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دقیقا به همین دلیل ما اروپایی‌ها باید شروع به ابتکارهای جدیدی در حوزه خلع سلاح و کنترل تسلیحات کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان این اظهارات را در واکنش به سندی که روز جمعه در آمریکا تحت عنوان سند "بازبینی مواضع هسته‌ای" منتشر شده و در آن پنتاگون درصدد تقویت قابلیت‌های هسته‌ای آمریکا به بهانه افزایش تهدیدات است، مطرح کرد.

گابریل اظهار داشت که اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود منجر به "از دست رفتن میزان چشمگیری از اعتماد اروپایی‌ها به روسیه" شد.

او همچنین هشدار داد: نشانه‌های آشکاری وجود دارند که روسیه در حال تسلیح سازی دوباره خود نه فقط با سلاح‌های متعارف بلکه با سلاح‌های هسته‌ای است.

با این حال گابریل پیشنهاد داد به جای توسعه سلاح‌های جدید در واکنش به این روند معاهدات فعلی در حوزه کنترل تسلیحات بی‌قید و شرط اجرا شوند.

وی افزود: برلین نزد هم‌پیمانان و شرکای خود بر خلع سلاح هرچه بیشتر در سطح جهانی تاکید و اصرار خواهد کرد.

او گفت: هدف بلندمدت ما باید همچنان رسیدن به یک جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد.

این در حالی است که آلمان اگرچه سلاح هسته‌ای ندارد اما پنتاگون بخش بزرگی از کلاهک‌های هسته‌ای خود را در خاک آلمان نگهداری می‌کند.

این مساله اخیرا بعد از مناقشه‌هایی که دولت ترامپ ایجاد کرده در آلمان جنجالی شده است.

مارتین شولتس، سیاستمدار شناخته شده آلمانی و رقیب سابق آنگلا مرکل برای صدراعظمی در جریان کمپین انتخابات سراسری سپتامبر گذشته آلمان تقاضا کرده بود که بمب‌های موجود آمریکا از آلمان خارج شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر