بازدید 1987

تظاهرات در اردن در اعتراض به افزایش مالیات و کاهش یارانه نان

در جریان اعتراضات علیه افزایش قیمت‌ها و مالیات، جوانان اردنی در شهر "السلط" در مرکز این کشور دست به آشوب زدند و به نشانه اعتراض برخی خیابان‌ها را در مرکز این شهر بستند.
کد خبر: ۷۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 05 February 2018

در جریان اعتراضات علیه افزایش قیمت‌ها و مالیات، جوانان اردنی در شهر "السلط" در مرکز این کشور دست به آشوب زدند و به نشانه اعتراض برخی خیابان‌ها را در مرکز این شهر بستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان امنیت عمومی اردن پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که با گروهی از معتراضان که در واکنش به افزایش قیمت و مالیات دست به تظاهرات زده بودند، برخورد کرده است.

یکی از اهالی شهر السلط پیشتر گفته بود که این اعتراضات با اقدامات خشونت‌بار در منطقه تجاری شهر همراه بوده است.

از سوی دیگر، جمال قموه، عضو پارلمان اردن گفت: آن چه که رخ داده در واکنش به افزایش چشمگیر مالیات فروش و کاهش یارانه نان است. من این راهپیمایی را از ابتدا پیگیری کردم و این اعتراضات بیانگر درد و رنج مردم و این که آن‌ها دیگر نمی‌توانند ادامه دهند، است. این اعتراضات بر اساس قانون اساسی است هرچند گاهی اوقات افراد نادان از چاچوب قانون خارج می‌شوند.

وی در ادامه افزرود: شهروندان اردنی از این مسأله احساس ظلم و بی‌عدالتی می‌کنند، به ویژه این که گروه بزرگی از این فاسدین همچنان آزادانه می‌چرخند.

این نماینده اردنی همچنین خاطرنشان کرد که اعتراضات ادامه‌دار است و پیام‌هایی به دولت و ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور فرستاده شده و طبیعی است که در چنین شرایطی اغتشاشات عمدی و اقدامات غیر عمد هم رخ دهد.

برخی شهرهای اردن در دوره اخیر به دنبال افزایش مالیات‌ و قیمت نان شاهد تنش و آشوب بوده است. دولت اردن قصد دارد کسری بودجه سال جاری میلادی را به 1.75 کاهش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار