بازدید 41022

مدیرعامل «روزنامه قانون» ابربدهکار بانک سرمایه

وقتی نام صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه را می شنویم، ناخودآگاه به یاد اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از این مجموعه می افتیم. این اختلاس آن قدر بزرگ بود که شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه را نیز در بر بگیرد. ابعاد تازه ای از این پرونده، نشان می دهد که پای مدیرعامل روزنامه قانون نیز به این موضوع باز شده است.
کد خبر: ۷۷۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 05 February 2018

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایهوقتی نام صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه را می شنویم، ناخودآگاه به یاد اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی از این مجموعه می افتیم. این اختلاس آن قدر بزرگ بود که شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه را نیز در بر بگیرد. ابعاد تازه ای از این پرونده، نشان می دهد که پای مدیرعامل روزنامه قانون نیز به این موضوع باز شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در اواخر سال ١٣٧٣ انديشه ارتقای معيشتي و رفاه فرهنگيان به عنوان یک موضوع جدی و یکی از دغدغه های اصلی مسئولان فرهنگی کشور مطرح شد و مسئولان وقت وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با ارائه طرح افزايش قدرت مالي دوران بازنشستگي، در راستاي تحقق اين هدف مهم تلاش کنند و سرانجام این طرح در وزارت آموزش و پرورش كامل و با تصويب مجلس شوراي اسلامي، مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان در تاريخ 7 خرداد 1374 در اجراي تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران طی تصويب نامه شماره ١٣٥٩/ت١٤٩٥٦-هـ مورخ 11 اردیبهشت 1374 هيات وزيران، تاسيس و در اداره ثبت شركت ‌ها، ثبت شد؛ بانک سرمایه از زیرمجموعه های این صندوق است.

صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از زمان اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی بسیار بر سر زبان ها افتادند و رسانه ها در مورد تخلفات صورت گرفته در این صندوق و بانک زیرمجموعه آن بسیار نوشتند. آن قدر تخلفات گسترده بود که رسانه ها کمتر به سوی شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه و تخلفات صورت گرفته در آن ها رفتند.

یکی از زیرمجموعه های بانک سرمایه، شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم می باشد. طبق سند زیر که شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم در هفتم مرداد 96 به علیرضا پویان شاد مدیرعامل بانک سرمایه ارسال کرده است، شرکت پدیده تجارت سیوان مبلغ 80 میلیارد تومان به شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم بدهکار است.

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه

شرکت سرمایه گذاری پدیده تجارت سیوان، شرکتی است به شناسه ملی 10320239858 که در بیستم اردیبهشت 1389 تاسیس شده است.

 مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه

هنگامی که به سامانه یکپارچه سازی پایگاه آگهی های قانونی به آدرس http://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx سری بزنید و شماره ثبت شرکت سرمایه گذاری پدیده تجارت سیوان را جستجو کنید، در یکی از آگهی های مربوط به این شرکت به تاریخ 8 بهمن 1392 خواهید دید که مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره این شرکت علیرضا نیکویی به شماره ملی 0492872198 می باشد. 

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه

اما علیرضا نیکویی کیست؟ ایشان مدیرمسئول و رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه قانون هستند؛ روزنامه ای که دم از قانون می زند اما مدیرمسئول آن مدیرعامل شرکتی است که 80 میلیارد تومان از یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه گرفته است و طبق گفته میثم شوشتریف مأمور وصول مطالبات بانک سرمایه، این پول را پس نمی دهد. 

مدیرعامل روزنامه قانون ابر بدهکار بانک سرمایه 

میثم شوشتری گفته است، 46 میلیارد تومان از 80 میلیارد تومان در حساب مدیرمالی آقای نیکویی به نام آقای قدرت آبادی می باشد. وی ادامه می دهد با پیگیری های انجام شده حکم مسدودی این حساب را گرفته ایم، ولی با این روندی که دادگاه پیش می رود و منع تعقیب می زنند، آن پول می تواند آزاد بشود. امید است که نهادهای ذی ربط همکاری های لازم را با مجموعه بانک سرمایه صورت دهند تا حداقل بخشی از پول اختلاس شده به این بانک بازگردد؛ پولی که به فرهنگیان بازنشسته تعلق دارد. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۰
این افراد را تروریست اقتصادی مینامند و اگر چند تای اینها اعدام شوند مملکت درست میگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
چقدر هم این روزنامه مثلا اصلاح طلب است زکی !
ناشناس
| Armenia |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اسم روزنامه اش را هم گذاشته قانون و ادعای اصلاح طلبی داره . برو اول خودت را اصلاح کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
آقای پورمحمدی حالتون خوبه هنوز؟؟؟
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
خیلی خوب هست بدهکاران بزرگ بانکی و اختلاس کنندگان پول مردم حداقل به مردم معرفی شوند تا افکار عمومی پی گیر پول خود باشد و البته باید به افراد هم اجازه دفاع و شنیدن حرفشان را داد حتی اگر بابک زنجانی هم باشد و بعد مردم هم قضاوت کنند و با همه مختلفان با یک قانون و نگاه برخورد کرد و نه فقط از یک جناح مدرک رو کرد
پوری محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
باید پشت پرده ها کیستند که سفارش کردند تا وام بگیرد
مشخصه با روزنامه قانون مشکل دارید وگرنه این همه بدهکار بانکی با مبالغ خیلی بیشتر، چرا اسامی آن‌ها را منتشر نمی‌کنید؟
روزنامه قانون متعلق به اصلاح طلبان است جالب اینجاست اصلاح طلب ها از همه طلبکار هستند و دیگران را به عدم شفافیت متهم می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
روزنامه قانون اصولگرای تندرو است.
علی
| - |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
دوست عزیز اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب ندارد!! شما را به خدا اصل مطلب را نگذارید به موارد پیرامونی بپردازید . ما حتی از جناح‌های معتدل هم دیده ایم !!! بگذارید کمی از این اخبار درز کند تا ببینیم چه خبر است!!/م
وقتی هزار هزار ملیارد بدهکارن و نمی دن چی شده که سراغ این 80 ملیاردی رفتین شما؟؟!!
این خبر را توی تیتر اصلیت بزار بقیه هم ببینن خبر مهمی است اون گوشه گذاشتی بعضی ها نمی بینند
واویلا
آفرین به تابناک ،
آسانی صاحبان ثامن الحجج ، میزان و پدیده را هم منتشر کنید
جهت اطلاع مدعی العموم و اقدام لازم قبل از فرار متهم به کانادا
برای خرید کاغذ روزنامه شاید این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان را وام گرفته چیکارش دارین چرا یکعده را از نون خوردن میندازین.
اقا مگه مهمه اینا؟ بزار بخورن خب چی میشه
به قول اینا ، اینا دارن سهمشون رو بر میدارن
مردم بايد با تظاهرات در جلو دفتر اين دزد تا رسيدن به نتيجه بماندد , و منتظر کسی نباشند
مدیر عامل روزنامه قانون کار خلافی انجام نداده است وام خواسته ،بهش وام داده اند

متهم اصلی مدبر عامل بانک سرمایه و تمام کسانی که جلوی این مقدار وام را نگرفته اند هستند
مگر می شود وام بدهی و هیچ ضمانتی دریافت نکنی ؟

منظور یک برگ چک یا یک برگ سفته نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
هر دو مقصرند
80 میلیارد چندتا صفر داره
این روزنامه چه توهین های که به دکتر احمدی نژاد که نکرد
اين دزدها فقط با تظاهرات خياباني واتحاد مردم عليه ختلاسگران ا ميترسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
وای چقدر ترسیدن!!!
همه بدهكاران وابسته هستن
اگر غيرتي در مردم باقي مانده باشه جلو دزدديها را ميگيرن
مرگ بر اختلاسگران وحاميان انها
هردم از اين باغ بري مي رسد تازه تر از ............
اگه از چند تار مويي زنان فارغ شدن به اين دزدها هم برسند
قانون!
یعنی کل قابلمه رو که بالا کشیده هیچ، ته دیگ رو هم کنده زده به بدن، ته قابلمه رو هم قشنگ لیس زده! حتی واسه مورچه ها هم چیزی نذاشته!
پاسخ ها
علی
| - |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
وقتی قابلمه رو بالا کشیده !!! مورچه ها چه انتظاری دارند؟؟!!
!
من همیشه گفته ام که عده ای جمهوری اسلامی را بد میدانند اما پول جمهوری اسلامی خیلی خوب و گواراست!!!
آیا این آقای علیرضا نکویی همان استاد دانشگاه و نیز عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان نیست؟
به من آشغال چه ربطی داره!!!!
بی انکه محدوده ابر بدهکاری رو تعریف و مشخص کنید تهمت ابر بدهکاری به مردم میزنین.
یه ذره پاش گیر کرده تو این ماجرای اختلاس هشت هزار میلیارد تومن و خوردن و رفته و حالا شده ابر بدهکار. گناه داره وال.... یه روزی تاوان این تهمت هارو خواهین داد. فردا وقتی اختلاس رو تمام و کمال برگردون شدیدا شرمنده حرفاتون خواهین شد.
80 میلیارد چند تا گوسفند می شود؟
فورتست
کمی عقب تر برگردید. زمان دولت اصلاحات. مرتضی حاجی که رییس ستاد انتخابات آقای خاتمی بود، دور دوم وزیر آموزش و پرورش شد و برادرش مهدی حاجی را به مدیرعاملی این صندوق منصوب کرد. بروید آن زمان ببینید آن زمان چه خبر بوده!
سالهست این حرفها گفته میشه همشونم مدعی هستن شکایت کردن.تا این لحظه هم نه دیدیم برخورد بشه نه کسی محاکمه بشه .هر چند وقت یه بار هم اعلام میشه و.ح یا ر.ش از کشور فرار کرد .تازه میگن نگران نباشید پروندش اینجاست داریم رسیدگی میکنیم.
این فرد تجارت و بیزینس خودشو داره چه ربطی به روزنامه قانون داره که چندین ماهه پرسنلش حقوق نگرفتن
حضرت امام جعفر صادق ( ع ) در کفن فرزندشان اسماعیل نوشتند : « اسماعیل یشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله » . اینها می‌گویند در کفن هر کس که می‌خواهیم این جمله را بنویسیم باید بنویسیم : اسماعیل‌ یشهد . . . چون حضرت صادق ( ع ) به همین صورت نوشت . می‌گوئیم حضرت‌ صادق ( ع ) به همین صورت نوشت . می‌گوئیم حضرت صادق که نوشت اسماعیل . . . چون مرده اسمش اسماعیل بود . حالا اگر مرده اسمش اسماعیل نبود ، باز ما باید بنویسیم اسماعیل . . . ؟ ! مثال دیگر اینکه مثلا در نص چنین وارد شده : رجل باع کذا و کذا . از امام سؤال می‌کنند حکمش چیست ؟ امام می‌فرماید حکمش این است . آیا در اینجا ما می‌توانیم جمود کنیم بگوئیم در حدیث دارد که مردی چنین کرد ، اگر زن باشد این حکم جاری
نام کتاب : مساله ربا نویسنده : شهید استاد مرتضی مطهری جلد : 1 صفحه : 119 حالا حکایت امروز ماست بابا پسر حضرت صادق اسمش اسماعیل بود اگر میت زن باشد واسمش ندا دیگر نبایستی بر روی کفنش بنویسیم اسماعیل شهادت میدهد فقهای ما بایستی آگاه به زمان ومکان و عارف به احکام اسلام باشند با این قوانین فعلی ما دست دزد ضعیف گوسفندان را قطع میکنیم ولی دزدان هزار میلیاردی را بدلیل اینکه چند تا از شروط گوسفند دزد ننه مرده را ندارند رها میکنیم
درود به سایت تابناک که صدای مردم بی صدا هست
حکومت اسلامی
من نمیدانم این چعه عادت غلطی است که وقتی میتوان از راه قانونی و به طور صریح پیش رفت، مسئولان محترم پشت مردم قایم میشوند!!!!!!!! فرهنگیان بازنشسته، مردم نجیب، بیت المال، و... آقایان اصلا پول کفار !!! نباید به این شیوه رفتار میشد و حالا که شده باید صرح و سریع و طبق قانون به طور علنی و شفاف برخورد شود. بنویسید چرا منع تعقیب میزند؟؟؟ بنویسید چرا و توسط چه کسی واگذار شده ؟؟ و...
من نظر دوستانی که میگویند که اختلاس بانک سرمایه 80مبلیارد به مدیر مسول روزنامه قانون هست اصلاح طلب بوده یا هر چی . مدرکش چی هست هیچی . چون ما احزاب قوی نداریم تعریف هم از افراد و طرز فکرشان هم نداریم . یعنی همه افراد میتوانند یا در این جناح یا آن جناح یا هر دو باشند . کسی برایشان شناسنامه حزبی تعریف نکرده یا اینقدر دایره تعریف زیاد هست که هر کس صبح بیدا شد بگوید این جناح هستم کسی جلویش را نمیگیرد بلکه امتیاز و تشخیص را به مردم واگذار کردند این یک اشتباه در عالم سیاست هست . حتی سیاسیون از گفتن حزب ابا دارند میگویند بگویید منقتقد دولت یا جناح یا گروه بگویید انگار گفتن حزب گناه هست . پس مثل در خانه ای که باز باشد هر کس میتواند وارد شود
بیشتر دنبال انکسی باشبد که این پول به این شخص داده ان از این اقا دردتراست
من تا الان فکر می کردم که دعو سر اینه که کی دزدی و یا اختلاس کرده. ولی با این خبر فهمیدم بحث سر اینه که کی بیشتر برده!
خوب بگذارید از کشور خارج بشه مثل بقیه بدهکاران بانکی و بقیه اختلاس گران که خیلی راحت بدون بازرسی خارج می شوند
اونوقت یه وام هفت میلیون تومنی بخوای بگیری چند تا ضامن می خوان سند مغازه سند کسب که اصلا کلا بیخیال قضیه می شی
هر کسی که اختلاس می کنه یا رانت خواری می کنه بگیرید اعدام کنید
حالا این اینها باعث تخریب و ضربه به نظام و کشورن و مایه آبروریزی ا ند یا مردمی که از فشار اقتصادی و اجتماعی به ستوه آمدن و در مقابلشان مسئولینی را می بینند که مردم را کشک هم حساب نمی کنند!!!!
این وام مربوط به قسمت(( بی قانون)) این روزنامه است!
با 80 میلیارد به چند هزار جوان می توان وام ازدواج داد . برای چند هزار نفر شغل زودبازده ایجاد کرد . این روزنامه که تیراز بالایی نداره به چه دردش می خوره این همه پول ؟ گذاشته بانک سودش را بگیره ؟
سایت های اصلاح طلب این خبر را بایکوت کردند
ازا ن گویند گاهی لفظ قانون که حرف اخر قانون بود نون ! زنده یاد فرخی یزدی
اگر .
دلم به حال خودم و امثال خودم میسوزه که برای یک کار تولیدی کشاورزی یک وام هشت میلیونی گرفتم و یکسال بعد حدود یازده میلیون تومان برگرداندم ضمن اینکه بانک به هر کسی که آشنایی با بنده داشت زنگ میزد که یادآوری کند وام را سر موقع پرداخت کنم !
ایا دریافت این وام با ضوابط بانک دریافت شده مثل اخذ وثائق ملکی یا بدون وثائق؟
هیچ کس به هیچ عنوانی حق ندارد در فضای مجازی آبروی یک موسسه یا شخص را مورد دست اندازی قرار دهد. اگر فرد یا موسسه ای مرتکب عمل خلاف قانون گردیده تیتر کردن آن چیز خوش آیندی نیست. فرض کنید پس از اقدامات قانونی خلاف ان اثبات شد. چه خواهید گفت؟ متاسفیم و عذرخواهی می کنید؟!
اول از منبع خبر مطلع شده ,بعد منتشر کنید که فردا مجبور نشید تکذیبیه بذارید ,,
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار