بازدید 7056

تهدید کانادا به خروج از پیمان نفتا

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تهدید کرده در صورت عدم رضایت از پیشنهادات دولت آمریکا در خصوص ایجاد تغییر و بازسازی ساختار پیمان نفتا، کانادا از این توافق خارج خواهد شد. 
کد خبر: ۷۷۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 05 February 2018

تهدید کانادا به خروج از پیمان نفتاجاستین ترودو نخست وزیر کانادا تهدید کرده در صورت عدم رضایت از پیشنهادات دولت آمریکا در خصوص ایجاد تغییر و بازسازی ساختار پیمان نفتا، کانادا از این توافق خارج خواهد شد. 

به گزارش تابناک اقتصادی، ترودو در جریان سخنرانی خود در یک گردهمایی در ایالت بریتیش کلمبیا گفته است که ''مذاکرات (جاری در خصوص تغییر پیمان نفتا) پیچیده و پرچالش است'' اما ''در صورتی که آمریکا یک توافق بد را پیشنهاد دهد کانادا مایل است که از این توافق خارج گردد''. 

تهدید کانادا به خروج از پیمان نفتا 

لازم به ذکر است که کانادا و مکزیک در تلاش هستند تا نگرانی های آمریکا را در خصوص تاثیر منفی پیمان نفتا بر اقتصادهای در هم تنیده ی کشورهای آمریکای شمالی رفع کنند اما در عین حال مذاکرات جاری بین این سه کشور گره خورده است. در این خصوص، جاستین ترودو اذعان کرده است که تحت فشارهای غیر منطقی آمریکا قرار نخواهد گرفت اما در نهایت اگر آمریکا تصمیم به خروج از نفتا داشته باشد کانادا و آمریکا هر دو به شدت آسیب خواهند دید. 

افزون بر این، در هفته ی گذشته یکی از مقامات دولت آمریکا گفته بود که علی رغم وجود مشکلات در مذاکرات مربوط به نفتا، آمریکا در خصوص این پیمان به دنبال حصول برخی گشایش ها است و این امر باعث شده است که نگرانی ها در مورد خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) که در مجموع ۱.۲ تریلیون دلار ارزش دارد کاهش یابد. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که سخنرانی نخست وزیر کانادا در حالی صورت گرفت که برخی از افراد حاضر در سخنرانی چندین بار صحبت های وی را به دلیل افزایش ظرفیت لوله های نفتی بین استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا قطع کردند. در جریان این سخنرانی پلیس حداقل سه نفر را که به علت آنکه به دلیل خطر ترکیدگی لوله های نفت به اعتراض پرداختند از سالن اخراج کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار