بازدید 72714

حذف امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

کد خبر: ۷۷۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷ 05 February 2018
شورای عالی آموزش و پرورش حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد.

به گزارش پانا، شورای عالی آموزش و پرورش در اولین گام برای کاهش استرس و افزایش نشاط در مدارس؛ حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد.

همچنین در این شورا تصویب شد تجویز کتابهای کمک درسی ممنوع است.

این اقدام به منزله کاهش اضطراب دانش آموزان دوره ابتدایی برای آزمون ورودی مدارس مذکور ارزیابی می‌شود.

جزو پایین‌ترین کشورها در پرداختی به معلمان هستیم

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پیش‌‌رو در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس اظهار کرد: نگاه بنده به سوالات نمایندگان مجلس و طرح استیضاح آنها، کمک به آموزش و پرورش است، اما باید توجه داشت که این وزارتخانه یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌های کشور بوده که مخاطبان بسیاری دارد، به گونه‌ای که 25 میلیون نفر از جمعیت کشور جزو مخاطبان آموزش و پرورش هستند و هر تصمیم در این نهاد جمعیت زیادی از کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این شرایط نمایندگان مجلس باید در کنار آموزش و پرورش باشند و به این وزارتخانه کمک کنند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: تصویر آینده هر جامعه‌ای از تصویر امروز مدارس آن قابل پیش‌بینی است یعنی اگر می‌خواهیم بدانیم آینده ایران به ویژه در مسائل اجتماعی چگونه است می‌توان از وضعیت امروز مدارس به آن پی‌برد.

امیدوارم استیضاح وزرای آموزش و پرورش برای مسائل عمیق این وزارتخانه باشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که به دلیل مخاطبان گسترده این وزارتخانه و مطالبات متعدد دائماً ذره‌بین بر روی آموزش و پرورش وجود دارد،گفت: طرح استیضاح هنوز خیلی جدی نیست و در تلاش هستیم تا مشکلات نمایندگان مجلس که بخشی از آن مربوط به انتصاب مدیران در استان‌ها است، برطرف شود اما امیدوارم اگر روزی استیضاحی مطرح می‌شود برای مسائل عمیق آموزش و پرورش باشد نه مسائل جزئی.

در آموزش و پرورش دانش‌آموزان را اذیت می‌کنیم

بطحایی گفت: در آموزش و پرورش بچه‌ها را اذیت می‌کنیم. دانش‌آموزان در مدرسه راحت‌ نیستند و احساس آرامش نمی‌کنند که بخشی از این معضل ناشی از برنامه‌های درسی و آموزشی است و در مدارس مواردی را آموزش می‌دهیم که خارج از مدرسه مورد نیاز دانش‌آموزان نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از کیفیت لازم برخوردار نیست و مبنای برنامه درسی باید نیاز فردی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد تا آن‌ها گفت‌وگو، مطالعه، استدلال و تحمل را در مدرسه بیاموزند اما در این رابطه بسیار کم کاری می‌شود، باید متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان محتوای برنامه‌های درسی و روش تدریس معلمان تغییر پیدا کند.

بخش‌های دشوار سند تحول بنیادین اجرا نشده است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول یکی از بهترین اسناد بالادستی است و نقشه راه را برای ما ترسیم کرده، اما در 6 سالی که این سند ابلاغ شده است با محدودیت منابع و امکانات برای استقرار آن مواجه بودیم و بر خلاف تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اجرای متوازن سند تحول شاهد بودیم در مواردی که کار سخت بوده و امکانات بیشتری نیاز داشت اجرای سند پیش نرفته است.

بطحایی گفت: بخش‌هایی از سند تحول بنیادین فراسازمانی است که در این رابطه نمایندگان مجلس می‌توانند به ما کمک بسیاری کنند، همچنین به همراهی سایر نهادها نیاز داریم به عنوان مثال در بخش مهارت‌آموزی اگر دستگاه‌هایی که مسئول هستند با آموزش و پرورش همراه نشوند نمی‌توان کار را پیش برد.

وی فزود: در 6 سال گذشته یک سوم از سند تحول بنیادین اجرا شده است اما شامل بخش‌های ساده و راحت است و دو سوم باقی‌مانده سند که اجرا نشده بخش‌های دشوار آن است.

نظام آموزشی هیچ کشوری به اندازه ایران متمرکز نیست

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که 105 هزار مدرسه در کل کشور داریم و هر سال 138 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود عنوان کرد: در این شرایط به آسانی می‌توان از آموزش و پرورش ایراد گرفت و بخشی از مشکلات ما به دلیل روش‌های بسیار سنتی و متمرکز است، نظام آموزشی هیچ کشوری به اندازه ما متمرکز نیست و شاهد تمرکز شدید در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، به گونه‌ای که از نیروهای توانمند در سطوح پایین‌تر کمتر استفاده می‌شود و تمایل بیشتری وجود دارد تا تمام کارها در سطح ستاد انجام شود.

بطحایی گفت: در سال‌های پس از انقلاب پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش به ویژه در جنبه‌های کمی قابل توجه است به گونه‌ای که امروز از هر 100 دانش‌آموز ابتدایی فقط 2 نفر بیرون از مدرسه هستند و پوشش تحصیلی در این دوره 97.5 درصد است.

وی افزود: در سال‌های پس از انقلاب در حوزه آموزش و پرورش پیشرفت داشتیم، اما سرعت تغییرات جامعه سریعتر از سرعت حرکت ما است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم تا برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی کتاب‌های کمک‌آموزشی و آزمون‌های متعدد تجویز نشود، بیان کرد: هم اکنون خانواده‌ها احساس می‌کنند در رقابتی قرار دارند که فرزندشان باید پیروز شود و گاه از دانش‌آموز کلاس سوم دبستان تا شانزده مرتبه آزمون تستی در طول یکسال تحصیلی اخذ شده است، در حالی که او در این سن باید به بازی بی‌اندیشد و نیاز است تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی جمعی را در مدرسه تمرین کنند، اما بیشتر وقت آنها صرف محفوظات می‌شود.

پایان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم

بطحایی ادامه داد: امروز مصوبه‌ای را در آموزش و پرورش داشتیم که براساس آن برگزاری هر آزمون در دوره ابتدایی و تجویز کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است و برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم آزمون برگزار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مسئله معیشت معلمان گفت: این موضوع از گذشته‌های دور وجود دارد و همواره معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت سطح دریافتی پایین‌تری دارند و مسئولان نیز همواره تلاش کرده‌اند آنها را به سطح قابل قبولی از معیشت برسانند، اما به 2 دلیل این اتفاق نیفتاد از جمله این که مجلس دائم توپ را به زمین دولت انداخته و می‌گوید اگر پیشنهاد ویژه‌ای برای افزایش حقوق معلمان دارید ارائه دهید تا آن را مصوب کنیم، از سوی دیگر دولت می‌گوید شما از وضعیت درآمدهای خزانه مطلع هستید و در این شرایط امکان نداریم تا حقوق معلمان را در کوتاه‌ مدت افزایش دهیم؛ به همین دلیل دائم شاهد هستیم که این موضوع بین دولت و مجلس پاس داده می‌شود.

نظام پرداخت حقوق به معلمان در ایران جزو پایین‌ترین کشورهاست

وزیر آموزش و پرورش گفت: کشور ما در پرداختی به معلمان جزو پایین‌ترین کشورهاست و حتی نظام پرداخت حقوق معلمان در کشور‌های همسایه بسیار بهتر از ایران است، همچنین در رتبه‌بندی حقوق کارکنان دولت معلمان یکی از کمترین میزان دریافتی‌ها را دارند.

بطحایی اظهار کرد: تا زمانی که معلم برای حداقل معیشت مجبور به داشتن شغل دوم است نمی‌تواند با کیفیت کار کند و برای بهبود وضعیت فعلی نیازمند افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش و از سوی دیگر توجه تمام ارکان حاکمیت به این وزارتخانه هستیم.

وی درباره خصوصی‌سازی مدارس گفت: تقریباً در تمام کشورها صرف‌نظر از نظام حاکم اقتصادی، هزینه آموزش عمومی بر عهده دولت‌هاست اما اجرای آن دولتی نیست؛ یعنی می‌گویند هزینه هر دانش‌آموز را دولت به بخش خصوصی می‌دهد و خود به عنوان ناظر فعالیت می‌کند که در صورت بروز خطا از سوی بخش خصوصی با آن برخورد کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در کشور ما مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند و اگر مدارس غیردولتی شهرهای بزرگ به ویژه تهران را کنار بگذاریم میانگین تفاوت کیفیت در مدارس دولتی با غیردولتی‌ها تفاوت چندانی ندارد.

بطحایی درباره مدارس خرید خدمات آموزشی گفت: براساس قانون مجلس این طرح فقط در مناطق محروم و جاهایی که معلم نمی‌رود یا تعداد دانش‌آموزان از حد نصاب پایین‌تر است، اجرا می‌شود به گونه‌ای که موسس غیردولتی دانش‌آموزان را آموزش می‌دهد و معلم را البته با تایید گزینش از سوی آموزش و پرورش تامین می‌کند که ما بابت هر دانش‌آموز به موسس هزینه پرداخت می‌کنیم و با این روش توانستیم 160 هزار دانش‌آموز مناطق محروم را که به مدرسه نمی‌رفتند به مدارس بازگردانیم.

حتی اگر استیضاح شوم مدیری که گرایش سیاسی دارد انتخاب نمی‌کنم

وی درباره انتصابات سیاسی در آموزش و پرورش عنوان کرد: وقتی نگاه سیاسی بر تصمیم‌سازی ما حاکم شود از ماموریت اصلی تعلیم و تربیت باز می‌مانیم. بنده به هیچ عنوان مدیری که گرایش سیاسی داشته باشد را حتی در صورت استیضاح انتخاب نخواهم کرد و اگر بخواهم بعضی را صرفاً به دلیل آن که گرایش سیاسی او با من یکی است به آموزش و پرورش صدا کنم برای این وزارتخانه سم است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: قوه‌قضائیه تمام قد پای موضوع ضایع شدن حقوق معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان ایستاده است و بنده نیز تا آخرین گام برای بازگرداندن پول معلمان تلاش می‌کنم، اما آنها نگران نباشند اینگونه نیست که تمام پول آنها از بین نرفته است؛ البته اختلاس‌هایی صورت گرفته و وام‌هایی از سوی بانک سرمایه بدون دریافت وثایق لازم پرداخت شده که برنگشته است.

بطحایی ادامه داد: نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به زودی منتشر می‌شود، همچنین در حال اصلاح ساختار صندوق هستیم و از چند ماه آینده 3 نفر از نمایندگان معلمان در ترکیب هیئت امنای صندوق حضور می‌یابند تا اطمینان خاطر بیشتری برای جامعه فرهنگیان ایجاد شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۷۵
چطور میخواین ممنوعیت تجویز کتب کمک آموزشی در مدارس رو پیگیری کنید؟ این هم میشه مثل ممنوعیت اخذ شهریه، که ممنوعه ولی به اسمهای مختلف میگیرن! اگر میخواین موفق بشین، چاپ کتابهای کمک آموزشی دبستان و پیش دبستانی رو ممنوع کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
به خدا استرس تقصیر بچه ها نیست
تقصیر تیز هوشانم نیست . تقصیر پدر و مادراس که می خوان هرطور شده بچه روبفرستن تیزهوشان. پوست بچه رو میکنن
چگونه است که آموزش بقدری پست شده که حقوق پزشک پنجاه برابر یک معلم است ویا همکلاسی های تنبل و پشت کنکوری معلمان امروز در مشاغل دون دیگر چندین برابر معلم در آمد دارند و مرفه زندگی می کنند ولی معلم درگیر قسط و قرض و شرمندگی در برابر زن و بچه شده است؟! معلمان کشور را له کرد
با سلام
مسئولین آموزش و پرورش می بایست یطور کامل و شفاف به همرا جزئییات طرح حذف آمون ورودی را به اطلاع گروهای هدف(خانواده و دانش آموزان) اطلاع رسانی کنند متاسفانه طرح های غیر کارشناسی به فور اعلام و ... میشود سرنوشت و آینده ، آینده سازان کشور را به با آزمون خطا دچار چالش نکنید
وااااااااااای چقدر عالی شد تنها کار مفید آموزش و پرورش حذف آزمون تیز هوشان و نمونه دولتی بود .من خودم دو تا فرزند ششم دارم از استرس بیچاره ها شب و روز تدارن همش خداخدا میکردم .خیلی خوب شد دستتون درد نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
واقعا که
کلی استعداد حروم بشه که بچه شما استرس نداشته باشه. خیلی هم اجباری نیستشا. بفرستش همون مدرسه کنار خونتون استرسم نمیگیرن. استرسو شما بهشون وارد میکنین که می خواین زور زوری بفرستیشون اونجا
حالا بیشترین استرس بر بروی این موضوع است که مدارس به دانش اموز می گوید اگر حتی یک درس اگر چه ورزش یا انشا از 19/30 کم بیاورند امکان انتخاب رشته تجربی را ندارند طفل معصوم بچه ام شب و روز می خواند تا همه را 20
بگیرد که خدا را شکر می گیرد ولی به چه قیمت خدا عالم است شب و روزش قاطی شده عصبی شده ... اخه این چه قانون ابکی است مدارس وضع می کنند
یعنی بهترین کاری که میتونستن انجام بدن حذف این ازمون مسخره است. البته مسخره تر از اون جو و نحوه اموزش این مدارس هست که عامل استرس و انتخابهای نادرست در اینده بچه هاست.
دوم اینکه "حتی اگر استیضاح شوم مدیری که گرایش سیاسی دارد انتخاب نمی‌کنم" من تعجب میکنم که اینا گفتن!! فقط کافیه برید ببینید معاوناشون چقدر سابقه سیاسی و فعالیتهای سیاسی دارن. یکیشون که هنوز مهر حکمش نخوره برای انتخابات مجلس چه ها که نکرد و نمیکنه
سلام بابت حذف این آزمونها تشکر میکنم دختر من سال گذشته به خاطر اضطراب واسترس این آزمون ها بیمار شد با این وجود که نتیجه خوبی هم گرفت ولی متاسفانه هنوز عوارض بیماریش رهاش نکرده ای کاش واسه پایه دهم هم حذف میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
تقصیر اولیای
شما به بچتون سخت میگیرید
هزار تا استعداد حروم بشه که شما دیگه بخاطر حسودی به بچتون فشار نیارید درسته آیا؟
دولت محترم زحممت کشیدند. بدبخت خانواده هایی گرفتار تصمیمات حلق الساعه آموزش وپرورش هستند. شما می خواستید حذف کنید چرا ورودی گذاشته بودید. بیچاره پسرم که امسال سال هفتم نتونست اونجا بره سره 1 یا 2 نمره . لاقل تصمیم بگیرید برای دهم حذف کنید .
"شورای عالی آموزش و پرورش برای کاهش استرس و افزایش نشاط در مدارس؛ حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد."!
دستشون درد نکنه ولی من نمیفهمم خوب اگه امتحان برگزار نکنن چطور بچه های ما مدرسه میرن تیزهوشان؟! حتما خودشون می خوان تشخیص بدن که ژن خوب کیه و بفرستنش تیزهوشان.
اي بابا اين چه وضع اطلاع رساني است (ناقص و پر ابهام)!!! الان تكليف فرزندان ما كه يك سال تمام برنامه ريزي كردند، آموزشگاه رفتند و درس خواندن تا در اين آزمون شركت كنند چه مي شود؟ هزينه هايي كه براي آموزشگاه، كتاب، آزمون هاي تستي و... داده ايم همه هيچ شد؟؟؟!!!
بدو بدو که حراجش کردم . بدو بدو پول بده مدرک بگیر . دکترا هم میدیدیم . بدو بدو همه مسئولین و بچه ها و نوه نتیجه دکترا گفتن . جا نمونی .
یعنی کلا این مدارس حذف می شوند؟ اگرنه سازوکار گزینش بهترین ها چیست؟ نکند سازوکارهای ژن خوبی و نورچشمی و سفارش و... جایگزین شود!
اگر این مدارس حذف می شوند بچه های کم بضاعت و با استعداد چگونه با مدارس غیر انتفاعی رقابت خواهند کرد؟ و...
چقدر ساده تصمیم می گیرند و چقدر خوب اطلاع رسانی می کنند!!!
حذف مدارس خاص مهمترین اقدام در اجرای عدالت آموزشی است.ضمن اینکه واقعیت تلخ این است که اکثریت دانش آموزان این مدارس درسالهای بعد به خارج کشور می روند وثمره امکانات وهزینه های فراوانی که علیرغم کمبودهای شدید آموزش وپرورش ،برایشان صرف شده نصیب آمریکا وکشورهای اروپایی می گردد.
جزو پایین‌ترین کشورها در پرداختی به معلمان هستیم -در آموزش و پرورش دانش‌آموزان را اذیت می‌کنیم-بخش‌های دشوار سند تحول بنیادین اجرا نشده است-نظام آموزشی هیچ کشوری به اندازه ایران متمرکز نیست-نظام پرداخت حقوق به معلمان در ایران جزو پایین‌ترین کشورهاست (اينکه همش عيبه حسنش چی شد )
پس چجوری می خوان گزینش بشن؟ و کدوم بچه می تونه تیز هوشان بخونه؟
کار اشتباهی کردن چرا اول این قانون را اوردن بچه من برای نمونه دولتی خیلی تلاش کرده بود
لطفا بفرماییدد بعد از این مدارس تیز هوشان چه معنایی خواهد داشت؟فرق ان با مدارس عادی چه خواهد بود؟برای
شناسایی و پرورش نخبگان چه خواهید کرد؟
البته پر واضح است که با نخبگان مشکل دارد و در صدد پاک کردن صورت مسئله میباشد
چه کار بیخودی.حذف چرا ????چه معیاری برای ورود دانش آموزای ما هس ?اگه قرار بود ححذف بشه چرا اول سال اعلام نشد ? بچه های ما اینهمه تلاش کردن همه بیخود
متاسفانه و بدبختانه، امروزه مدارس ما بیشتر تبدیل به بنگاه های کسب و کار شده اند و البته به دنبال برند سازی و اسم درکنی و جلو زدن از رقبا و نهایتا رسیدن به سود بیشتر اما به هر وسیله ای که شده حتی به بهای استثمار و بهره کشی بیجا از فرزندان ما و نادیده انگاشتن و تاراج حقوق بهترین دوران زندگی آنها.
سیاست های (پنهان از دید) این بنگاه های به ظاهر آموزشی، گزینش کردن تعدادی دانش آموز توانمند (با نادیده انگاشتن بقیه جامعه ) و سپس ایجاد جو رقابتی ناسالم و غیر انسانی میان آنهاو نیز تحقیر و تهدید دانش آموز و ایجاد فضای خود استثماری ناآگاهانه دانش آموز بدست خود، در ظاهر راهکار تلاش برای کسب رتبه های بالای کنکور و در نهان، برای تثبیت و ترفیع موقعیت بنگاهی این مدارس از طریق این دانش آموزان می باشد.
متاسفانه نتیجه این ها ، لطمات جبران ناپذیر به روح و روان لطیف این دانش آموزان بی گناه می باشد. (مدرسه صاحب برند !!! دخترانه ی ابوریحان تهران- مصداق بارز این بنگاه ها و سیاست ها می باشد که فرزندان سالم و توانمند از جامعه تحویل می گیرد و در ازای بهره کشی از آنها در جهت منافع خود فرد لطمه دیده ی پر استرس روحی روانی به والدین و جامعه تحویل می دهد.


براستی جای مهارت های 10 گانه ی سازمان بهداشت جهانی در زمینه بهداشت روانی و اجتماعی در سیستم های آموزشی ما (بالاخص در این مدارس مدعی و به ظاهر بروز و معتبر) کجاست؟
جای آموزش ها در زمینه های توصییه های جهانی( خودآگاهی، همدلی،مدیریت احساست، مدیریت استرس، مهارت تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاقانه، تفکر نقادانه، مهارت ارتباطی-مهارت مدیریت رابطه) در سیستم های آموزش ما کجاست؟

براستی وزارت آموزش و پرورش ما کجاست؟
براستی ما والدین کجا هستیم؟براستی آیا ما هم جو گیر و مقصر و مسئول نیستیم ؟
ببخشيد قصد جسارت ندارم اما ضمانت سخنان شما چيست؟
يعني سال ديگر كتابهاي كمك درسي داخل كيف بچه ها نيست؟
ببينيم و تعريف كنيم
آقاي وزير من به عنوان يك پدر از شما تشكر ميكنم . حذف مدارس به اصطلاح ( تيز هوشان ) مشكلات زيادي را حل ميكند. علت اصلي فشار روي دانش آموزان ابتدايي همين مدارس به اصطلاح تيز هوشان است . دليل را حذف كنيد تا بچه هاي ما سالم بمانند.
جناب آقاي وزير محترم
سلام عليكم
عاجزانه تقاضا مندم مدارسي كه تحت عنوان ( تيز هوشان) فعال هستند حذف نماييد زيرا شما بهتر از همه ميدانيد اين مراكز از هدف اصل منحرف شده اند.
حالا ازمون حذف شد طرح جايگزين چيه؟احتمالا حذف مدارس نمونه دولتي و تيزهوشان....آيا اين كار درست است؟ايا نبايد فرقي بين كساني كه درس مي خوانند با كساني كه براي راحت شدن از دست بچشون آنها را به مدرسه ميفرستند باشه؟
من دختر کلاس اولم را به زور میفرستم مدرسه 6نوع تکلیف داره دوبار از 1تا50بنویسه اگر ننویسه جلوی بقیه ضایع میشه
سلام وزیر محترم ممنون ولی شفاف سازی کنید سریعتر تکلیف امسال رو مشخص کنید .برا دهم هم حذف کنید چون بازم استرس میگیرن بچه ها
باسلام
آیا این طرح از امسال اجرایی میشه؟؟ اگه میشه که خیلی بد هست. بیچاره بچه ها خیلی تلاش کردن. از طرفی خانواده ها هزینه های زیادی کردن. کاش زودتر معلوم بشه.
حالا که ازمون ورودی رو حذف کردید پس تکلیف دانش اموزان ششمی که الان در حال تحصیل هستند چه میشود شما که به فکر اظطراب دانش اموزان هستید به مدارستون هم بگید که اینقدر با تقاضای کمک به مدرسه والدین دانش اموازان رو مظطرب نکنند
سلام خیلی خیلی کار خوبی کردین بچه هامون ارامش نداشتند
خداروشکر
عزيزان متاسفانه در كشور ما اكثر تصميمات عجولانه وغير كارشناسانه است .چون با حذف مدارس تيز هوشان زمينه براي رانت و سود جويي مدارس غير انتفاعي باز ميشود .چون سيل جمعيتي كه بايد به مدارس تيز هوشان مي رفتند متقاضي ثبت نام در مدارس غير انتفاعي ميشوند .چرا كه خيلي از حضرات همچون آقايان قاليباف و حداد عادل داراي مدارس غير انتفاعي براي خانواده هاشان مي باشند كه با تصويب اين قانون پول زياديبه جيب مي زنند.با تشكر
یعنی چه شما به فکر پیشرفت علمی هستید یا خستگی کودکان ! کشور های پیشرفته را ببینید چقدر تلاش میکنند بعد نظر بدهید و در ضمن نمیشود ازمون ورودی حذف کردد نهاد ها و سازمان های زیادی هستند که سرمایشان نابود می شود ......التماس تفکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
عقل نایاب شده. چون اولیا فشار میارن و. بچه ها در نتیجه استرس می گیرن، پس صورت مسئله حذف. پرورش استعداد و نخبه هم حذف. اصلا لازم نداریم که.
چقدر عالی بود شنیدن این خبر،واقعا متشکرم.یعنی امسال اجرا میشه ؟
پسر من امسال ششم بود و من از کلاس اول عضو انجمن مدرسه بودم وهمیشه با کلاسهای فوق برنامه خارج از تایم مدرسه و کتابهای کمک آموزشی حجیمی که هر روز بچه های بیچاره حمل میکردن اعتراض میکردم،کمپین تشکیل میدادم ولی متاسفانه کسانی که از این راه سود میبرند مانع ومخالف بودن...بینهایت خوشحالم و سپاسگزار...چقدر خوبه که بلاخره نیازهای واقعی دانش اموزان ابتدایی برای مسیولین مهم جلوه کرد و این بچه های معصوم رو از این آزارها رها کردین.از طرف تمامی والدینی که با من هم عقیده هستن از شما تشکر میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
بمیرم برای این بچه های معصوم. به خاطر فشار اولیای بیسواد و حسود مجبورن شبانه روزی تلاش کنن برن تیزهوشان. خب نکنین عزیزان
فراخ تر شدن شکاف طبقاتی آموزش: تاکنون اگر بچه های خانواده های بیم بضاعت و کم بضاعت مجالی برای تحصیل در مدارسی با کیفیت آموزشی خوب را داشتند با این تصمیم این فرصت هم از آنان گرفته شد! خسته نباشی نظام حامی مستضعفان!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
من دکترای شریف می خونم. فارغ التحصیل تیزهوشانم. اگر تیزهوشان نبود باید میرفتم عمله گی. ولی استعدادم اونجا پیدا شد. احتمالا پولیش می کنن تا بچه های خودشون برن اونجا
سلام پس از چه طریق انتخاب میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
پارتی
یعنی مدارس همه عادی میشه پس بچه های نخبه تکلیفشون چی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اونا مهم نیستن. مهم بچه خنگ منه. نکنه شکست روحی بخوره و قبول نشه؟
دولت محترم ازتون خواهش دارم لااقل جلوی اونایی که می توانند پیشرفت کنند را نگیرید. مدارس ابتدایی را بدون نمره کردین، اما از افتضاحی که بچه ها در مدارس راهنمایی به بارآوردن خبری ندارید ، شما که اجازه نمی دهید در مدارس ابتدایی نیاز به تلاش بدهند و کارکرد معلمتان را در نظر نمی گیرید و این کار باعث افت دانش آموزان در مدارس ایتدایی شده ، لااقل اجازه دهید چند تا زرنگ هم که شاید پول ندارند در مدارس غیرانتفاعی هزینه کلاف بدهند ، در مدارس استعداد درخشان درس بخوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
با این سیستم آموزش دیگه یه دانشمند یا علامه نخواهیم داشت. همه این آدمای بزرگ تا 16 سالگی معلوم شدن(مثل مرحوم مریم میرزاخانی) حالا علم و سواد و هوش و استعداد و توانایی همه مردم عین هم میشه تا 18 سالگی. این کار کاملا کشتن استعداد هاست
سلام اگر می خواستند کنند بابد در تابستان اعلام می کردند نه الان بعدش چه روشی برای جذب دانش اموز در این مدارس جایگزین کردند
جناب وزیر الان تکلیف دانش آموزان نخبه چی میشه ؟تکلیف اونایی که داخل مدارس خاص هستن چی میشه؟ایا مدارس عادی که مملو از تخریب و دانش آموزان مشکل دار هستن برای دانش آموزان نخبه جایگاه مناسبی است؟دانش آموزان همین الآنم به زور درس میخونن که با حذف این مدارس این هدفم ازشون گرفته شد.تکلیف مدارس تیزهوشان ی که در سطح کشور وجود دارد چی میشه ؟دانش آموزانی که این۶ماه تلاش کردن برای ورود به مدرسه تیزهوشان چیکا کنن؟ بلا شک کشور ما یکی از عقب ماندگی های آینه که هر جا دانش آموزان می‌خوان تلاش کنند آموزش و پرورش میاد سرکوبش میکنه در کشورهای پیشرفته دانش آموزان شوند ربات می‌سازند در کشور ما هر کسی شبش خوابی میبینه میاد فردا یه برنامه بدون تحلیل و بررسی ارئه می‌ده
وزیر محترم اگه زورشون به مافیای چاپ و نشر کتابهای تستی و یه عده مفت خور که کلاسهای تقویتی و فوق برنامه ساعتی فلان صدهزار تومان می گیرند و همچنین سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که خودش مافیایی هست برای خودش رسید، واقعا جای تشکر و قدر دانی خواهد داشت... وگرنه این هم یه تصمیم مثل حذف کنکور و .....!!!!!
شوخی که نیست... یه عده قلدر سودهای چند هزار میلیاردی از این راه در میارن و برای خودشون و اطرافیانشون کسب و کار حسابی راه انداختن... بعید می دونم وزیر محترم بتونه این مافیا رو جمع کنه...!!!!
یعنی کلا متوسطه اول برا تیزهوشان و نمونه حذف شد؟
یا آزمونش حذف شد و قراره ی جور دیگه بچه هارو جذب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
پارتی بازی
باسلام ، دوباره صبحی دیگر و تصمیمی دیگر ، بدون توضیح بیشتر ! این وسط تعداد زیادی از دانش آموزان کلاس ششم از تابستان بارفتن به کلاسهای اضافه و شرکت در آزمونهای مختلف خود را برای آزمون ورودی امسال آماده می کردند حداقل فکر این همه هزینه و وقت و زحمت بچه ها باشند اگر چنین تصمیمی دارند باید برای سال دیگر درنظر بگیرند مگربچه ها و خانواده هایشان مسخره هستند مگر عمر ، وقت و اعصاب بچه ها شوخی است ؟؟؟؟؟ حالا تکلیف مدارس راهنمایی چی میشه ! وظیفه ی برگزاری آزمون نمونه و تیزهوشان را آنها تقبل میکنند و آرامش بچه هاو خانواده هاشان چیزی است که کمترین میزان اهمیت را دارد خدایا یعنی فردا صبح که بیدار می شویم خواب جدیدی برایمان دیده اند و اگر اینطوراست خودت بخیر بگذران !
واقعا برای این مسئولین بی فکر متاسفم ازمون تیزهموشان درسته استرس زاست ولی لازمه
کاش لااقل از ابتدای سال تحصیلی این تصمیم رو میگرفتن.الان دانش اموزان پایه ششم من باکلی انگیزه درس میخوندن برای این آزمون.الان کلا ناامید شدن
بهترین کار ممکن بود.من خودم معلم مدارس تیزهوشان هستم.باور کنید دانش اموزانی تک بعدی وپراز استرس که ازبس مثل ربات گوش به فرمان والدین ومعلمان بودند چیزی از مهارت های احتماعی وخلاقیت پ...نمیدونند
کاش اصلا از مقطع دهم هم حذف بشه به خدا خانواده ها وبچه ها استرس گرفتند ازاین همه فشار
عالیییییبیی دست آموزش وپرورش درد نکنه راحت شدیم
یعنی چی حذف شد؟پس چطور باید بچه هامون رو ثبت نام کنیم مدرسه ی تیزهوشان؟ حتما این هم مثل نظام توصیفی دبستانه، انگار بچه های مردم شدن موش آزمایشگاهی مسئولین ؟ خدا بدادمان برست!
من دانش اموز مدرسه خاصم بخاطر قبول شدن از استرس بیمار شدم اما کاملا با این قانون مخالفم مدارس عادی در راهنمایی و دبیرستان دبیراشون اونقدر سطح پایینه ک اگه غیر حضوری کلاس بگیریو خودت تو خونه بخونی سود کردی و من واقعا از معلمای مدارس عادی تنفر دارم چون با چندتاشون کلاس داشتم از روی سابقشون امده بودن مدرسمون و واقعا فقط با پاس کردن وعقاید اسلامیشون استخدام شده بودن و خودمون بیشتر از اونا بلد بودیم حالا اینا هیچ اقا امتحان ورودیو برمیذارید پس بچه ها چطور باید وارد مدارس خاص شن مگه اینجا اروپاس کدمدارس عادیشون اونقد خوب باشه الان خواهر من چجوری باید وارد مدارس خاص شه شاید من امکان بردن خواهرمو به اروپا نداشته باشم باید با این نظام پرورشی ک از ریشه مشکل داره و هر کار کنن نمشه جمعش کرد چکار کنم من بهیچ وجه نمتونم اجاز بدم خواهرم با این سطح معلومات در مدارس معمولی پیش افرادی ک پنج شش تاشون نوزده و به بالان و بقیه معدلا پونزده به پایین درس بخونه نمتونم اجاز بدم اونا روش تاثیر بزارن من یه کلاس بیرون رفتم بچ هاش از همه مدارس بودن وختی دیدم بقیه انقد نمراتشون پایینه منم گفتم برا چی درس بخونم انقد ایناراحتن اونقد روم تاثیر گذاشتن ک از نوزده و نود پنج رسیدم به نوزده بعدم هجده و نیم ولی نمتوم اجاز بدم این بلا سر خواهرم بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
عزیزم راست میگی. من 19 سال پیش مسیر شما رو رفتم. کاش نمیرفتی
هر روز که از خواب پا میشی حرص می خوری چون یک مدینه فاضله (تیزهوشان ) رو دیدی. حتی دانشگاه برات لذت نخواد داشت.
دانش آموز مدرسه خاص!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
مدرسه باید به دانش آموز زندگی کردن یاد بده
در اجتماع وارد شدن یاد بده
انسان دوستی یاد بده
دفاع از حق رو یاد بده
وگرنه مطالب درسی رو میشه یاد گرفت
ریاضی و فیزیک و شیمی و علوم و ... همه شون فرع بر زندگی هستن
اصل زندگی رو کنار میذاریم میریم سراغ فرع!
حرف زیاده ... فرصت محدود
حذف دوره اول مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان با هدف گسترش و تقویت مدارس غیردولتی یا همان انتفاعی صورت گرفته است.چرا که با وضعیت بد مدارس دولتی دانش آموزان نخبه جذب مدارس غیردولتی خواهند شد.
سلام لطفا بگین تکلیف بچه هایی که الان دارن تومدارس نمونه دولتی درس میخونن چی میشه آیابه روال قبل ادامه پیدامیکنه یعنی باهمون کیفیت آموزشی یانه مدارسشون تبدیل به مدارس عادی میشه چون حقیقتا کیفیت مدرسه نمونه دولتی که دختر من توش درس میخونه عالیه وقابل مقایسه بامدارس عادی نیست هرچند خیلی سخت گیری توشون زیاده ولی معلم های درجه یکی دارن وخیال ما از همه جهت راحته
نمی توانستند زودتر تصمیم بگیرند الان در این موقع سال خبر دارند مردم چقدر هزینه کلاس و کتاب کرده اند .بی فکری حدی داره.به خدا هستند عزیزانی که از سال پنجم فرزندانشان کلاس های خاص می روند و کلی هزینه کرد اند.
کسی نیست دقیق بگه امسال هم ازمون ششم است یانه
ببینید بازم چه خوابی برای مردم دیدن
اینا خیرشون به ما ک نمیرسه،حتما شهریشو زیاد میکنن ک جیباشونو پر کنن
منتظر باشید،تو فاز دوم خبرا حتما اینو میبینید
با سلام،ای کاش این تصمیم را مهر ماه اعلام می کردید،پسر من از اول سال تحصیلی روزگار نداشته،به خاطر رقابت با همکلاسیها شب و روزش شده بود تست زدن از کتابهایی که شاید برای کنکوری هم سنگین باشه
سلام خدمت شما.ببخشید بنده یک سوال داشتم و ممنون میشم اگر جواب دهید .
میخواستم بدونم افرادی که اکنون در پایه تحصیلی ششم هستند و شرایط ثبت نام در ازمون نمونه دولتی را دارند،میتوانند امسال ازمون بدهند یا حتی برای امسال هم برداشته شده است؟!با تشکر
استرس شاید باعث خیلی از بیماری ها بشه اما حداقل خوب هب از بد ها جدا می شوند شما با این کاری که کردین خیلی به جامعی لطمه زدین من شاید یه ششمی باشم ولی به نظرم برداشتنش اشتباه بزرگی بود.
حالا که تصمیم به حذف امتحان ورودی تبزهوشان گرفته شد آیا واقعا اونایی که درس خوان و بااستعداد هستند به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی خواهند رفت یا اونائی که دارای دوست آشنا و پارتی هستند ؟
دست شما درد نکنه عالی شد
حالا که ازمون حذف شده حتما باید مبنایی برا پذیرش وجود داشته باشه وگرنه همه دوس دارن برن تو این مدارس ،خدا میدونه که چقد میخاد پارتی بازی بشه وچه حقهایی که خورده بشه وعواقب این ر.ی بچه ها سنگینتر خاهد بود باز ازمون بچه قبول نمیشد خودشو قانع میکرد حالا هم درطول سال باید زحمت بکشه هم معلوم نیست اخرش چی بشه
پس چرا زودتر اعلام نکردند ، پس تکلیف کسی که کلی هزینه کرده و کلی زحمت کشیده چی میشه ،
دستورحذف ازمون بیبارخوب .چون به دانش اموزا واولیا استرس زبادی واردمی شود
حالا که امتحان ورودی مدرسه تیز هوشان حذف شد این سوال مطرح است که آیا واقعا دانش آموزان درس خوان و تیز هوش به مدارس یاد شده خواهند رفت یا دانش آموزانی که دارای دوست و آشنا و پارتی هستند ؟ ضمنا درصورت امکان این طرح عجله ای و غیر کارشناسی را از ابتدای سال تحصیلی آینده اجرا کنید چرا که خیلی از دانش آموزان برای آزمون امسال برنامه ریزی و زحمت کشیده و هزینه کرده اند
دستتان درد نکنه .از شما خیییییلی تشکر می کنم.
سلام
ممنونم از لطفتون در حق طفل معصوم های کلاس ششم
حذف امتحان ورودی تیزهوشان و .. واقعآ از بهترین تصمیمات آموزش و پرورش بود
سلامت روانی و به تبعیت از اون سلامتی جسمانی نور چشمان ما و در واقع جامعه مهم ترین اصل باید در نظر گرفته شود
از تمام عوامل تصمیم گیری نهایت تشکر و قدردانی را دارم
کاش در مورد تمام مسایل اینگونه موشکافی و تصمیم گیری شود
با سلام احتراما پسر من یکی از بچه های با استعداد شهر تبریز بوده و از پارسال داره باعلاقه تمام درس میخونه و خودش رو آماده میکنه. اینگنه خبرها بایستی از ابتدای سال تصمیم گیری بشه تا تکلیف همه معلوم بشه. این همه وقت وانرژی و هزینه خانواده ها واقعا به چه حسابی باید از بین بره. در ضمن واقعا کسانی که نمیتونند و علاقه ندارند میتونند شرکت نکنند و این موصوع اصلا اجباری نیست. تازه روش انتخاب دانش اموز برتر از این به بعد به چه نحوی خواهد بود ؟واقعا خانواده هااسیر این مسئولین بی فکر هستند متاسفانه.
من نمیدونم دبستان کمک آموزشیش چیه دیگه بابا مگه ما درس نخوندیمو موفق نشدیم. معلما خیلی دارم بچه ها و خانواده هارو اذیت میکنن تازه نصف کارهارو میسپارن به والدین سیستم آموزشی رو درست کنید تیزهوشان پیشکش
سلام.با توجه به ظرفیت محدود مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و متقاضی زیاد آن اگر آزمون نگیرن پس این حضرات به چه صورت میخو ان دانش اموزان را گزینش کن..معدل به عدد که ندارن این کلاس ششمی ها..تو کارنمشون نمرات توصیفی هست (هم خوب و خیلی خوب..)
بهترین کار اموزش و پرورش تو این چند سال تصویب حذف امتحانات ورودی مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان هست و امیدوارم دوباره تجدید نظر نشه و اون کابوس برای بچه ها برنگرده با سپاس فراوان از جناب بطحایی
سلام ، اگه چاپ کتاب های کمک آموزشی متوقف شود ، متاسفانه بی سوادی همه دانش آموزان رو فرا می گیرد ، زیرا متاسفانه غالب معلمین محترم آنقدر تنبل و بی مسولیت شده اند که دانش آموزان جز پناه بردن به چند کتاب کمک آموزشی برای هر درس چاره ای ندارند
سلام ، اگه چاپ کتاب های کمک آموزشی متوقف شود ، متاسفانه بی سوادی همه دانش آموزان رو فرا می گیرد ، زیرا متاسفانه غالب معلمین محترم آنقدر تنبل و بی مسولیت شده اند که دانش آموزان جز پناه بردن به چند کتاب کمک آموزشی برای هر درس چاره ای ندارند
سلام
من خودم دانش اموز پایه ی ششم هستم.
ببخشید اگر میخواستید حذف کنید چرا از اول سال اعلام نکردید.؟
بعد این همه خوندن و کلاس رفتن و این همه هزینه که رفته الان چی کار کنیم ما؟
چرا نباید بین تیز فهم ها و کند فهم ها یا بگم تلاش کرده ها و نکرده ها فرق باشه؟
این کار درستی نیست چون الان ما ششمی ها تکلیفمون مشخص نیست...
به نظر من خیلی خیلی کار احمقانه ای کردین من که خودم یک دانش اموز پایه ششم هستم دیگه از درس خواندن سرد شدم خوب لا اقل اگر میخواستین حذف کنید از سال بعد حذف میکردین چون امسال بچه ها 4 ماه است که به امید قبولی برای خود برنامه ریزی کردند سخت درس خواندن وشما ذوق ان هارا شکستین یک دانش اموز تنبل هم باید به مدرسه عادی برود هم دانش اموز زرنگ اصلا هم چه استرسی اصلا هم استرس نداریم من خودم مطمعن بودم قبول میشم امروز که این خبر تلخ رو شنیدم خیلی خیلی ناراحت شدم لطفا صرفنظر کنید
چقدر بد شد من یک کلاس پنجمی ام می خوندم تا قبول شم اما نشد خوش به حال هفتمی ها که آخرین گروهی اند که رفتند تیزهوشان
سلام. ایا این طرح عالی حذف ازمون نمونه دولتی 97.98 هم اجرا خواهدشد بهترین تصمیمی که در اموزش وپرورش گرفته شد
رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان وکارکنان آموزش وپرورش واجب است
با سلام و عرض ادب
این تصمیم بسیار هم عالی اما واقعا الان پس از ۵ ماه گذشتن از سال ۹۶_۹۷ فقط بازی با روحیه و روان صدها هزار دانش آموزی ست که به جد تلاش کرده و امروز صد در صد نا امید شده اند ... چه بهتر که همچین تصمیماتی در سه ماه تعطیلی گرفته بشه و برای سال تحصیلی که هنوز شروع نشده اطلاع رسانی بشه ... لطفا حد اقل به دانش اموزان سال جاری رحم کنید
ما خودمونو کشتیم.از تفریحات ردیم.الانم درگیر کنکوریم.کنکورم که لابد حذف نمیشه و ما همچنان تو استرس و فشار روحی میمونیم.اصلا تکلیفتون مشخص نیس.بعد کسی که تو ایران نمیمونه میگین وطن دوست نیست.
با حذف ازمون مدارس نمونه همه ی بچه ها در مدارس پراکنده می شوند و این باعث می شود تا کسانی که از هوش بالایی نسبت به بقیه بچه ها دارند و درس نمیخوانند استعدادشان هدر نشود و از هوششان بهترین استفاده را بکنند و در ضمن یکی از دلایلی که غربی ها در پیشرفت علم از ما جلوتر هستند نبود امتحانات مدارس نمونه و ...... است
وای از سال دیگه با بچه های خنگ و احمق و سوسول سرو کار داریم . واقعا که !!!!!!!!!!!!بدترین قانونی بود که گذاشتین.اههههههههههههههههه.
وزیرمحترم خانواده ها برنامه ریزی کرده اند و تا الان فرزندشان زحمت کشیده است حداقل اول سال تحصیلی اعلام میکردید و در ضمن برنامه جایگزین تان چیست؟و مدارس براساس چه معارهایی دانش اموز پایه هفتم را جذب می کنند؟
اصلا هم کار خوبی نکردن حالا دانش اموزان با استعداد چطور میتونن موفق بشن وقتی همینطور دانش اموز تنبل و زرنگ توی یه کلاسن امکان پیشرفت واسه هیچ کدومشون وجود نداره توی تمامی کشور ها دانش اموزان سطح بندی میشن اونوقت همین یه کار خوب اموزش و پرورش هم حذف کردن
ولی کاش دولت محترم اوایل سال تحصیلی این تصمیم رو میگرفت .بچه های ما چند ماه هست که دارن تو کلاس ششم شب وروز میخونن .اگه از اول میدونستیم بهتر بود
سلام
با اين تصميم كاملا مخالفم، اين چه وقت بود واسه همچين تصميمي آخه، دختر من از تابستون شروع كرده به درس خوندن وكلاس رفتن، بچه نه تفريحي داشته و نه استراحتي ، كلي هزينه واسه كلاسهاي خصوصي، از زندگيمون زديم واسه دخترم با فاميل فعلا قطع رابطه كرديم، ايا تو فكر بچه هايي كه اين همه زحمت كشيدن هستين ، بايد زودتر اطلاع ميدادن، اين همه كتاب كمك درسي خريديم ( هر كتاب ٤٠ ، ٥٠ هزار تومن) الان يادشون افتاد ازمون رو كنسل كنن،اگر يه ذره مديريت داشته باشن زودتر بايد اطلاع بدن ، اصلا تو فكر بچه هايي كه خيلي زحمت كشيدن هستن ، روحيه اين بچه ها رو در نظر گرفتن يهو همچين تصميمي گرفتن، خانواده ايي رو كه اين همه پيگيري و هزينه كردن رو در نظر گرفتن آقايون يا اينكه .....
یعنی از 97 حذف میشه یا از 98 ؟؟؟
لطفا جوابم بدید
ممنون
پس نتبجه زحمت بچه ای که هشت ماه تمام درس خونده و برای ازمون اماده میشده چی میشه
من هم ازشما به خاطر حذف ازمون ورودی هفتم تشکر میکنم چون دانش اموز کلاس ششم هستم وخیلی استرس داشتم به خاطر ازمون مدرسه ی نمونه دولتی شب وروز تست میزدم وتمرین میکردم ولی باز خیلی نگران بودم ممنون ازشما وزیر محترم اموزش وپرورش که به فکر ماهستین
کار خوبی کردید که امتحان ورودی را برداشتید. ولی چرا کتاب های کمک درسی را ممنوع کردید؟؟
خوبه ولی اگه باز واسه ورودی پارتی بازی نکنن...
همه کار تو این مملکت خراب میشه. میگیم از کمبود فرهنگه .دیگه وای به روزی که بگندد نمک.
الان وقت اعلام کردنه؟شما نمیدونین بچه هایی که قصد شرکت تو این آزمون رو داشتن چند ماهه دارن زحمت میکشن .چقدر هزینه کردیم.الان بیست روز دیگه باید دفترچه میومد.میدونین چه بلایی سر انگیزه بچه هایی اومد که هشت ماهه دارن درس میخونن.خدا رو خوش میاد؟
سلام دوستان دختر من الان 3 ساعت گریه می کنه یعنی این احمق ها نمی فهمن 3 ماه به امتحان نباید اعلام کنن این خبر را؟ چرا دنبال ایجاد نارضایتی هستند ؟ همه چی باید برای ژن های خوب باشه؟ اینها باید بفهمن تو الان باید بگی 3 سال دیگه امتحان نیست نه 3 ماه به امتحان با روان یک مشت بچه دبستانی بازی کنن دختر من چنان زجه می زد که نفرین اون به تنهایی برای کل اینها کافیه
آموزش و پرورش تصمیم خوبی گرفت اما ای کاش برای دانش آموزان پایه نهم هم اجرا شود و ای کاش این تصمیم را اول مهر اجرا میکردند که من پدر بیچاره دو فرزندم را با هزینه کلان در موسسات آموزشی ثبت نام نمی کردم
آره. آفرین
الان خوب شد. هرکی پول داره بچه ش رو ثبت نام می کنه تو مدارس غیرانتفاعی که هزینه نجومی دارن و هرکی هم پول نداره مجبوره بچه ش رو بفرسته مدرسه دولتی با اون شرایط اسفبار.
آره. ماشالا. اینطوری دیگه تنها رقیب مدارس غیرانتفاعی رو هم حذف کردید و دیگه هر چقدر بخوان شهریه شون رو افزایش می دن. کشته مرده ی این برنامه ی توسعه تونم دیگه. معلوم نیس به کجا داریم می ریم ما. هرکی پول داره بچه ش با استعداده و باید رشد کنه و هرکی هم پول نداره بچه ش میشه خنگ و کؤدن
برید ببینید تو بقیه کشورها وضعیت سیستم آموزشی شون چطوره. اونا چطور استعدادها رو پیدا می کنن و پرورششون می دن.
الان چه وقته خبردادن تکلیف بچه هایی که این همه درس خوندن واین همه هزینه چیه حداقل سال تحصیلی جدیدورودی میگرفتین این قانون میموندبرای سال بعد،یااول سال تحصیلی اعلام میشد،الان چه وقتشه آخه
برای رونق مدارس غیرانتفاعی تنها کاری که می تونستند انجام بدند
خوب چرا مردم قول می زنید؟
سلام والا خیلی کار بیخودی بوده اگه میخواستن حذف کنن تابستان قبل از نام نویسی مدارس اعلام میکردن که والدین اینقدر برا بچه هاشون تو این گرونی هزینه نکنن والاببچه ای که غرق درس خوندن باشه و زرنگ هیچ موقع استرس نمیگیره والدین نگران هم مدرسه های دولتی که اجبار چندانی ندارند بر این مساله نام نویسی کنن
ببخشید حالا که آزمون حذف شده لطفاًجواب بدید که چه روشی برای ورود به این مدارس جایگزین شده
اگه می خواستن حذف کنن از اول سال می گفتن بچه ها دوساله شب وروز دارن می خونن الان می گن. تمام روحیه وانگیزه رو از دست دادن. این همه هزینه کردیم. برای چی؟ ویط سال که قانون اعلام نمی کنن. دخترم از دیروز همه اش گریه می کنه
واقعا براشون متاسفم
پایان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم
خدا ازتون نگذره
من برای فرزندم که امسال ششمه این همه هزینه کردم و وقت گذاشتم
حالا دو ماه مونده به ثبت نام اعلام کردید
چرا زودتر اعلام نکردید
همه کارتون غیر کارشناسیه هم خودمون هم بچه ها مونو موش آزمایشگاهی کردید خدا جوابتونو بده بذارید باشه هر کی استرس داشت نره اجباری که نیست ثبت نامش اختیاریه
متاسفانه این همه زجری که به بچه ها می دیم برای اینکه بتونیم اسباب رفتنشون از این مملکت رو راحتتر فراهم کنیم. تا به سرنوشت خیلی از ما تحصیل کرده ها که کاری متناسب با تحصیلاتمون نداریم دچار نشن. تا مثل ما نشن که با تحصیلات دانشگاه تهرانی یا بیکاریم یا کارهای دون شان انجام میدیم.
عمر خودمون و عمر بچه هامون بخاطر این همه مدیریت غلط و بی کفایتی آدم هایی که با شایستگی مدیر نشدن به هدر رفت.
کاش حذف ازمون را اوایل سال تحصیلی اعلام می فرمودید تا ما تا الان این همه پول کلاس تیزهوشان ندیم و به جاش فرزندمون را در کلاسهای ورزشی ثبت نام می کردیم. الان که فقط یک یا دو ماه مانده به ازمون .... کاش تصمیمات به موقع و زودتر اتخاذ شود تا مردم بدبخت دائم هزینه بی خودی نکنند.
مثل بقیه کاراتون ، حرف مفته. امتحان مدرسه نمونه و تیزهوشان حذف میشه، یه اسم جدید در میارن، اینبار اسم این مدارس را میگیرن مدارس دانش اموزان خاص یا برتر و....هیچ تغییری نمی توانید بدید.
نوشتن حذف امتحان ورودی به مدارس تیزهوشان و دولتی، این مدارس حذف نمیشن ظاهرا. فقط راه رو برای کسانی باز می کنن که پول دارند و می تونن بچه هاشون به این دبیرستان ها بفرستن.
بسیار عالی ، این کار واقعا عالی بود ازمون های ورودی باعث انواع و اقسام بیماریهای روحی و جسمی در بچه های ما شده. دختر من امسال ششمه و من واقعا نگران استرس فراوانی بودم که هم از طرف مدرسه به دانش اموزان وارد میشود و هم اضطراب درونی که خود بچه ها دارند و طبعا به دلیل اینکه قدرت درک کاملی ندارند نمیتوانند این اضطراب درونی خود را کنترل کنند. دختر من هر روز از نگرانی گریه میکنه و هر چقدر هم بهش میگم که نیازی به دادن این ازمون نیست اما چون در جمع همسالان خودش این رقابت هست نمیخواد کم بیاره.واقعا همین باعث میشه تمام استعدادها و تواناییها و خلاقیت دانش اموزان در قالب این ازمون از بین برود و شاید هیچ وقت شکوفا نشود. بهرحال بسیار ممنون و امیدوارم زور مخالفان و ....باعث حذف این طرح نشود چرا که منافع مالی بسیاری در خطر افتاده است.
سلام، یکی از بهترین تصمیمات دولت بوده، کاش برای دهم هم حذف کنند و ای کاش اصلا چاپ کتاب کمک درسی برای ابتدایی را ممنوع کنند
خيلى مسخره ست پس كيا ميرن اين مدارس به جاى اين كار ها صد جور سهميه ى ورود به دانشگاه ها رو كه براى نور چشمى هاتون گذاشتين بردارين همونطورى ملت به خواسته هاشون ميرسن سهميه ى شهدا جانبازان سربازاى گمنام ايثار گر مدافع حرم و ........
خدا را شکر ترا به جان عزیزتان قسم ورودی دهم و هم حذف کنین.التماستون میکتیم.
حذف ازمون از کلاس ششم عالی ترین مصوبه ای بود که انجام شد هم استرس بچه ها کم شد هم دست بعضی معلمان سود جو ومدارس فرصت طلب کوتاه شد که مدارس را تبدیل به مافیای پول وقدرت کرده بودن
شما که میگید ازمون حذف شه ...طرح جایگزین پارتیه حتما دیگه ؟الان چجور میخان انتخاب کنن برای مدارس نمونه و تیزهوشان ...کلا طرح ها بدون کارشناسیه...
گول نخورید بدتر شد حالا پارتی بازی و رشوه گیری بیشتر میشه خوب مدارس تیزهوشان که بی دانش اموز نمیمونه اونام میاند امتحان جداگانه برگزار میکنند بعدم پارتی دارها وارد میشند بچه های ما که زحمت کشیدند هیچی اینا میخوایتند بچه های دوست ورفیقلی خودشون رابچپونند تو ابن مدارس ازمون رابرداشتند حالا یال دیگه دوباره میزارند خدا ازشون نگذره که با روح و روان مردم و بچه ها بازی میکنند یکم فکر کنید بیخود تشکر نکنبد
چرا الان پس از پایان نیم سال اول الان یادشون اومده که بچه ها استرس دارن الان فکر نمیکنن که هدف را از بچه هایی که هشت ماهه دارن تلاش میکنن میگیرن
بسمه تعالی
واقعا آدم به تصمیم گیری این مدیران تاسف میخوره،چطور یک شبه یک آزمون مهم حذف میشه؟؟؟؟ این جای سوال دارد چون مدیران آموزش و پرورش اکثرا مدارس غیر انتفاعی دارند میخواند مافیای مدارس غیر انتفاعی راه بندازند. حیف به اون حقوق مدیریتی که میگیرید متاسفم برای تصمیم های اشتباهتان
بسمه تعال
دوست عزیز زیاد خوشحال نباش
اینها به فکر خودشان هستند به فکر مردم نیستن اینها میخواهند مدارس غیر انتفاعی خودشان پربشه اینها وزرای میلیاردی هستن . بازبچه های با استعداد مستضعفین میتونستن اونجا برن شاید بچه های خودشان نمیتونن قبول بشن و پارتی بازی هم اونجا نمیتونن بکنن این تصمیم را گرفتن واقعا اگه میخواستن این تصمیم وبگیرن چرا از قبل نگفتن تصمیمات غیر کارشناسی و یک روزه جای تاسف داره. اگه مدیریت بلد نیستید چرا برای کشور و خانواده ها مشکل ایجاد می کنید؟
وضعیت اموزش و پرورش و مدارس و معلمان نیز چندان مناسب نیست
لااقل در مدارس نمونه و تیز هوشان سر شاگرد به درس گرمه
وضع مدارس عادی دولتی هم (حداقل در شهر های بزرگ) معلومه !!!!! خدا اخر وعاقبت بچه های ما را بخیر کنه با این تصمیمات خلق الساعه
سلام چرا نظرات مخالف رو رو سایت نمیگذارید
خدا رو شکر لطفا آزمون دهم را هم حذف کنید و اینقدر بار مالی خانواده ها رو بالا نبرید واقعا برای دانش آموز کنکور سال آخر دبیرستان کافی است
از طرفی به جهاتی حذف این ازمونها خوبه ولی از طرف دیگه بد ,,,نمره که حذف شد و الان انگیزه رقابت حذف شد ما میمانیم و عدهای دانش اموز کم سواد در اینده ,,که کشیده میشوند به سوی مدارس غیر انتفاعی و کسب نمره بیست در دبیرستان برای تاثیر معدل در کنکور,,,,به نظرم به جای حذف ازمون باید راه حلی پیدا میکردند تا زمینه رقابت سالم رو فراهم کنند,,
دمتون گرم اگه یه کار درست کرده باشید همینه. ینی انقد خوشحالیم که باید جشن بگیریم به خاطر این قانون
ایول به این تصمیم . خوشحالمون کردید
این طرح خیلی خوب است بچه ها ی ششم با این طرح استرس شان خیلی کم می شود.
تا کی باید از تصمیمات یک شبه و بدون برنامه ریزی ضربه بخوریم حذف این آزمون ها خوبه ولی نه دراین زمان که بچه های ششم 8 ماهه در تلاشند و یک شبه با تصمیماتتون اونها رو دچار ناراحتی و استرس بکنین این تصمیم باید اول مهر گرفته بشه نه حالا در استانه آزمون و امید بسیاری از بچه ها رو نامید بکنن.....................
پسرم کلاس ششمه کلی هزینه کردیم .کلی درس خونده حالا هم بلاتکلیف .این تصمیم ابتدای سال تحصیلی باید اجرایی می شد یا سال اینده.در حق کلاس ششمی ها خیلی ظلم شد .روحیه پسرم خراب شده .اینهمه تلاش بی فایده ،چرا زودتر اعلام نکردن.این برنامه اگر هم درست بوده بسیار بی موقع وشتابزده اجرا شد.
سلام
ای کاش این تصمیم را اول مهر اعلام میکردند تا این همه مدت هم دانش آموزان و هم اولیا به زحمت نمی افتادند از خرید کتاب گرفته تا هزینه کلاس و تا عصر در مدرسه ماندن واسترس و اظطراب و...
خوش به حال مدارس غیر انتفاعی شد دانش آموزان مستعدی که امکان رفتن به غیر انتفاعی را نداشتند دلشون خوش بود به نمونه دولتی و تیزهوشان ،پولدارها که مشکلی ندارن بچشونو بهترین غیر انتفاعی بدون آزمون ثبت نام میکنن
من واقعا خوشحالم که این تصمیم رو گرفتید اما اگ من بخام برم نمونه دولتی باید چیکارکنم؟
اولا این قبیل تصمیمات باید در تابستان اتخاذ شود و این نشان میدهد الفبای مدیریت رو بلد نیستید حالا که همه دانش اموزان و اولیا هزینه دادند و وقت صرف کردند دوما قرار بود مدارس خاص حذف شود سوما زمینه رو برای پارتی و حضور اقا زاده هاتون فراهم کردید و نگفتید حالا با چه روشی برای ورود به این مدارس تهیه کردید
سلام ، واقعا طرح غیر کار شناسی هست ، اصلا ، درست نیست که اینده بچه ها رو تحت شعاع قرار میده ، میدوارم بتونیم ، با هماهنگی با هم در مقابل این اقدام غلط بیاستیم ،
الان من که تیزهوشانم
مدرسه ما میشه مثل مدرسه‌های عادی!
دخترم خیلی ناراحته میگه اولین قدمم رو چرا برداشتن یکی هم که می گه عیب نداره داد وبی داد میکنه و گریه می کنه حد عقل یه طحر جدید بزارن می گه ما بچه ها بد بختیم لطفا پیگیری شه متشکرم
لطفا امتحانات رو حذف نکنید
مدارس پابرجاست ولی ترکیب دانش آموزان با سفارش و تلفن و شهریه بیشتر دادن تامین می شود و فاصله ها باید رعایت شود پیله ورزاده همان پیله ور شود و موبدزاده موبد
تعجب می کنم از اینکه صحبت استرس و اضطراب می شود . راحت ترین و با نشاط ترین بچه ها ابتدایی ها هستند نه نمره ای نه فشاری ، به راحتی آب خوردن خیلی خوب و خوب را می گیرند . تنها وسیله ای که می شد به درجه ی سواد خواندن یک دانش آموز ششمی پی برد ، حذف شد ، آن هم بدون هیچ جایگزین مناسبی . آن زمان ها (پدران و مادران ما) مدرک کلاس ششم را که دریافت می کردند معلم می شدند . با توجه به امکانات آیا دانش آموز کلاس ششمی که ما تربیت می کنیم از جهت سواد می تواند کلاسی را اداره کند ؟ اگر آزمون تنش زا و اضطراب آور است پس با آزمون پرلز و تیمز که چهارم ابتدایی برگزار می شود چه تفاوتی دارد ؟
سلام تورو خدا ازمون نمونه دهمهم حذف کنید شبا از استرس گریم میگیره
اگر آزمونی نباشد کتاب کمک آموزشی هم نیست به همین سادگی
جالبه که کلا پوپولیسم بیداد میکنه.همه میگن چون بچه من نتونسته بره تیزهوشان پس بده.چهار تا خواهر و برادر بودیم و چهار نفر هم از راهنمایی بدون کلاس خصوصی قبول شدیم و البته اخرینشون که من بودم سال ۷۹بود.بهترین و شیرین ترین دوران زندگیم رو اونجا داشتم و خیلی متاسفم برای اتخاذ تصمیمات عوام پسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
همه حصودن
ممنون از اين که اين کار رو انجام داید
سلام خیلی خوبه که حذف میکنید طفلی بچه ها پر از استرس هستن
ممنوووووون دستتون دردنکنه
خوب حذف کردید . ملاک ثبت نام چی هست ؟
سلام آقای وزیر
شما هم مثل بقیه شب می خوابین صبح تصمیم جدید میگیرین...
نمیشد اول سال تحصیلی این تصمیم مهم و سرنوشت ساز رو میگرفتین. خانواده های بیچاره کلی هزینه کردن .اما الان باید با امثال بچه های شما بیسوادهای تازه به دوران رسیده درس بخونن آخر هم آقازاده های شما میشن وزیر و دکتر مهندس بچه های باهوش ما کارگر ...
ممنون
بچه ای نداره کسی که بفرسه مدرسه باید پولشون هم بدید که بیارن بچه هاشون پیش ما
از امسال این مدارس هم میشن پارتی بازی تو مدرسه معلم ها با ضد و بند و دادن نمره الکی به اقوام و اشنایان و زیرمیزی دهندگان نمره میدن و سفارشات به مدارس تیزهوشان شروع میشه کاش ازمون باشه کمتر حق خوری میشه .اینجا ایران است فاسد ترین نظام اداری در جهان
من خیلی از آموزش و پرورش ممنونم بخاطر این تصمیم عاقلانه.من خودم امسال دانش آموز هشتم هستم و متاسفانه من هم قربانی این آزمون مضخرف شدم.چرا هیچکس متوجه نمیشه یک بچه ۱۲ساله توان این همه سختی رو نداره؟الان که به سختی های اون یک سال فکر کنم هنوز که هنوزه به گریه میفتم.من جزو افرادی بودم که حتی یک نمره ۱۹هم در تمام سالهای تحصیلم نداشتم اما در این آزمون موفق نشدم.کی میخواد جواب اشک ها و شب بیداری های منو بده؟خواهش میکنم اینقدر سخت نگیرید به بچه ها که عمری حسرت اون لحظه هاشونو بخورن.کلاسهایی که من رفتم و هزینه هایی که خانوادم کردن به درک.من تا چند ماه افسردگی گرفتم بعد از دیدن نتایج این آزمون.امیدوارم برای آزمون ورودی نهم به دهم هم فکری بکنن.من باز از هفتم دارم خودم رو برای این آزمون آماده میکنم اما الان لا اقل خودم تصمیم گرفتم تلاش کنم نه به اجبار مدرسه و خانواده.
استرس و اضطراب دیگه چ حرف چرتیه.. مدارس عادی دولتی پر از دانش آموزاییه ک فقط حاشیه هستن اونم در نهایت بی قانونی چرا کسی که معدلش 15 نمیشه دینی به زور ده میاره باید تو این مدارس باشه اونم تجربی بخونه
.ما هم ک پول مدارس غیرانتفاعی رو نداریم چرا بچه ی ما نتونه بره ی مدریه ی دولتی عالی مث تیزهوشان؟؟؟با این تصمیمات مطمئنم نالایق ترین مسولان رو داریم
آیا می دانید مردم چرا به مدارس نمونه و تیزهوشان بیشتر بها می دهند؟ بخاطر اینکه وضع مدیریتی مدارس عادی به قدری گند و ول انگارانه است که مردم علاوه بر آموزش نگران وضعیت پرورشی فرزندانشان هستند که مبادا بچه هایشان از دستشان برود. اما چون روی مدیریت،کادر و دبیران مدارس نمونه و تیزهوشان حساسیت بیشتری وجود دارد و انتخاب شده هستند و احتمال آسیب فرزندان مردم در این مدارس کمتر است، مردم بیشتر به این مدارس علاقه نشان می دهند. بنده مدارسی سراغ دارم که بخاطر مدیریت قوی مدرسه، مردم برای ثبت نام فرزندانشان به این مدارس بیشتر از مدارس نمونه و تیزهوشان راغبترند.
متاسفانه اين تصميم هم عجله اي بود مثل تصميم 3-3- 6- اگر كارشناسي بود بايد قبل از سال تحصيلي اعلام مي شد همچنيني بايد امسال هم برگزار مي شد و بعد بررسي همه جانبه و بعد تصميم گيري مي شد چو ن اين تصميم بسيار غلطي است و باعث رانت و فساد مي شود زودتر اين مصوبه را عوض كنيد و از سالهاي بعد با بررسي بيشر
سلام متاسفام من هم یکی از والدین نسل سوخته ام حالا طفلی نوبت بچه هامونه خدا به خیر کنه
لطفا از کودکان بی بضاعت و آنهایی که مادر سرپرستشون هست حمایت کنین چون بچه هایی که سختی می کشند بیشترین انگیزه را برای سعود دارند شما با حذف آزمون نمونه دولتی این حق اونارو پایمال کردید
خدا پدرتان را بیامرزد . بزرگترین ظلم در اموزش و پرورش جداسازی دانش اموزان بود. نخبه پروری باعث تفرقه و اختلاف طبقات اجتماعی و کم کاری و پر روئی و پر ادعایی و رکود احساس و عاطفه و انسانیت و بی احترامی بزرگ به معلمین و کم ارزش جلوه دادن فعالیت اکثر معلمین و تجارت وبازی با ابرو و حیثیت بعضی از معلمین بزرگوار میشد . خلاصه مدرسه ودرس صرفا جنبه تجارت گرفته بود هرکس پول دارد با هزار دوز و کلک دوپینگی فرزندش را صرفا برای پزشک شدن اماده میکند . مملکت را مهندس و صنعت پیشرفت میدهد. نه پزشک . پزشکان اکثرشان در دوره حاضر صرفا برای پول پرشک میشوند ولا غیر .من دو فرزندم در تیز هوشان در خواتده اند بکی سال پنج دامپزشکی و یکی اماده برای کنکور فقط پزشکی . حالا انسانیت کجا قرار دارد نمیدانم .خوشبختانه خودم هم معلم هستم .ولی از خودم وبعضی از معلمان خجالت میکشم . وزرا ما و دولت نسل جوانان ما را با تبعیض ها نابود کرده اند . نسل پر توقع بیکار بیعار کم کار پر ادعا . ولی ای کاش تمام مدارس را در هم ادغام کنند و شغل معلمی را احیا کنند . با تشکر از وزیر محترم و با هرض پوزش از همه معلمان و اولیا دانش اموزان.
واقعا خوشحال شدم که این تصمیم بی تدبیر و نا امید کننده را گرفتید. چون نشان دادید:
1) بر خلاف صحبت هایتان که به فکر دانش آموزان هستید، اصلا نیستید. چون استرس و بدبختی کنکورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد که صد برابر از این بالاتر است.
2) اول تصمیم می گیرد و سپس فکر می کنید.
3) اگر به فکر بچه ها بودید، این کتاب های مزخرف و بدرد نخور را کوتاه و کوچک می کردید.
4) تنها مسیری که یک نفر از طبقه کشاوز می توانست به طبقه اشراف نفوذ کند، همین بود که بسته شد.
5) همه چیزتان به همه چیزتان می آید.
6) با این تصمیم، تمامی مشکلات مملکت و آموزش و پرورش حل شد.
با سلام.من اصلا از این طرح راضی نیستم.پسر من از تابستون از تفریحاتش از مهمونی و گردشش زده نشسته درس خونده اون وقت الان وسط سال اعلام میکنن ازمون حذف شده.خانواده ها اینهمه هزینه کردن وزحمت کشیدن اخرش هیچی ب هیچی.حالا اونایی که پول میدن بچه هاشونو تو مدارس خاص ثبت نام میکنن اونایی که پول ندارن تماشا میکنن.این واقعا ظلمه.
واقعا تصمیم اشتباه و غیرمنطقی ای هست. اخه الان که کمتر از سه ماه مانده به ازمون باید چنین ازمون مهمی رو حذف کنند و ایینجوری بچه های ششم و خانواده هاشون رو افسرده و مضطرب کنند. واقعا که اینجوری مردم رو به بازی میگیرید. اخه اگرنجوه ی ازمون اشکال داره. نوع ازمون و گزینش برای ورودی رو تغییر بده، نه کامل مدارس تیزهوشان و نمونه رو بردارین.اخه اگر همه مدارس عادی بشن و زرنگ و تنبل و درس نخوان، اونم در دوره ی نوجوانی در کنار هم قرار بگیرند، و بارعلمی فرزندانمون پایین بیاد ، چگونه کشورمون پیشرفت کنه و چه سرمایه های ذهنی که هدر میره. واقعا متاسفم برای کشورم و مردمم
من یکی از دانش آموختگان مدارس تیزهوشان هستم. الان دکتری فیزیک هستم. این مدرسه یکی از بهترین دوران زندگی من بود. بهترین محیطی که تا به حال توش بودم. واقعا متاسفم که دارن نابودش میکنن.
نتیجه کار آن دختر وزیر آموزش و پرورش که در کار قاچاق پوشاک بود، چه شد؟
با سلام.من اصلا این طرح رو قبول ندارم.پسر من از تابستون داره زحمت میکشه و درس میخونه از تفریحاتش گذشته .اینهمه هزینیه کردیم براش خیلی ظلمه که نتیجه نگیره.اینجوری بچه ها بیسواد بار میان.انصاف نیست
چقدر ادم متاسف میشه از این نظرات ...جدا کردن خوب و بد ..کم هوش و بی هوش و باهوش !!دبیران مدارس عادی بد و . مثل اینکه باورتون شده سخت کوش همون تیزهوشه و اینکه باهوش ها تمام نمراتشون بیست بایدباشه !!اگه انشتین رو بیارین تو ازمون ها رد میشه ...بساط این تبعیض زودتر از این باید جمع میشد. در کل کشور یه مدرسه واسه همون نخبه های واقعی کافیه نه تو هر شهرستان صد تا تیزهوش!!!
کیفیت بد نظام اموزشی بخصوص در ابتدایی رو با صرف اینکه ازمون رو حذف کنید بهبود پیدا نمیکنه. البته بسی جای خوشوقتی داره که بساط و دکه این موسسات بیخود تخته بشه و البته بچه ها از حالات متوهم گونه من نابغه هستم و بقیه خنگ و این سری رفتارهای خودبرتربینی تا حدی خلاص میشن. ولی کیفیت پایین اموزش و پرورش در ایران با این روشهای سلبی و حذفی خیلی درست نمیشه.
با سلام ؛ اقایان عزیز اموزش وپرورش لطفا سریع تر نحوه ادامه تحصیل بچه های با هوش را تشریح کنین.اینقدر دانش اموزان و اولیاء را سردرگم نکنین. این طرح شهاب چی؟
یعنی الان کسایی که متوسطه اول پایه ی نهم تو مدارس نمونه دولتی هستن ، برای سال بعد دوباره میتونن آزمون بدن؟
خیلی کار مسخره ای کردید
باعرض سلام خدمت شما ی سوال داشتم چرا اینو زودتر نگفن ما انقدر هزینه کردیم انقدر خوندیم انقدر زحمت شبانه روزی کشیدیم پس چه چوری وارد مدارس سمپاد بشیم؟ایا این تصمیم واقعیت داره یا اشتباه و برا امسال عملی می شه یا نه لطفا پاسخگو باشید
اه این دیگه چه وضعیتیه واقعا که من دلم نمیخواددتوی مدرسه های معمولی درس بخونم حیف شدم رفت اه
شماهایی که میگید عالی شد حتما بچه هادون تنبل هستن خوش حال هستین که دیگه جلو بقیه کم نمیارن
اه هر روز به خواب میبینید
یه سری نظرات جالبه البته ناشی از نا آگاهی از مدارس عادی هست نمیدونن چه وضع بدی داره
دوستان نگران استرس بچه هاشون اجباری نیست که بچه های شما شرکت کنه. برید همون مدارس عادی بذارید بقیه خانواده ها و بچه ها که استرس دوس دارن خودشون تصمیم بگیرند
خانواده هایی که مخالف حذف آزمون هستین با هم هماهنگ کنید برید دیوان عدالت اداری شکایت کنید تا مصوبه لغو بشه و اصلا کوتاه نیاید. این آزمون قدمت زیادی داره دیوان عدالت اداری میتونه این مصوبه رو لغوش کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان