بازدید 8098
۱
گزارش

حکم تحسین برانگیز فدراسیون برای مرد جنتلمن فوتبال ایران

حسین کلانی یکی از پایه های محکم قهرمانی های سریالی فوتبال ایران در قاره آسیا در دهه طلایی 50 بود و در کنار بازی تحسین برانگیز، همواره از لحاظ اخلاقی جزو نوادر فوتبال ایران به شمار می رود
کد خبر: ۷۷۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷ 04 February 2018

حسین کلانی، چهره موقر و فرهیخته فوتبال ایران، با حکم مهدی تاج عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال شد.

به گزارش تابناک ورزشی، با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، رییس فدراسیون فوتبال حسین کلانی آقای گل دهه پنجاه فوتبال ایران و آسیا را به عضویت کمیته فنی درآورد. هیات رئیسه فدراسیون در جلسه اخیر خود با پیشنهاد کمیته فنی موافقت کرد تا کلانی به عضویت این کمیته درآید. حسین کلانی یکی از پایه های محکم قهرمانی های سریالی فوتبال ایران در قاره آسیا در دهه طلایی 50 بود و در کنار بازی تحسین برانگیز، همواره از لحاظ اخلاقی جزو نوادر فوتبال ایران به شمار می رود. او همچنین بازدن شش گل دومین گلزن برتر تاریخ شهرآورد تهران پس ازمرحوم صفر ایرانپاک است. وی پس از پایان دوران بازی حرفه ای به آمریکا رفت و با مدرک مهندسی معماری به ایران برگشت.

کلانی که در دوران بازیکنی اش ستاره بی بدیل پرسپولیس محسوب می شد، توانست ۴بار آقای گل شود، ۲ بار در جام منطقه‌ای ایران (یک بار مشترک با صفر ایرانپاک)، یک بار در جام باشگاه‌های تهران (۱۳۴۸) و یک بار در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲. آماری که هیچ بازیکن دیگری در تاریخ فوتبال ایران شبیه آن را هم ثبت نکرده است. این ستاره با مطالعه و اندیشمند می تواند در کمیته فنی منشا تحولات ریشه ای در نحوه اداره تیمهای ملی فوتبال ایران باشد.

حکم تحسین برانگیز تاج برای مرد جنتلمن فوتبال ایران

امیدصبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کار پسندیده ای انجام شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل