بازدید 2808
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان:

سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر است

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر اعلام شده در حالی که در دنیا دو و نیم متر است.
کد خبر: ۷۷۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 04 February 2018

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر اعلام شده در حالی که در دنیا دو و نیم متر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود معزی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: اعتقاد داریم یک تعلیم و تربیت غیررسمی گریبان گیر تعلیم و تربیت رسمی کشور شده است؛ با جذابیت و شیرینی دانش آموزان را به خود جلب کرده و بر ماست که از دانش آموزان و فرزندان خود مراقبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه در کشور، ورزش است، تصریح کرد: در بیمارستان نفت ۶ هزار آنژیو انجام شده یعنی سالانه ۵۰۰ عمل که نزدیک به ۶ میلیون تومان هزینه برای هر فرد دارد؛ برای پیشگیری از این مسئله باید با فقر حرکتی مقابله کرد.

معزی تصریح کرد: معلم ترین معلم ها و گران سنگ ترین آنها تربیت بدنی (با جسم) و پرورشی (با روح) هر دانش آموزی ارتباط دارند؛ به شرط همراهی خانواده ها دانش آموزان می توانند پله های ترقی را به خوبی طی کنند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ساحت ورزش و پرورشی، جزو ساحت های زیستی و بدنی هست؛ هدف آن توسعه سواد حرکتی بوده و جزو سیاست های اداره کل تربیت بدنی است.

معزی با اشاره به اینکه در برنامه های آموزش و پرورش افزایش سرانه ورزشی و زیرساخت های تربیت بدنی دیده شده است، گفت: در استان خوزستان بالغ بر یک میلیون دانش آموز داریم که نیم درصد آنها استثنایی، ۵۳ درصد ابتدایی، ۲۷ درصد متوسطه اول و ۱۷ درصد متوسطه دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت دانش آموزی خوزستان پسر و ۴۸ درصد دختر هستند، ادامه داد: یک هزار و ۸۰۶ معلم تربیت بدنی در استان خوزستان داریم؛ همچنین نزدیک به ۶۰۰ نفر معلم هم کمبود داریم.

معزی با اعلام این خبر که امسال سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر اعلام شده در حالی که در دنیا دو و نیم متر است، گفت: ۳۵۰ هزار دانش آموز امسال در المپیاد ورزشی استانی شرکت کردند و در کشور نیز رتبه سوم را جذب کردند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای صیدون، باغملک و آغاجری لازم التوجه هستند، گفت: ۱۰ منطقه در اهواز داریم که نیاز به احداث کانون ورزشی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار