بازدید 1964

وزیر علوم: لزوم ارتقای کیفی دانشگاه‌ها

کد خبر: ۷۷۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 04 February 2018

غلامی گفت: باید به جایی برسیم که در بخش دولتی از دانشجویان فارغ‌التحصیل خواهش کنیم با ما همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی، وزیر علوم در مراسم بیست و ششمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب اساتید دانشگاهی ذخیره علمی کشور هستند،گفت: بیست و ششمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نشان دهنده یک حرکت مستمر است که انشا الله در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت؛ جا دارد از اساتید و نخبگانی که که علی‌رغم همه محدودیت‌ها موجبات سربلندی کشور را فراهم کردند، تقدیر شود باید این را بدانیم که پیشرفت علوم بر اساس علاقه این عزیزان بوده و ریشه در وجود اشخاص و استعدادهای فردی دارد.

وزیر علوم و فناوری با بیان مطلب که در حوزه های آموزشی نیاز به تحولات جدی داریم، گفت: باید با سرعت و دقت مسیر رشد علمی را دنبال کرد، محور اصلی این مسیر تحول کیفی در نظام آموزشی است که در ذیل ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها صورت می گیرد.

غلامی با اشاره به این مطلب که در بحث آموزش عالی کشور باید توانمند سازی فارغ التحصیلان را مورد توجه قرار داد، گفت: دانشجویانی که در کنار اعضای هیئت علمی، مراکز علم و فناوری را در سطح جامعه به کار می‌گیرند یا مراکز فکر و اندیشه را راهبری می کنند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وزیر علوم افزود: باید به جایی برسیم که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل نیازی به استخدام در مراکز دولتی نداشته باشند بلکه ما در بخش دولتی خواهش کنیم تا آنها در قالب قراردادهای علمی با ما همکاری داشته باشند.

غلامی یادآور شد: در دانشگاه‌ها همیشه به دانشجویان توانمندمان افتخار کرده و خواهیم کرد تقاضا داریم دانشگاه‌ها با نگاه ویژه به آینده در فعالیت‌های پژوهشی و علمی خود برنامه محور باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل