بازدید 20643

موج ارزانی مسکن در راه است

کد خبر: ۷۷۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 04 February 2018
کارشناس مسکن با اشاره به تلاش نافرجام برخی مالکان برای گران‌فروشی مسکن، گفت: با توجه به این‌که تقاضا‌های موثر وارد بازار مسکن می‌شود، روند افزایش قیمت غیرواقعی در برخی مناطق پایتخت متوقف شده و رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس شوکتی در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که از ابتدای امسال تا پایان دیماه مطابق حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در تهران خرید و فروش شده است، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال گذشته حدود ۱۳۳ هزار فقره معامله در تهران ثبت شده بود.

وی با اشاره به این‌که مطابق آمار بانک مسکن نیز تا پایان دیماه امسال پرداخت تسهیلات خرید مسکن نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر در مناطق شمالی تهران، برخی مالکان که همچنان تحت تاثیر انتظارات تورمی قرار دارند حدود ۴۰ درصد به قیمت واحد‌های نوساز خود اضافه کردند.

وی در عین حال با اشاره به این‌که با توجه به افزایش قیمت‌ها طی سال‌های گذشته این اقدام برخی مالکان نتیجه عکس داشت، تصریح کرد: واقعیت آن است که بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد و به همین دلیل علی رغم تلاش برخی برای گران کردن مسکن، قیمت‌های واحد‌های مسکونی نوساز در حال بازگشت به نرخ‌های قبلی است.

وی تاکید کرد: به خریداران واقعی مسکن توصیه می‌شود ورود به بازار مسکن را به زمانی موکول کنند تا این بخش ثبات بیشتری برخوردار شود.

کارشناس مسکن با بیان این‌که در ادامه افزایش قیمت مسکن طی چند ماه آینده را کمتر از نرخ تورم ارزیابی کرد و با اشاره به روند افزایشی معاملات مسکن گفت: با توجه به طرح‌های دولت برای پرداخت تسهیلات، روند معاملات مسکن در متراژ‌های متوسط رو به رشد بوده، در عین حال به هیچ عنوان جهش قیمت مسکن در بازار روی نخواهد داد.

شوکتی همچنین با اشاره به جدیدترین آمار مسکن، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه نخست امسال حدود ۵۷ درصد واحد‌های مسکونی معامله شده در تهران از متوسط قیمت هر مترمربع یعنی ۵.۲ میلیون تومان کمتر بوده که این مسئله حکایت از ورود مصرف‌کنندگان واقعی به بازار مسکن دارد.

وی با یادآوری این‌که بیشترین تقاضا در تهران برای واحد‌های مسکونی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلوین تومانی بوده است، افزود: بیشترین تقاضا نیز برای واحد‌های مسکونی با مساحت کمتر از ۸۰ مترمربع بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۷
مالکان اقدام به افزایش قیمت کنند کو خریدار؟ قدرت خرید مردم همچنان پایین هست
مسکن نیاز اساسی است. مگه میشه تا چند ماه غذا نخرد. مگه میشه حتی یک شب با زن و بچه توی خیابان زندگی بکنی. یا باید اجاره کنی یا باید بخری. این وظیفه دولت است که مسکن برای مردم تهیه کند
بازار مسکن بسیار سردرگم شده و نه فروشنده و نه خریدار نمی دانند چه کنند! این وضعیت به رکود دامن میزند و اگر روند افزایشی ارز و طلا ادامه داشت باشد قطعا مسکن دچار رکودی بدتر از قبل خواهد شد.
مگر همان سال قبل كه ارز گران شد مسئولين وعده كاهش نمي دادند. واقعا چه شد ؟ پايين نيامد كه هيچ بالاتر هم رفت . حالا حكايت مسكن و ساير اقلام همين است. ضمنا اين افزايش در واقع ناشي كاهش ارزش پول ملي ست . نه رشد قيمتي
با این همه گرانی مصالح و نرخ ارز و... ارزانی مسکن دیگه محاله... نهایتا همین قیمتها بمونه مدتی ولی ارزان بسیار بسیاااااار بعیده
مثل دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالت خوبه تابی جون.دلار پرواز کرد تو از ارزونی حرف میزنی؟
باور کردیم
کاملا اشتباه هست.
چی گرون شده که بعد از آن ارزان بشود.
کسی که که چه دلالان چه مصرف کننده چیزی را نمی خرند که ارزانتر بفروشند.
وقتی بلوار کاشانی در منطقه 5 تا چند ماه پیش نوساز حدود متری 7.5 میلیون بود و حالا رو متری 9.5 -10 پیش فروش میکنند...این چه جوری میاد پایین.
بالعکس به دلیل کاهش سود بانکی و افزایش قیمت تمام شده و عرضه کم واحد مسکونی و تجمع تقاضا و کمبود واحد مناسب در بازار ...به شدت هر روز در حال گران شدن است.
منطقه 5 از اول سال تا امروز بیشتر از 30-35 درصد رشد داشته است.
مثل دلار ديگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
فکر نکنم!
قیمت ها باید منطقی باشه

خانه های نوساز که با یک زلزله 5 ریشتری کامل ویران میشه
شما تو هر محله قیمت زمین کلنگی رو در بیار . بعد ببین چند طبقه توش اجازه میدن بسازی و هر طبقه چند متر مفید و غیر مفید. بعد قیمت ساخت تو منطقه رو هم برآورد کن . بعد ببین قمت ها بالاس یا حتی پایین هم هست . دستمزد سازنده رو هم هرچی فکر می کنی منصفانس حساب کن . این از نو ساز . کهنه ساز هم که قیمتش بر اساس نوساز همون محله قابل اندازه گیریه .
مگه اکثر اقشار جامعه وضعیت اقتصادیشون چطوریه که بخوان تو هر حالتی خونه بخرن؟هرچقدر میخواد گرون بشه.بشه.چاره ای جز ارزون کردن و رسوندن به توان مردم وجود نداره.نباید به ملک به عنوان سرمایه گذاری نگاه کرد
کارشناس جان همه مصالح و دستمزدها و مالیاتها و حق اشتراکهای اب و برق رفته بالا میشه خونه بیاد پایین؟
ده ساله ميگن مسكن ميخواد ارزون شه . زمين متري 1000 تومن شده متري 10 ميليون هنوز ميان ميگين قراره ارزون شه...
عجب تخلیلی!!!!!!!!!!!! دلار 4800 و ارزونی خونه؟
کشنبه 15 بهمن
دلارآمریکا درآستانه ثبت رکورد تاریخی 5000 تومان !!!
دلار آمریکا 4810 یورو 6160 پوند 6780 دلار کانادا 4020 تومان !!!!
خخخخخخخخ فعلا که موج گرانی ارز و همه چیز در راه است !!!!!!!!!!!! خوابی برادر دلار رفت روی 4800
اي كاش يه نظارتي رو اين كار بود واقعن با اين قيمت ها چجوري ميشه خونه خريد؟ از تابستون تا الان كلي رفته رو قيمت ملك ها تو مناطق غربي تهران و البته بنگاه ها هم مگس مي پرونند
علیرغم تلاشهای شبانه روزی برخی رسانه ها برای القای کاهش قیمت مسکن به دلایل زیر درسال 97 افزایش قیمت مسکن ادامه داشته وتشدید خواهد یافت:
1- کاهش مستمر نرخ سود بانکی وکوچ سرمایه هابسوی بازارهای امن وسوده مثل مسکن و ارز وطلا
2- جهش قیمت ارز
3- افزایشقیمت نفت
4- افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه های ساخت وساز
5- کاهش شدیدعرضه وساخت وسازمسکن در 5 سال گذشته
مثل موج ارزانی دلار که درراه بود؟! البته خیلی دیرکرده الان دیگه باید میرسید شاید گرگ هاتوراه خورده باشنش !!!
آقای کارشناس مسکن افزایش وام وقدرت خرید یعنی افزایش تقاضا و افزایش تقاضا یعنی افزایش قیمت !!!
الو .... داداش دست نگه دار فعلاخونه نخر میگن موج ارزانی قیمت مسکن در راه است وایستا تا برسه بعد بخر !!!!!!!!!!!
با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی ارز در چند ماهه اخیر و لحاظ کردن توروم سالانه ، سال بعد قیمت مسکن حداقل ۵۰ درصد افزایش خو اهد داشت.
حتی اگر مردم قدرت خرید هم نداشته باشند ، افزایش خواهد داشت و دچار رکود تورمی خواهیم شد.
گران شدن چه آسان ارزان شدن چه مشکل ؟
دلارم دولت میگفت گرون نمیشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر