بازدید 2275

افزایش نارضایتی در بدنه نیروهای مسلح مصری از بازداشت «سامی عنان»

در پی تصمیم السیسی برای دور کردن همه رقبای خود از صحنه انتخابات و بازداشت سامی عنان رئیس پیشین ستاد کل ارتش مصر، گزارش ها حاکی از آن است که نارضایتی در بدنه ارتش این کشور شدید شده است.
کد خبر: ۷۷۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 04 February 2018

در پی تصمیم السیسی برای دور کردن همه رقبای خود از صحنه انتخابات و بازداشت سامی عنان رئیس پیشین ستاد کل ارتش مصر، گزارش ها حاکی از آن است که نارضایتی در بدنه ارتش این کشور شدید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، بعد از سیاست های «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر برای حذف مخالفان خود از صحنه رقابت های انتخاباتی این کشور گزارش ها حاکی از آن است که میزان نارضایتی در نیروهای مسلح مصری در پی وارد کردن ارتش به این سیاست ها افزایش پیدا کرده است.

بعد از تصمیم سامی عنان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر، ارتش مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سامی عنان هنوز از ارتش بازنشسته نشده است و با متهم کردن او به دست داشتن در جعل مدارک و تخلفات انتخاباتی او را بازداشت کرد.

گرچه عبدالفتاح السیسی دیگر رقبای خود مانند احمد شفیق و احمد قنصوه را نیز با اعمال فشار و صدور احکام زندان از رقابت های انتخاباتی دور کرده است اما متهم کردن سامی عنان و زندانی کردن او که یکی از ژنرال های کارکشته ارتش مصر است پیامدهای زیادی به همراه داشته است.

به گفته منابع آگاه، این اقدام عبدالفتاح السیسی خشم شدیدی را در نهادهای نظامی و نیروهای مسلح مصری ایجاد کرده است و این ناراحتی فقط به جلوگیری از حضور او در انتخابات ریاست جمهوری محدود نشده بلکه رفتار تحقیر آمیز و توهین آمیز با یکی از فرماندهان بزرگ ارتش مصر است که خشم نیروهای مسلح مصر را برانگیخته و فرماندهان میانی را وادار کرده تا از فرماندهان ارشد بخواهند از رقابت های سیاسی مصر دوری کنند.

این منابع تأکید کرده اند که مسأله زندانی کردن سامی عنان در زندان نظامی بیشتر از هر چیز دیگری نگرانی ها نسبت به انشقاق در بدنه ارتش مصر را افزایش داده است زیرا سامی عنان رئیس ستاد ارتش مصر بوده و همه فرماندهان فعلی این کشور در شورای عالی نیروهای مسلح برای او احترام نظامی قائل بوده اند.

این منابع تأکید کرده اند، با توجه به اینکه بازداشت سامی عنان بخشی از جنگ سیاسی در مصر است، رفتار تحقیر آمیز با او می تواند چهره نهادهای نظامی مصر را مخدوش کرده و احترام و اعتماد به ارتش را در افکار عمومی از بین ببرد.

بر اساس این گزارش ارتش مصر از السیسی خواسته تا نام ارتش را در دعواهای سیاسی خود وارد نکند و ناظران سیاسی مصر نیز هشدار داده اند که تاوان هرگونه نارضایتی عمومی در آینده به وسیله ارتش مصر پرداخت خواهد شد و این بسیار خطرناک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان