بازدید 2273

پنتاگون ارسال سلاح زمین به هوا برای شبه‌نظامیان سوری را تکذیب کرد

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به ساقط شدن یک جنگنده روسی در شمال سوریه گفت هرگز سلاح زمین به هوا برای شبه‌نظامیان و مسلحین این منطقه ارسال نکرده است.
کد خبر: ۷۷۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 04 February 2018

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به ساقط شدن یک جنگنده روسی در شمال سوریه گفت هرگز سلاح زمین به هوا برای شبه‌نظامیان و مسلحین این منطقه ارسال نکرده است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا ارسال سلاح‌هایی از نوع زمین به هوا برای شبه‌نظامیان شمال سوریه را تکذیب کرد.

«اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون شامگاه شنبه و ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن یک جنگنده روسی بر فراز شمال سوریه، تاکید کرد که تا کنون هیچ سلاح موشکی دوش‌پرتابی در اختیار متحدان کُردی خود قرار نداده‌اند.

پاهون به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «آمریکا هنوز هم به نبرد با داعش متمرکز است. ایالات متحده هیچکدام از شرکایش در سوریه را به سلاح‌های زمین به هوا مجهز نکرده و قصد چنین کاری را نیز در آینده دارد.»

وی البته گفت اعتبار چنین ادعاهایی را بررسی می‌کنند و از اسپوتنیک خواست باقی ماجرا را از دولت روسیه پیگیری کند.

گروه تروریستی جیش‌النصر روز شنبه تصویری از یک جنگنده در حال سقوط را منتشر کرده و مدعی شد این جنگنده یک فروند سوخو 25 روسیه است که آن در نزدیکی روستا معسران در استان ادلب ساقط کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز با تایید خبر هدف قرار داده شدن جنگنده خود بر فراز سوریه، گفت هر 2 خلبان آن کشته شدند.

پس از این خبر رسانه‌های روسی، آمریکا را عامل دستیابی شبه‌نظامیان و عناصر مسلح در سوریه به سلاح‌های زمین به هوا و دوش پرتاب معرفی کردند.

مقامات دولتی ترکیه نیز می‌گویند واشنگتن از چند ماه قبل تا کنون بیش از 5هزار کامیون مملو از تسلیحات برای شبه‌نظامیان کُرد سوری ارسال کرده و قصد دارد گذرگاهی تروریستی در شمال سوریه ایجاد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار