بازدید 4972
۴

انتقاد بطحایی از آزمون‌های پی در پی در مدارس

کد خبر: ۷۷۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 04 February 2018

وزیر آموزش و پرورش در توئیتی آزمون‌های پی در پی در مدارس را موجب نهادینه شدن اضطراب در دانش‌آموزان دانست.

به گزارش خبرآنلاین، سیدمحمد بطحایی نوشته است: دانش‌آموزان اسیر آزمون‌های مداوم هستند؛ از آزمون‌های ورودی مدارس تا کنکور، ما اضطراب را در روح آنان نهادینه کرده‌ایم. ⁧گام نخست: حذف آزمون‌های بی‌ثمر در دوره ابتدایی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
سلام
این موضع گیری های جناب وزیر بسیار امیدوارکننده است . کمی آشنایی با تحقیقات علمی درباره آموزش وتربیت کودکان به ما توصیه میکند که روش های نادرست آموزش وسنجش دانش آموزان را ادامه ندهیم .امیدوارم وزیر محترم سرچشمه های این روش نادرست و این آزمون هایی که یادگیری مفهومی مختل می کنند را شناسایی و اصلاح بفرمایند.
متاسفانه کار اموزش و پرورش شده یاد دادن یکسری مطالب حفظی درحجم بالا و دانش اموز کاراش شده حفظ مطالب و گرفتن نمره و از پرورش و تفهیم مطالب خبری نیست و نتیجه ان شده که اصلی ترین و واجب ترین مطالب از قبیل انشا نویسی ادبیات تاریخ واقعی بهداشت اداب و معاشرت که رکن اساسی برای ورود به جامعه برای هر فرد میباشد فراموش شده و جای ان را معادلات سنگین ریاضی فیزیک و شیمی در حجم بسیار سنگین گرفته و خروجی ان یکسری افراد با کمترین سواد و با حداقل توانایی ها شده است و جالب اینکه با علم به این وضعیت هیچ یک از مسیولان اموزش و پرورش حاضر به تغییر و اصلاح رویه نیستند و دچار جهل مرکب هستند
ضمن تشکر از توییت وزیر محترم آموزش و پرورش، به قدری بازار آزمون های بی مورد که چیزی جز وارد نمودن استرس به خانواده ها و دانش آموزان به همراه نداشته و هزینه های سرسام آور که والدین به اجبار باید پرداخت کنند زیاد شده و رقابت شدیدی بین آنها برای جذب مشتری در گرفته که نگو . آقا تورا به خدا آیا سیستم آموزش و پرورش ما به تنهایی جوابگوی تحصیل دانش آموزان نیست که چپ و راست کتب اصطلاحا کمک آموزشی از قلم چی گرفته تا گاج و سیر تا پیاز و سبز و سفید و الی ماشا الله تمامی هم ندارند برای دانش آموزان تجویز می کنند؟ مگر نه این است که برنامه ریزی آموزشی در سطح کلان برای جامعه دانش آموزی ما ترسیم شده است. تنها نتیجه ای که از وجود این همه موسسات هم تراز با سیستم آموزش و پرورش گرفت این است که در سود با هم شریکند . معلم در کلاس بالاجبار دانش آموز را مکلف می کند که الا و بلا باید از این کتاب با نام خاص خریداری نمایی و بقیه نمی شود. قیمت کتابها هم که سر به فلک می زند. آقا جمع کنید این دکان و بازار را فکری اساسی برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان این سرزمین بکنید که آینده این مملکت در دست ایشان است. دانش آموز را دچار دوگانگی فکری نکنید .
فرزند من در دبیرستان دوره اول درس می خواند و هر هفته یا امتحان دارند یا آزمون مبتکران و قلم چی بخدا اگه من جای اینها یودم ترک تحصیل می کردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر