بازدید 6079

ایران جزو ۱۱ مقصد اول گردشگری جهان است

کد خبر: ۷۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 04 February 2018

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان مغفول‌مانده گردشگری در کشور گفت: ایران جزء 11 مقصد اول گردشگری جهان است.

به گزارش فارس از یزد، علی‌اصغر مونسان عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با بیان اینکه در دنیای امروز صنعت گردشگری به‌عنوان اقتصاد سوم جهان و صنعتی پول‌ساز و درآمدزا برشمرده می‌شود، اظهار کرد: کشور ایران نیز ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارد که مورد غفلت قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه ایران جزء 11 مقصد گردشگری اول دنیا بوده و این فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور است، بیان کرد: کسب‌ و کارهای خرد و متوسط در مناطق مختلف کشور با محوریت گردشگری، مورد توجه بسیاری از مردم به‌خصوص جوانان قرار گرفته است که باید بیش‌ از پیش تقویت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: این کسب‌ و کارها در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه‌یافته کشور نیز مورد توجه قرار گرفته که رونق دادن به آنها آبادانی آن مناطق را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرصه گردشگری کشور توجه بیشتر و حمایت‌های فراوانی را نیاز دارد، اذعان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از نهادهایی است که کمترین بودجه بین دستگاه‌های مختلف اجرایی به آن تخصیص داده می‌شود.

مونسان با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد بیان کرد: این مهم فرصتی برای رونق گردشگری این منطقه به‌منظور در دستیابی به توسعه و رونق اقتصادی استان است.

وی با تأکید مجدد بر لزوم جدی گرفتن ظرفیت‌های این عرصه عنوان کرد: درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی درآمدهای کشور را افزایش داده و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را به دنبال داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر