بازدید 3004

ایرباس آرزوی محال خودروی پرنده را برآورده کرد

شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا به تازگی یک خودروی پرنده خودران را که توان پیمایش مسافت نسبتا کوتاهی را دارد، با موفقیت آزمایش کرده است.
کد خبر: ۷۷۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 03 February 2018

شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا به تازگی یک خودروی پرنده خودران را که توان پیمایش مسافت نسبتا کوتاهی را دارد، با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت money.cnn، غول هواپیماسازی اروپا که کارخانه و دفتر آن در فرانسه مستقر است، طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که خودروی پرنده یا هواپیمای بسیار کوچکی را در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه با موفقیت به پرواز درآورده است. روز چهارشنبه هفته گذشته این خودروی پرنده که به صورت کاملا خودکار و خودران پرواز می‌کند، مسافت کوتاهی را با ارتفاع معادل ۱۶ پا طی ۵۳ ثانیه پیموده است و این سفر کوتاهش را در روز پنج شنبه هم تکرار کرد و با موفقیت ظاهر شده است.

در مورد سایز و اندازه این خودروی پرنده یا هواپیمای کوچک باید گفت که این محصول جدید پرنده به طول ۲۰.۳ فوت و پهنای ۱۸.۷ فوت است که مخصوص سفرهای بسیار کوتاه و فرود در اماکن بسیار کوچک طراحی شده است. این خودروی پرنده به دو بال کوچک و کوتاه نیز مجهز شده است تا بتواند آرزوی پرواز درون شهری را برای شهروندان برآورده سازد. لازم به ذکر است درون این خودروی پرنده فضای کوچکی نیز برای نشستن و مستقر شدن تعداد اندکی از مسافران تعبیه شده است.

این پروژه بخش کوچکی از استراتژی‌های شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپاست که پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد تکنولوژی‌های برتر خود را به منظور بهبود عملکرد سایر وسایل نقلیه عمومی و افزایش سرعت به کار گیرد.

ایرباس این خودروی پرنده را در اصل بعنوان جایگزین خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های پرنده طراحی و ساخته است که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با انجام آزمایشهای وسیع‌تر و پیشرفته‌تری این محصول با ضریب اطمینان بالاتری وارد بازار خودروهای پرنده و خودران شود.

طبق برآورد مسئولان این غول هواپیماسازی، این خودروی جدید پرنده که "واهانا" نام دارد، قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله اجرایی و عرضه عمومی درآمده و مورد استفاده و دسترسی شهروندان و مسافران در سراسر جهان قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل