بازدید 3640

درآمدهای صرفاٌ کاغذی آموزش و پرورش/ ردیف‌های مصوب قابل وصول نیستند

عضو کمیسیون آموزش مجلس اختصاص یک درصد از بودجه موسسات سودده و بانک‌ها به آموزش و پرورش را "درآمدهای صرفا کاغذی" خواند و گفت: پیشنهاداتی از این دست هیچگاه وصول نخواهند شد.
کد خبر: ۷۷۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 03 February 2018

 

سیدمحمدجواد ابطحی بخش قابل‌ملاحظه‌ای از بودجه‌های تصویب شده برای وزارتخانه آموزش و پرورش را "درآمدهای صرفا کاغذی" خواند و گفت: شفافیت و جامعیت بودجه اهمیت فراوانی دارد چراکه درآمدهای پیش‌بینی در لایحه بودجه باید قابل وصول و نهایتا 10 درصد با آنچه تصویب شده تفاوت داشته باشد نه آنکه آموزش و پرورش نتواند حتی درصد کمی از این درآمدها را وصول کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه پیشنهاد اختصاص یک درصد از بودجه موسسات سودده، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به آموزش و پرورش با موافقت نمایندگان روبرو شد اما تعداد و حتی اسامی این شرکت‌ها نیز مشخص نیست و برخی از آن‌ها نه تنها سودده نیستند بلکه به مرحله ضرردهی نیز رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این سودها باید ابتدا دستگاه‌های سودده را احصاء کرده و سپس طبق نظارتی سازمان‌دهی شده به دنبال دریافت سهم آموزش و پرورش بود، اظهارکرد: در غیر این صورت این وزارتخانه در سال آتی نیز با مشکلات شدید بودجه‌ای رو مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: مجلس و دولت باید بودجه‌های تصویب شده را شفاف‌سازی کنند چراکه تجربه سال‌های قبل ثابت کرده، پیشنهاداتی همچون اختصاص یک درصد از بودجه موسسات سودده، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به آموزش و پرورش هیچگاه وصول نخواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر