بازدید 2714

دو بیماری مرگبار را با غذا از خود دور کنید

کد خبر: ۷۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 03 February 2018

یک مسؤل وزارت بهداشت گفت: فرهنگسازی تغذیه مناسب و سالم با توجه به شیوع چاقی و بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها در اولویت برنامه‌های بهبود تغذیه جامعه قرار دارد.

به گزارش تسنیم، زهرا عبداللهی - مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: طی برگزاری این همایش تفاهم نامه مشترک معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات طرفین به منظور فرهنگسازی و ترویج الگوی تغذیه سالم زنان روستایی

عبداللهی گفت: نقش زنان در تأمین سلامت و الگوسازی زندگی سالم در خانواده انکارناپذیر و درخور توجه است و لزوم آگاه سازی و ارتقای دانش تغذیه ای زنان را در جامعه نمایان می سازد چرا که زنان در مدیریت بودجه غذایی و دانش تغذیه ای خانواده نقش بسیار مهم دارند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: فرهنگسازی تغذیه مناسب و سالم با توجه به شیوع چاقی و بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها در اولویت برنامه‌های بهبود تغذیه جامعه قرار دارد.

به گزارش وبدا-عبدالهی افزود: زنان که مسئولیت تغذیه و تهیه و آماده سازی غذا را در منزل به عهده دارند نقش مهمی در ایجاد رفتارهای غذایی صحیح و ذائقه سازی کودکان دارند و با آموزش تغذیه زنان در مناطق شهری و روستایی می‌توان تا حدود زیادی از عوامل خطر تغذیه ای بیماریها بویژه بیماریهای غیرواگیر پیشگیری کرد. به نحوی که تا 40 درصد موارد سرطان، 50 درصد بیماریهای قلبی عروقی با رعایت تغذیه صحیح قابل پیشگیری هستند و تا 90 درصد موارد دیابت نوع 2 نیز با پیروی از رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده در کشور نشان می‌دهد که شیوع چاقی در زنان 2 برابر مردان است و همچنین دیابت، چربی خون بالا و فشار خون بالا در زنان شیوع بیشتری دارد. از این رو اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی تغذیه سالم در جمعیت زنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل