بازدید 4310

توزیع برنج دولتی از جمعه + قیمت‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز عرضه ٦٠ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: مرحله نخست عرضه این محصول استراتژیک به فروشگاه‌ها از فردا (نیمه بهمن‌ماه امسال) شروع می‌شود و مردم می‌توانند از 20 بهمن (جمعه) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند.
کد خبر: ۷۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 03 February 2018

معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز عرضه ٦٠ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: مرحله نخست عرضه این محصول استراتژیک به فروشگاه‌ها از فردا (نیمه بهمن‌ماه امسال) شروع می‌شود و مردم می‌توانند از 20 بهمن (جمعه) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند.

به گزارش ایسنا، یزدان سیف  - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی - در نشست خبری امروز(شنبه) درباره وضعیت بازار محصولات استراتژیک در ایام نوروز و شب عید و برنامه‌های تنظیم بازاری برای محصولاتی مانند برنج، روغن، شکر و غیره اظهار کرد: برای تنظیم بازار شب عید حدود ٦٠ هزار تن برنج توزیع می‌شود که در دو مرحله تعریف و توزیع ٣٠ هزارتن آن در مرحله نخست ابلاغ شده است.

وی افزود: مردم می توانند از ٢٠ بهمن‌ماه برنج مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دریافت کنند . قیمت هرکیلوگرم «برنج هندی ١١٢١» ٥٦٠٠ تومان و هر کیسه ١٠ کیلویی 56 هزار تومان، «برنج هندیPR»  کیلویی٢٦٠٠ تومان و هر کیسه ١٠ کیلویی 26 هزار تومان و برنج تایلندی هومالی کیلویی ٣٩٠٠ تومان و هر کیسه ١٠ کیلویی 39 هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: امکان توزیع روغن فرآوری شده نیز برای این شرکت فراهم است و این محصول پنج تا ١٠ درصد زیر قیمت بازار تدارک دیده می‌شود. همچنین کره ١٠٠ گرمی بسته بندی شده با قیمت هر عدد ٢٧٢٠ تومان عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم شکر نیز با قیمت ٢٧٢٢ تومان برای این ایام توزیع می‌شود.

رکوردشکنی در تولید شکر و اعتبار 16 هزار میلیاردی برای خرید تضمینی

سیف با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ٦٥٠ هزارتن شکر در کشور تولید شد، گفت: امسال میزان تولید شکر در کشور قریب به دو میلیون تن خواهد بود .امسال هشت میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری با کاهش شدید واردات این محصول به کشور مواجه هستیم و میزان واردات شکر بسیار ناچیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از درآمد کشاورزان از طریق فروش گندم و چغندرقند بوده که نشان می‌دهد تولید در بخش کشاورزی پویاست. از سوی دیگر شرکت بازرگانی دولتی نیز در سال جاری حدود ١٠٠ هزار تن شکر تولیدی کارخانجات را خریداری کرده و این روند تا به تعادل رسیدن بازار ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان از پول چغندرقند خریداری شده به چغندرکاران پرداخت شده و امیدواریم بقیه مطالبات آنها  نیز از سوی کارخانجات چغندرقند پرداخت شود، چراکه امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، برای سال آینده، خرید تضمینی ۱۷۵ هزار تن دانه روغنی برنامه‌ریزی شده که بخش عمده آن مربوط به دانه روغنی کلزاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان